انواع پسوند های دامنه برای وب سایت

انواع پسوند های دامنه مناسب

اگر تصمیم به طراحی وب سایت در سامانه حجره جو و خرید دامین یا انتخاب دامنه مناسب برای وب سایتتان دارید، و بین انواع پسوند های دامنه سردرگم هستید و نمی‌دانید کدام نوع دامنه برای شما مناسب است، این وبلاگ به شما اختصاص داده شده است.

احتمالا می‌دانید که قبل از راه‌اندازی وب سایت و طراحی صفحات آن توسط تیم طراحی وب ما، شما باید نام مناسبی برای آن انتخاب کنید. سپس بر اساس نام انتخابی شما، ما باید دامنه مناسبی برای وب سایتتان خریداری کنیم.

یکی از نکته‌های مهم برای انتخاب پسوند های دامنه، شناخت انواع پسوند ها برای دامین است. پسوند های زیادی وجود دارد که هر کدام در شرایط متفاوتی مورد استفاده و خریداری می‌شوند.

شاید در این مرحله این سوال برای شما ایجاد شده باشد که دامنه یا دامین چیست؟ چه انواعی دارد؟ پسوند کدام بخش دامنه است؟ چرا پسوندها متفاوت میباشند؟ کدام یک از این پسوند ها برای سایتتان مناسب‌تر است؟ آیا پسوند ها روی سئو سایتتان تاثیرگذار است؟

ما در این وبلاگ سامانه ثبت مشاغل کشوری حجره جو، علاوه بر پاسخ به سوالات بالا، انواع پسوندها را به شما معرفی خواهیم کرد. و درباره هر پسوند توضیحات کاملی را به شما کاربران عزیز ارائه خواهیم داد. تا بتوانید بهترین انتخاب را برای وب سایتتان داشته باشید.

 

دامنه چیست و تشکیل شده از چه بخش هایی است؟

دامنه یا Domain، همان نام وب‌سایت شما میباشد که بعد از عبارت www می‌آید و برای آدرس‌دهی وب‌سایت به کار می‌رود.

به عنوان مثال google.com نام دامنه سایت شرکت گوگل میباشد که کاربران با وارد کردن این اسم در مرورگر، می‌توانند وارد آن بشوند.

همان‌طور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، اولین قدم برای طراحی سایت، خرید و ثبت نام دامنه است. شما باید از شرکت ثبت‌کننده دامین، دامنه‌ای یکتا خریداری کنید که کسی قبلا از آن استفاده نکرده باشد.

انتخاب دامین تاثیر بسیار مهمی روی کسب‌وکار شما دارد و انتخاب پسوند مناسب بخشی از این روند میباشد. به همین دلیل لازم است انواع پسوند های دامنه را بشناسید تا مناسب‌ترین پسوند را انتخاب کنید.

 

ویژگی های ساخت یک دامنه مناسب

آشنایی با انواع پسوند های دامنه سایت ها و انتخاب و ثبت یک مورد مناسب نقش بسیار موثری در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. به همین دلیل نیز شما باید بتوانید بهترین دامنه ممکن را در بین انواع پسوند های دامنه برای وب سایت خودتان انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید یک دامین مناسب پیدا کنید، باید یکسری ویژگی ها را در نظر بگیرید. اما یک دامنه خوب با پسوند مناسب چه ویژگی هایی را به همراه دارد؟

آدرس دامنه باید ساده باشد. به همین دلیل توصیه میشود که domain تا حد امکان کوتاه بوده و کاراکتر های آن بیشتر از ۱۲ نباشد. مانند دامنه وب‌سایت سامانه حجره جو که ۹ کاراکتر است.

h o  j  r e  j o. i  r

9 8 7 6 5 4 3 2 1

نام دامنه باید به شکلی مناسب انتخاب شود. که افراد بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند و در مواقع نیاز به راحتی آن را به یاد آورند. به همین دلیل سعی کنید از اعداد یا کارکترا های اضافه مثل دش، تکرار یک حرف در دامین و موارد این چنینی استفاده نفرمایید.

