رپورتاژ آگهی چیست؟ و چطور یک رپورتاژ خوب بنویسیم

رپورتاژ آگهی چیست؟

در آگهی ها قطعاً کلمه رپورتاژ را مشاهده کردید. تا به حال برای شما سوال پیش آمده که معنای این کلمه چه میباشد؟ یا اینکه شما هم میتوانید یک رپورتاژ خوب بنویسید؟

رپورتاژ خوب باعث می شود سئو سایت بهبود پیدا کند و سایت را به صفحه اول گوگل می آورد. در این وبلاگ می خواهیم معنای این کلمه، تاثیر آن بر روی سئو، اصول رپورتاژ نویسی، ویژگی های رپورتاژ و هدف از رپورتاژ نویسی را خدمت شما کربران گرامی ارائه دهیم. تا شما نیز رپورتاژ نویسی را یاد بگیرید و در سئو سایت خود تاثیر گذار عمل کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

آیا رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات آنلاین است؟

رپورتاژ یک نوع از تبلیغات می باشد. که به صورت گزارش تنظیم می شود و نمایان می شود و خدمات یک شرکت یا اشخاص را تبلیغ میکند. شیوه ی نوشتن رپورتاژ طوری است که مخاطب به صورت غیر مستقیم با سایت شما آشنا بشود و تبلیغات بی طرف شکل میگیرد.

این نوع تبلیغات یکی از بهترین روش های موجود در حوزه ی تبلیغات آنلاین میباشد. که افرادی که به دنبال برند سازی هستند از این روش استفاده میکنند.
سه نوع رپورتاژ آگهی موجود است که در ادامه‌ی مطلب درمورد آنها توضیح خواهیم داد.

خیلی اوقات درمورد موضوع رپورتاژ آگهی و نحوه سفارش آن برای شما سوال پیش می آید. که چگونه آن را اجرا کنیم و چطوری میتوانیم یک رپورتاژ عالی داشته باشیم برای همین پیشنهاد میکنم تا پایان این وبلاگ همراه ما باشید و حتما مطالب را مطالعه کنید.

 

انواع رپورتاژ آگهی

  • رپورتاژ آگهی تصویری

در این نوع رپورتاژ محتوای تبلیغات در 1 عکس موجود است. شرکت ها و سایت هایی که قصد تبلیغات و نمایش محصولاتشان را دارند از این نوع رپورتاژ آگهی استفاده میکنند. تصویری که نظر کاربر را جلب کرده و او را کنجکاو میکند. تا به ادامه ی مطلب برود و تبلیغ را مشاهده کند.

  • دفاعیه

برند ها در اکثر اوقات در معرض بحران رسانه ی قرار می گیرند. برند ها و شرکت های شناخته شده سعی میکنند تا تحت تاثیر این آثار منفی قرار نگیرند. و یا به نفع خود از آن بهره برداری کنند. با استفاده از رپورتاژ آگهی این کار را انجام میدهند. در فرمت رپورتاژ دفاعیه انتشار میدهند تا مخاطبین را تحت تاثیر خود قرار دهند.

  • رپورتاژ ژورنالیستی

برخلاف دفاعیه، در این نوع رپورتاژ شرکت ها نظر رسانه ها را به خود جلب می کنند. شرکت ها میخواهند خبری به دست ژورنالیست ها برسانند و تا ژورنالیست ها درباره ی کسب و کار شرکت ها و برند مورد نظر خبری بنویسند که این گزارش ارزش خبری بالایی دارد.

 

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو دارد؟

اولین شرطی که رپورتاژ آگهی تاثیر مثبت در سئو سایت بگذارد این است که رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر انتشار داده شود. دومین شرط این است که اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کرده باشید. و اگر اطلاعات کافی در مورد اصول رپورتاژ نویسی ندارید، نگران نباشید، در ادامه ی این وبلاگ ما اصول رپورتاژ نویسی را به طور مختصر و مفید توضیح می دهیم. تا شما با آن آشنا شوید بتوانید رپورتاژ بنویسید. اگر این دو مورد را رعایت کنید رپورتاژ نوشته شده میتواند در سئو سایت شما تاثیر بسیار بالا و مثبتی داشته باشد.