سعی کنید نام دامنه‌ای که انتخاب می کنید به حوزه فعالیتتان مرتبط باشد یا دقیقا نام کسب و کارتان باشد. انتخاب دامین غیر مرتبط با فعالیت وب‌سایت انتخاب چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد.

از پسوند های رایج استفاده کنید. کاربران به طور معمول آدرس ها را با استفاده از انواع پسوند های دامنه رایج در مرورگر خود وارد می کنند. به همین دلیل سعی کنید از پسوندی استفاده کنید که در مقایسه با بقیه برای کاربران شناس تر باشد.

دقت کنید در ثبت دامنه برخی کاراکترها غیر مجاز هستند پس از درج کاراکترهای غیر مجاز در دامنه خودداری کنید.

 

چرا انتخاب بهترین پسوند بین انواع پسوند های دامنه بسیار مهم است؟

از آنجایی که نام دامنه همان نام سایت شما میباشد، پس این اسم همانند نام تجاری و لوگو بخشی از هویت برند کسب‌وکار شما حساب میشود. به همین دلیل انتخاب دامنه مناسب بین انواع پسوند های دامنه اهمیت بسیار زیادی برای برندسازی شما دارد.

زیرا کاربران قبل از ورود به سایت از روی دامنه سایت شما، بیزینس شما را قضاوت خواهند کرد. در نتیجه اگر نام دامنه نامناسب باشد، بسیاری از مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید. حتی اگر بهترین برند و سایت را داشته باشید.

بالعکس، انتخاب دامنه مناسب بین انواع پسوند های دامنه موجود باید زیبا و جذاب باشد و توانایی آن را داشته باشد که کاربران را مشتاق کند تا وارد سایتتان شوند تا بیشتر درباره کسب‌وکارتان بدانند.

پس نتیجه میگیریم که برداشت اولیه اهمیت زیادی دارد و دامنه یا دامین شما اولین تجربه‌ای است که مشتریان از برند شما خواهند داشت.

بنابراین هنگام انتخاب نام، برای سایت نهایت دقت و توجه را به همراه داشته باشید. پس باید شرایط انتخاب دامین یا دامنه را بدانید و با انواع پسوند های دامنه آشنا شده باشید تا بتوانید بهترین نام را انتخاب کنید.

زیرا اگر اشتباه انتخاب کنید، تغییر نام دامنه بعد از راه‌اندازی سایت کار عواقب‌منفی برای برندینگ و رتبه سایتتان به همراه خواهد داشت. حتی ممکن است تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست دهید.

اگر انتخاب نام دامنه برای شما سخت است، توصیه می‌کنیم این وبلاگ را در سامانه حجره جو مطالعه نمایید تا با مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب نام‌مناسب برای دامین یا دامنه آشنا شوید.

 

یک URL از چه بخش هایی ساخته شده است؟

قبل از معرفی دامنه یا دامین سایت و انواع پسوند های دامنه، اجازه دهید مفهوم URL را برای شما معرفی و توضیح دهیم تا تفاوت دامنه را با URL به خوبی متوجه بشوید.

یک URL همان آدرس محتوا ها در فضای اینترنت است. تفاوتی ندارد این محتوا عکس باشد یا فایل یا حتی صفحات وب. همین حالا هم اگر در نوار آدرس مرورگرتان نگاه کنید، می‌بینید که یک آدرس URL برای این صفحه موجود است. که این است:

https://hojrejo.ir/domain/

 

یک URL شامل یک‌سری بخش ها میباشد:

۱ – پروتکل ارتباطی که می‌تواند Http یا Https باشد.

۲ – نام دامنه یا Domain name.

۳ – مسیر فایل داخلی یا همان آدرس زیرشاخه.

بنابراین نام دامنه بخشی از آدرس URL سایت محسوب خواهد شد.

 

بخش های مختلف دامنه

هر دامنه یا همان Domain name خود از دو بخش نام یکتا و پسوند دامنه تشکیل شده است.

نام یکتا به عنوان SLD شناخته می‌شود. SLD مخفف عبارت “Second Level Domain” به معنای دامنه سطح دوم است.

شما می‌توانید برای SLD از از هر تعداد کاراکتر الفبایی (az، AZ، 0-9)، اعداد و خط تیره استفاده کنید.

پسوند دامنه یا همان TLD مخفف عبارت Top Level Domains به معنای دامنه سطح بالا است. تمرکز ما در این وبلاگ، روی معرفی همین بخش و ارائه توضیحات برای انواع پسوند های دامنه است.

 

انواع پسوند های دامنه

اگر بخواهیم انواع پسوند های دامنه یا همان TLD را به طور کلی دسته‌بندی کنیم، میتوان آنها را در دو گروه کلی جای داد. این دو گروه عبارتند از:

 

دامنه‌های جهانی یا Global Top Level Domain

این دامنه ها که به اختصار به آنها GTLD میگویند عمومی‌تر بوده و محدودیت جغرافیایی ندارند. این دامنه‌ها گران‌تر از دامنه های محلی هستند.

انواع پسوند های دامنه جهانی عبارتند از:

  • com.
  • net.
  • info.
  • org.
  • و غیره.

 

دامنه‌های منطقه‌ای / محلی Country Top Level Domain

دامنه‌های منطقه‌ای و محلی که به اختصار به آن‌ها CTLD میگویند، برای هر کشور متفاوت هستند و موقعیت وب‌سایت را مشخص می‌کند. به‌طور کلی هر کشوری دارای انواع پسوند های دامنه میباشد که ساکنان آن کشور جهت ساخت و ایجاد سایت های محلی و بین‌المللی از آنها استفاده می‌کنند. این پسوند ها معمولا دو حرفی بوده و مخفف نام همان کشور هستند. در جدول زیر اسامی تعدادی از دامنه های معروف آورده شده است.

انواع پسوند های دامنه منطقه ای / محلی

انواع پسوند های دامنه در هرکدام از کشور ها:

ژاپن jp. بلژیک be.
کره جنوبی kr. ایالات آمریکا us.
یونان gr. کانادا ca.
مالزی my. امارات عربی ae.
مصر eg. اتحادیه اروپا eu.
اسپانیا es. فرانسه fr.
استرالیا au. بریتانیا gb.
هلند nl. سوئیس ch.
هند in. چین cn.
عراق iq. ترکیه tr.
افغانستان af. ایتالیا it.

بنابراین وقتی پسوند دامنه‌ای ir است مانند وب‌سایت حجره جو، یعنی این سایت در کشور ایران قرار دارد.

 


 

انواع پسوند های دامنه جهانی

انواع پسوند های دامنه جهانی

در این بخش میخواهیم محبوب ترین و پر استفاده ترین انواع پسوند های دامنه را همراه با توضیحات هر پسوند به شما معرفی کنیم.

پسوند com

پسوند com. یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع پسوند های دامنه در جهان است که استفاده از آن تاثیر مثبتی روی سئو سایت میگذارد. این پسوند مخفف commercial به معنای تجاری است. در گذشته تنها وب‌سایت هایی با مقاصد تجاری اجازه ثبت دامنه با داشتند. اما بعد از آزاد شدن ثبت آن برای عموم، اکنون تبدیل به پر کاربرد ترین و معروف ترین پسوند های دامنه در جهان شده است.

 

پسوند edu

پسوند edu از کلمه Education گرفته شده و به معنای آموزشی است. برای وب‌سایت های دانشگاهی از این پسوند استفاده می‌شود.

 

پسوند gov

gov یکی دیگر از معروف ترین انواع پسوند های دامنه که مخفف عبارت Government به معنای دولتی است. پسوند gov مخصوص سایت های سازمانی و نهاد هایی دولتی است.

 

پسوند shop

این پسوند دامنه به معنای خرید بوده و مخصوص فروشگاه های اینترنتی میباشد. برای طراحی وب سایت فروشگاهی می‌توان از این پسوند استفاده نمود.

کارشناسان حجره جو می‌توانند با مناسب ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما سایت فروشگاهی آنلاین راه‌اندازی کنند. برای اطلاع از شرایط و قیمت طراحی سایت فروشگاهی با ما تماس بگیرید.