کلمات کلیدی در سئو سایت ارزش بسیار بالایی دارد. به همین دلیل است که در رپورتاژ ها و مقالات از کلمات کلیدی استفاده ی زیادی میکنند. در ادامه ی این مقاله چند نکته درباره رپورتاژ نویسی خدمتتون قرار دادیم. تا شما نیز بتوانید اصولی و صحیح رپورتاژ آگهی ایجاد کنید.

اگر شما نیز به دنبال این هستید که رپورتاژ را به صورت درست و اصولی بنویسید، و جذب مشتری کنید، این وبلاگ مفید و جامع را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید.

 

چند نکته درباره نوشتن رپورتاژ آگهی

تیتر رپورتاژ بسیار مهم میباشد. تیتر رپورتاژ مانند یک قلاب برای شکا مخاطب میباشد و از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از این که خواننده وارد مطلب بشود باید با تیتر رپورتاژ توجهش جلب شود و برای دیدن ادامه ی رپورتاژ کنجکاو شود. تیتر رپورتاژ باید احساسات کاربران را به خودش تحریک کند.

صداقت با مخاطب بهترین چیز است. نباید با نیرنگ و دروغ کاربران را فریب دهید. اطلاعات درست را در اختیار خواننده قرار دهید تا خواننده احساس راحتی کند و با خود فکر نکند که نویسنده با مخاطب صادق نیست. ادعا های پوچ و تو خالی همیشه شکست می خورند، صادق باشید و راحت بنویسید.

از ابزار های مختلف استفاده کنید. در رپورتاژ نویسی دست نویسنده باز است و از هر ابزاری می تواند کمک بگیرد. بنابراین فقط به متن قانع نباشید و سعی کنید با تصاویر توجه مخاطبین را جلب کنید و با ویدئو ها ذهن مخاطب را به رپورتاژ خود درگیر کنید. همچنین می‌توانید از نمایش دهنده‌ی آمار و ارقام استفاده کنید و به رپورتاژ خود اعتبار دهید.

 

ارزش وقت وقت گران بهای شما و کاربر

وقت برای شما ارزشی کمتر از طلا ندارد. سعی کنید این سرمایه ی گران بها را از دست ندهید. به خصوص در دنیای اینترنت که رقبای بسیار زیادی دارید و هر لحظه امکان دارد که از رقبا عقب بیفتید. سعی کنید با نظم مطالب را قرار دهید و مخاطبان را برای خود حفظ کنید.

از خوانندگان بخواهید کاری انجام دهند تا بیکاری در سایت باعث ترک کردن سایت توسط آنها نشود. به عبارت دیگر میتوانید لینک خرید محصول یا شماره تاس قرار بدهید و از کاربران بخواهید تا برای مشاوره باهاتون تماس بگیرند. یا برای خرید محصولات به لینک مراجعه کنند، در اصل شما باید اصطلاحاً از call to action استفاده کنید و درخواست خود را به شکل یک دکمه یا لینک قرار بدهید.

 

 

اجزای یک رپورتاژ مناسب

متن اصلی: به بخشی که باید اصل مطلب را بیان کنید را متن اصلی می گویند، در این بخش با توجه به صورتی که برای کل مطلب انتخاب خواهید کرد، باید انتقال اطلاعات را نیز انجام دهید. قبل از متن اصلی، باید ذهن مخاطبان را برای ورود به متن اصلی آماده کرده باشید.