 

پسوند net

پسوند net مخفف کلمه Network به معنای شبکه است. اکنون وب‌سایت ها و شرکت هایی که خدمات مبتنی بر اینترنت و اطلاع‌رسانی انجام میدهند، با این پسوند شناخته میشوند.

 

پسوند int

اما پسوند int به معنی واژه International به معنی بین المللی میباشد که حوزه اینترنتی سازمان های بین المللی را نشان می‌دهند.

 

پسوند org

org یکی دیگر از انواع پسوند های دامنه میباشد که مخفف Organizations به معنای تشکیلات سازمانی است. معمولا وب‌سایت های موسسات غیردولتی از این پسوند دامنه استفاده میکنند.

اگر صاحب شرکتی هستید و قصد دارید برای سازمان خود وب‌سایت راه‌اندازی فرمایید، میتوانید برای سفارش و اطلاع از قیمت طراحی سایت شرکتی با ما تماس بگیرید. طراحان وب‌سایت حجره جو با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت سایتی کارآمد و جذاب برای شما راه اندازی خواهند کرد.

 

پسوند biz

پسوند دامین biz مخفف واژه انگلیسی Business به معنای کسب و کار است. کسب و کار هایی که خدمات مربوط به تجارت الکترونیکی انجام می‌دهند، از پسوند دامنه biz استفاده میکنند.

 

پسوند Travel

این پسوند مختص شرکت ها و سازمان های ارائه دهنده خدمات مسافرتی میباشد.

 

پسوند info

یکی از انواع پسوند های دامنه info است که مخفف Information به معنای اطلاعات است. بنابراین info برای وب‌سایت هایی که خدمات مبتنی بر اطلاع‌رسانی انجام میدهند، مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال وب‌سایت هایی که برای معرفی محصول هستند، از info استفاده میکنند.

 

پسوند Co

پسوند Co که از کلمه‌ی Company گرفته شده به معنای کمپانی بوده و برای وبسایت های شرکتی میباشد. از آنجایی که کوتاه‌تر از پسوند معروف com است، تلفظ راحت‌تری به همراه دارد.

البته باید بگوییم که این پسوند مخصوص کشور کلمبیا نیز میباشد. بنابراین بهتر است ریسک نکنید و این پسوند را ثبت نکنید. زیرا ممکن است گوگل سایت را متعلق به کشور کلمبیا شناسایی کند. و تاثیر منفی روی سئو و رتبه سایت بگذارد.

 

پسوند name

پسوند دامنه name این اولین نوع پسوندی است که اختصاصی افراد (اشخاص حقیقی) ایجاد شده است. در حقیقت کلیه افرادی که به‌هر منظور شخصی میخواهند برای خودشان وب‌سایت ایجاد کنند میتوانند از این پسوند استفاده کنند.

 

پسوند mobi

این پسوند یعنی mobil یا همان موبایل برای پایگاهای فروش و سرویس دهی محصولات موبایل میباشد. مثل فروشگاه های موبایل و یا مغازه های فروش موبایل.

 


 

انواع پسوند های دامنه ir

 

پسوند ac.ir

این پسوند هم یکی از انواع پسوند های دامنه ir است که مخصوص موسسات آموزشی و دانشگاهی دارای مجوز وزارت علوم یا وزارت بهداشت می‌باشد.

 

پسوند sch.ir

این پسوند مخصوص موسسات آموزش آکادمیک زیرنظر وزارت آموزش و پرورش از این پسوند دامنه استفاده می‌کنند.

 

پسوند net.ir

این پسوند مختص شرکت هایی است که خدمات مبتنی بر شبکه انجام می‌دهند.

 

پسوند gov.ir

سازمان ها و نهاد های دولتی، اجرایی، وزارت‌خانه ها و در کل هر نهادی که زیرمجموعه قوه های مجریه و قضاییه است، از gov.ir استفاده می کند.

 

پسوند org.ir

اما پسوند org.ir برای سازمان های غیر دولتی رسمی و شرکت‌های بین‌المللی که ایران عضو آن‌هاست، مناسب است.

 

پسوند co.ir

co.ir مختص سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی است. البته به شرطی در طراحی سایت شرکتی می‌توان از این پسوند استفاده کرد که فرایند اداری ثبت شرکت انجام شده باشد.

 

پسوند id.ir

این پسوند مخصوص افرادی می‌باشد که تابعیت ایرانی دارند.

 


 

نکته مهم برای انتخاب انواع پسوند های دامنه منطقه ای / محلی

طبق تجربه های ما، مخاطبان ایرانی به دامنه ir اعتماد بیشتری دارند. بنابراین داشتن دامنه ir توانایی آن را دارد که برای کاربران داخلی اعتمادسازی کند. همچنین با توجه به محدودیت های پسوند com در برخی رسانه های داخلی، اگر دامنه ir داشته باشید، میتوانید در این نوع رسانه‌ها نیز تبلیغ کنید.

اما اگر مخاطبان بین‌المللی دارید، توصیه می‌کنیم پسوند com را برای سایت‌تان نیز انتخاب کنید

با توجه به محدودیت‌ها و تحریم های سیاسی، سفارش تبلیغات بین‌المللی مانند گوگل ادز با دامنه ir کمی سخت است. اما این محدودیت برای پسوند com نیز وجود نخواهد داشت.

 

انتخاب پسوند مناسب بین این انواع پسوند های دامنه روی سئو سایت تاثیری دارد؟

آیا انتخاب پسوند دامنه مناسب روی سئو سایت تاثیر دارد؟

انواع پسوند های دامنه برای دسته‌بندی وب‌سایت ها ایجاد شده‌اند. بنابراین زمانی که شما از دامنه ir استفاده کنید، گوگل به طور خودکار سایت شما را متعلق به کشور ایران در نظر می‌گیرد.

این موضوع برای سئو محلی بسیار مفید است. به عنوان مثال زمانی که یک نفر در تهران کلمه طراحی وب سایت را سرچ می‌کند. گوگل سایت‌های ایرانی را به او نشان می‌دهد نه سایت‌های کشور افغانستان. بنابراین انتخاب دامنه ir تاثیر زیادی روی لوکال سئو دارد.

از طرفی دامنه com برای کاربران شناخته شده تر است. پس ممکن است در شرایطی‌که کاربران تنها نام سایت شما را شنیده باشند، اول آن را با پسوند com در مرورگر خود سرچ کنند. و در این صورت اگر سایتتان تنها با ir اجرا شده باشد، برخی از کاربران سایت شما را پیدا نکرده و شما تعداد زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

در نتیجه اگر استراتژی سئو بلند مدت برای سایت خود دارید، توصیه حجره جو خرید دامنه با هر دو پسوند ir است. در این صورت می‌توانید از مزایای هر دو نوع این پسوندها استفاده کنید.

 

نتیجه گیری درمورد انواع پسوند های دامنه

اولین برداشت هر کاربری قبل از ورود به سایت، از روی نام دامنه است. به همین دلیل انتخاب دامنه مناسب تاثیر بسیاری روی برداشت مثبت کاربران و در نتیجه موفقیت برند و افزایش درآمد شما دارد.

همچنین اگر قصد توسعه کسب‌وکارتان در سطح جهانی دارید، ثبت دامنه های بین‌المللی مانند com انتخاب خوبی است. از طرفی انتخاب برخی از انواع پسوند های دامنه، مانند دامنه های محلی میتواند موجب اعتماد بیشتر کاربران به بیزینس شما شود.

پس در نهایت توصیه ما ثبت همزمان پسوند com و ir برای سایتتان است.

اگر قصد سفارش طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی دارید و نمیدانید کدام نام دامنه برای بیزینس شما مناسب است، نگران نباشید. در صورت سفارش سایت به سامانه حجره جو، در زمینه انتخاب دامنه به شما مشاوره می‌دهیم.

سامانه حجره جو در زمینه طراحی و سئو سایت در سراسر کشور فعال است. کسب‌وکارها میتوانند برای سفارش طراحی سایت، فرم ثبت نام را پر کنند.