میان تیتر: میان تیتر ها برای راحتی مخاطبان مطالعه کننده نوشته می شوند. برای درک بهتر خوانندگان نویسندگان از میان تیتر استفاده میکنند و متن اصلی را به چند بخش تقسیم میکنند. میان تیتر ها باید طوری خاص تولید بشود. که با خواندن آن ها، محتوا اصلی شناسایی شود.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چطور یک رپورتاژ خوب بنویسیم

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی مناسب

 

ویژگی های رپورتاژ موثر در سایت ها

  • نه خیلی کوتاه باشند و نه خیلی  خیلی بلند که حوصله‌ی کاربران مشاهده کننده را سر ببرد و سایت را ترک کند.
  • تمام ویژگی های محصول یکجا بیان نشود. بهتر است فقط ویژگی های جذاب و کاربر پسند محصولاتتان را قرار دهید.
  • متن طوری باشد که کاربر تشویق شود تا از وب سایت شما بازدید فرماید.
  • به شیوه‌ی غیر مستقیم تبلیغات انجام دهید.
  • متن باید جذاب و بسیار روان باشد.
  • عکس ها اختصاصی شده باشند.

 

تولید محتوا رپورتاژ آگهی

یکی از موضوعاتی که بسیار به بحث رپورتاژ شما در ایجاد آن کمک میکند و میتواند منجر به قدرت زیاد آن بشود، موضوع سفارش تولید محتوا برای آن رپورتاژ شما میباشد.

هرچه بتوانید به میزان کیفیت تولید محتوای رپورتاژ خود حساس تر باشید و توجه بیشتری به آن بکنید، قطعا میتوانید نتیجه بهتر و عالی را از رپورتاژ خود بدست آورید.

 

دریافت مشاوره سئو قبل از ایجاد رپورتاژ آگهی

گاهی اوقات در دوراهی قرار می گیریم که چگونه باید کمپین رپورتاژ آگهی خود را اجرا کنیم. و چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم. که سایت خود را به بهترین شکل ممکن رشد دهیم.

در اینجا نیاز است تا یک نفر که سابقه بیشتری در ایجاد رپورتاژ آگهی دارد، به شما کمک کند و راهنمایی دهد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن رپورتاژ را ایجاد کنیم.

برای همین اگر شما نیاز دارید تا یک دانش بیشتری داشته باشید توانایی آن را دارید از خدمات مشاوره سئو تیم ما استفاده نمایید.

 

هدف از ایجاد رپورتاژ برای وب سایت چیست؟

رپورتاژ آگهی به این خاطر ایجاد شده است تا کاربر بتواند به طور صحیح هر آن چه که را که درباره یک محصول وجود دارد، بداند. همانطور که گفتیم رپورتاژ ها بسیار کاربر پسند هستند، پس می‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و برندسازی کنید. تجربه نشان می‌دهد رپورتاژ هایی که مانند یک داستان واقعی برای کاربر تعریف شوند، اگر حس خاصی را به آن منتقل کند، نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت.

به این خاطر که کاربر در حین خواندن از آن لذت خواهد برد. آمارها نشان می‌دهد کاربران به همان میزان که برای محتوا های معمولی زمان صرف می‌کنند، می‌توانند برای خواندن محتوای رپورتاژ ها نیز وقت بگذارند. از این موضوع می توان نتیجه گرفت که رپورتاژ آگهی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای جذب مخاطب به شمار می آیند.

از رپورتاژ آگهی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با سرعتی بالاتر استفاده می کنند و حتی شما می‌توانید از آنها برای ساخت بک لینک های چند گروهی نیز استفاده کنید.

 

آیا رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دیگری هم دارد؟

بله! همانطور که سایر روش های تبلیغاتی به انواع مختلفی تقسیم می شوند، رپورتاژ آگهی ها نیز انواع مختلفی دارند.

  • برخی از این رپورتاژ آگهی ها در بستر اینترنت و وب سایت های اینترنتی دیده می شوند. مقاله ویرایش شده نمونه بارز آن است.
  • پیام های بازرگانی نوع دیگری از آن ها می باشند که در رسانه های تلویزیونی به چشم می خورد.
  • در سینما نیز تیزر و تریلر های تبلیغاتی به عنوان رپورتاژ آگهی شناخته می شوند.
  • حتی در نشریات نیز نوع خاصی از رپورتاژ وجود دارد که به صورت ستون های متنی در پاورقی مشاهده می شوند.
  • ذکر نام یک برند به عنوان یک اسپانسر در برنامه های رادیویی و پادکست ها هم نوع دیگری از رپورتاژ آگهی به شمار می آید.

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چطور یک رپورتاژ خوب بنویسیم

رپورتاژ آگهیتعیین کننده ارزش سایت

 

مزایای داشتن رپورتاژ آگهی چیست؟

همانطور که سایر تبلیغات برای یک کسب و کار از مزیت های خاص خود برخوردار میباشد، این مورد برای رپورتاژ آگهی نیز صدق کرده و مزیت هایی را به همراه خودش دارد که از جمله این مزایا میتوانیم به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش رتبه گوگل

اگر شما هم مانند بسیاری یک وب سایت را اداره می کنید، حتما می دانید که رتبه وب سایت در گوگل یکی از اصلی ترین عناصر برای رسیدن به اهداف شماست. اگر می خواهید که رتبه ی خوبی در گوگل داشته باشید، به شما توصیه می کنیم از بک لینک ها استفاده کنید. به طور کلی با انتشار بک لینک در سایت هایی که بازدید بیشتری دارند، می‌توانید رتبه سایتتان را بهتر از قبل کنید.

روشی برای بهبود دانش مخاطبان

حتما شما هم به محتوای تبلیغاتی که برای یک محصول انجام می شود دقت کرده اید، بسیاری از آن ها با اغراق قصد دارند توجه مخاطب را به خود جلب کنند تا منجر به سود برای شرکت مورد نظر شوند. این در حالیست که رپورتاژ آگهی چنین نیست زیرا اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب قرار می دهد که هیچ فریب، دروغ یا اغراقی در آن نیست بلکه با این اطلاعات به دانش مخاطبان می افزاید.

تبدیل کننده مخاطبان به مشترییان

از دیگر مزیت هایی که رپورتاژ آگهی ها دارد، این است که می توانند مخاطبین شما را به مشتری تبدیل فرماید. در واقع رپورتاژ ها به دلیل صداقتی که دارند، نیاز را در مشتری ایجاد کرده و آن را برای خرید از شما ترغیب میکنند.

 

هدیه سامانه حجره جو، شاید باورش براتون سخت باشه!!!

بله درست خواندید، هدیه باور نکردنی سامانه حجره جو به شما کاربران عزیز این است که با تماس با شماره 09114273792 و یا پیام به این شماره در واتساپ و یا کامل کردن فرم رپورتاژ آگهی، ما برای شما یک رپورتاژ آگهی به بهترین شکل ممکن و کاملا رایگان طراحی میکنیم!!!! این پیشنهاد شگفت انگیز را از دست ندهید.

 