ما در این مقاله به طور کامل انواع پسوند های دامنه را معرفی کرده و درباره هر کدام توضیحات کامل ارائه دادیم. اما اگر سوال دیگری دارید، در نظرات آن را از ما بپرسید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.

سوالات متداول

پسوند دامنه های جهانی و منطقه‌ای چه تفاوتی دارند؟

انواع پسوند های جهانی دامنه بسیار زیاد هستند. مانند com و org و biz و shop و… پسوند های دامنه منطقه‌ای هم بسیار بسیار زیاد هستند. مانند ir که برای کشور ایران است. یا it که برای کشور ایتالیا است و tr که برای کشور ترکیه است و… اما تفاوت آنها در این است که مثالا اگر شما کاربر ایرانی در گوگل سرچ کنید لباس کودک، نتایج فارسی یا همان پسوند ir یا کمی هم پسوند com را به شما نمایش میدهد. یعنی اگر دامنه کشور خاصی را داشته باشید، بیشتر در نتایج جستجوی آن کشور در گوگل رتبه میگرید. اما ممکن است برای مثال با استفاده از پسوند دامنه com و استفاده از محتوای فارسی در وب سایتتان هم در نتایج جستجوی کاربران کشور ایران رتبه بگیرید.

ویژگی های یک دامنه با پسوند مناسب چیست؟

خب، ویژگی های یک دامنه مناسب برای وب سایتتان با پسوندی مناسب جذاب بودن آن، کوتاه بودن و بیشتر از ۱۰ کاراکتر نبودن آن، و با توجه به توضیحاتی که داده شد استفاده کردن درست از پسوند آن، و… میباشد. شما میتوانید آموزش کامل انتخاب پسوند دامنه مناسب را در وبلاگ انواع پسوند های دامنه برای وب سایت در سامانه حجره جو مطالعه کنید.

حرف آخر

امیدواریم این وبلاگ که درمورد انواع پسوند های دامنه و بخش های مختلف URL بود، برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ، سامانه ثبت الکترونیکی مشاغل، حجره جو ارسال نمایید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

و برای مشاهده تعرفه های سامانه هم به بخش تعرفه ها مراجعه کنید.

 

آنچه کاربران جستجو میکنند:

انواع پسوند های دامنه و تاثیر آنها بر سئو سایت

ثبت انواع پسوند دامنه

انواع پسوند دامنه کدام است؟

چه استفاده ای از پسوند های مختلف دامنه میشود؟

دامنه ir چیست؟

معرفی انواع پسوند ir

انواع پسوند دامین

دامنه چیست؟

انواع پسوند های رایج دامنه ها

لیست دامنه کشور ها

کاربرد دامنه

تفاوت دامنه های مختلف

پسوند دامنه سایت های تجاری چیست؟

پسوند gov چیست؟

کدام پسوند دامنه بهتر است

ثبت دامنه

انواع دامنه و پسوند های آن

انواع پسوند های دامنه سایت

معرفی کاربرد انواع پسوند دامنه

پسوند دامنه چیست؟

آموزش ثبت دامنه با پسوند دلخواه

پسوند سایت های تجاری چیست؟

معرفی انواع پسوند های دامنه ir

انواع پسوند های دامنه و توضیحات هر پسوند

انواع دیگر پسوند های دامنه

کدام پسوند دامنه بهتر است؟

تفاوت پسوند های مختلف دامنه در چیست؟

انواع مختلف پسوند دامنه

روش استفاده درست از هر پسوند دامنه

بررسی کاربرد هر پسوند دامنه

آشنایی با انواع پسوند های دامنه و کاربرد آنها

 مرحله برای ثبت دامنه چیست؟

 تاثیر انتخاب پسوند دامنه بر سئوی سایت

 معرفی انواع پسوند های دامنه و کاربرد آنها

مطالب مرتبط

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت

با تخفیف ویژه عیدانه

تخفیف عیدانه!
طراحی سایت با بهترین امکانات
سفارش طراحی سایت در گیلان
سفارش با موفقیت ثبت شد!

کارشناسان سامانه در اولین فرصت با شما تماس میگیرند!