قوانینی که باید برای ایجاد یک ریپورتاژ رعایت کرد چیست؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید فاکتور هایی در رابطه با سئو وجود دارد. که اگر برای یک رپورتاژ آگهی آنها را در نظر بگیرید و به کار ببرید، بدون شک تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت. از جمله این فاکتور ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام نوشتن متن به تعداد کلماتش دقت فرمائید. در عین حال که محتوا را باید به صورت تخصصی بنویسید، تعداد آن باید حداقل 1000 کلمه باشد.
  • رپورتاژ تهیه شده را تنها در سایتی که به عنوان هدف آن را در نظر گرفته اید قرار دهید توصیه می کنیم هیچ گاه مطالبی را که در وب سایت خود به کار برده اید به صورت مجدد در رپورتاژ قرار ندهید.
  • بهتر است لینک استفاده شده را در پاراگراف اول قرار دهید. زیرا از یک رپورتاژ آگهی تنها یک انکرتکست به صفحه هدف در سایت شما لینک داده خواهد شد.
  • از دیگر قوانین که در رابطه با سئو در رپورتاژ آگهی شما استفاده می شود، به کار بردن یک عکس که متن فارسی دارد و از کلمه کلیدی نیز برخوردار است، می توان اشاره کرد.
  • در عنوانی که برای رپورتاژ آگهی حتما باید از کلمه کلیدی استفاده شود.
  • سایت هایی برای رپورتاژ با هدف بک لینک مناسب تر می باشند که میزان لینک های خروجی با کلمه کلیدی مرتبط شما عدد کمتری را نشان دهد، هر چه این عدد به صفر نزدیک تر باشد بهتر است.
  • رپورتاژی که خریداری می کنید، بهتر است لینک سازی شده باشد تا بتوانید آن را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید.

تفاوت رپورتاژ آگهی با بک لینک در چه چیزی میباشد؟

تفاوت رپورتاژ آگهی با بک لینک چیز بسیار ساده ای میباشد. در واقع به عبارتی تفاوت آنها در این است که وظیفه ی رپورتاژ آگهی:
ترغیب کاربران به خریداری محصول و معرفی محصولات شما به کاربران بازدید کننده،
باید دارای متنی اختصاصی و تازه باید باشد،
باید دارای تصاویر جذاب و با کیفیت باشد،
و…
پس به هیچ عنوان نباید رپورتاز آگهی را با لینک سازی خارجی وب سایت مقایسه کرد. زیرا وظیفه بک لینک تنها انتقال قدرت از سایت مبدا به سایت لینک داده شده میباشد که بر سئو سایت تاثییر دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی خودمان را کردیم برای نوشتن یک رپورتاژ خوب شما کاربران عزیز سامانه حجره جو را راهنمایی کنیم و اطلاعات شما را در این زمینه و سئو سایت بالا ببریم. امیدوارم این وبلاگ به شما کمک کرده باشد. و در زمینه ی سئو و رپورتاژ نویسی بهره ی کافی را برده باشید. ما در دوره جامع آموزش سئو خود به طور کامل و مفصل درمورد رپورتاژ آگهی صحبت کرده‌ایم.

حرف آخر

امیدواریم این وبلاگ که درمورد انواع پسوند های دامنه و بخش های مختلف URL بود، برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ، سامانه ثبت الکترونیکی مشاغل، حجره جو ارسال نمایید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

و برای مشاهده تعرفه های سامانه هم به بخش تعرفه ها مراجعه کنید.

 

آنجه کاربران جستجو میکنند:

قیمت رپورتاژ آگهی

نمونه های رپورتاژ آگهی

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم

رپورتاژ آگهی چیست؟

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

روش نوشتن متن رپورتاژ آگهی

نمونه یک رپورتاژ موفق

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش رتبه الکسا

روش افزایش رتبه گوگل

افزایش رتبه گوگل

مزایای رپورتاژ آگهی

آیا رپورتاز خوب بر سئو وب سایت تاثیر دارد؟

قیمت خرید رپورتاز

رپورتاژ آگهی در سایت های EDU

تبلیغات آنلاین

رپورتاژ آگهی در بیش از 1000 دامنه

چگونه بهترین رپورتاژ را بنویسیم

سایت های ساخت رپورتاژ

رپورتاژ آگهی رایگان

روش انتخاب رسانه مناسب برای رپورتاژ آگهی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت

با تخفیف ویژه عیدانه

تخفیف عیدانه!
طراحی سایت با بهترین امکانات
سفارش طراحی سایت در گیلان
سفارش با موفقیت ثبت شد!

کارشناسان سامانه در اولین فرصت با شما تماس میگیرند!