معرفی سرویس های گوگل

معرفی سرویس های گوگل

سلام دوست عزیز، در این وبلاگ میخواهیم به شما سرویس ها گوگل را معرفی کنیم. گوگل دارای سرویس ها بسیار بسیار زیادی است که میان کاربران محبوبیت زیادی ایجاد کرده. از پر طرفدار ترین آنها برای طراحان و مدیران سایت میتوان به گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا با تمام سرویس های Google آشنا شوید.

هدف ما از طراحی این وبلاگ این بود که شما را با سرویس های گوگل آشنا کنیم و اگر آنها را میشناسید، روش استفاده کردن از آنها را به شما بگوییم. در کل تمامی این سرویس های گوگل برای فعالیت راحت در سیستم عامل اندروید و آسان شدن کار در بستر وب است.

 

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

Google Search Engine

برای این سرویس لازم نیست توضیحی بدهیم، زیرا شما شاید آن را بهتر از ما بشناسید. و برای دانستن شما کاربر عزیز میگویم که این سرویس همان موتور جستجوی گوگل است.

که به احتمال زیادی شما از طریق آن به این وبلاگ آمده اید و 100٪ تا به حال اسم آن را شنیده اید که همان گوگل است. این موتور جستجو بهترین و قدرتمند ترین موتور جستجو جهان است و هیچ اپلیکیشن و یا سایتی نتوانسته به خوبی آن باشد.

 

Google Mail یا جیمیل

همان سرویس ایمیلی است که توسط گوگل با آدرس GMail و Inbox ارائه داده شده است. این سرویس یکی از بهترین کار های گوگل بوده و هست. چرا؟ چون داشتن ایمیل یک سری شرایط رو میخواد که هر کسی داره و باید اونها رو برای دریافت یک ایمیل وارد کنه.

استفاده از این سرویس باعث میشه که گوگل از افراد شناخت بهتری داشته باشه و با علایق اونا آشنا باشه. و از طرفی ابزار هایی برای سئو سایت ارائه میشه که مثالا میتونن علاقه افراد رو بفهمند و بگن که هر کاربر چقدر با سایت شما حال کرده و اون رو دوست داشته. که در ادامه یکی از اون ابزار ها رو به شما معرفی میکنیم.

 

Google Translate یا گوگل ترنسلید

دیگه مگه معروف تر و پر کاربرد تر از این ابزار جذاب یعنی google Translate داریم؟ همه ی ما تا به حال حداقل 100 بار از این ابزار استفاده کردیم.

و اگر طراح سایت باشید و یا در این حوزه ها فعالیت داشته باشید، دیگه خیلی کم بگم 1000 بار از این ابزار استفاده کردید! چرا؟ معلومه، چون این ابزار ارائه داده شده توسط گوگل، برای ترجمه صفحات و سایت ها هست. که برای استفاده از وب سایت هایی به زبان های خارجی بسیار کاربرد داره.

باید بدونید که این ابزار کارش رو خوب بلده و چیزی رو اشتباه ترجمه نمیکنه(به جز بعضی مواقع).

 

Google Maps یا گوگل مپ

این بخش مربوط به گوگل مپ یا همان سرویس نقشه گوگل است، که تقریبا هر فردی تجربه یک سفر با آن را داشته. اگر تا به حال از آن کمک نگرفته اید، حتما لذت استفاده از آن را نچشیده اید.

این ابزار معمولا به طور پیشفرض بر روی دستگاه های تلفن همراه نصب شده است و به دلیل پیچیده نبودن، زیبا بودن فضای اپلیکیشن، امکانات زیاد برای سرچ کاربران در گوگل و… بهترین نقشه برای سفر های شماست.

از امکانات جذاب آن میتوان به ثبت ویدیو و تصویر و ثبت مکان ها اشاره کرد. از امکان ثبت مکان های تجاری و تفریحی، تا کسب و کار خودتان و نمایش آن در سرچ گوگل به راحت ترین شکل است و میتواند به رشد کسب و کارتان کمک کند.

 

Google Play یا گوگل پلی

تا اینجای مطالب وبلاگ درحال اشاره به معروف ترین سرویس های گوگل در جهان هستیم. پس با ما همراه باشید تا بهتان گوگل پلی یا پلی استور و یا همان بزرگترین مخزن برنامه های اندروید را معرفی کنیم.

گوگل پلی یا پلی استور هم یکی از اپلیکیشن هاییست که به طور پیشفرض بر روی تلفن همراه شما نصب شده است. هدف از ساخت این ابزار این بوده که نصب و دانلود برنامه های اندروید آسان شود.

به شما بهترین اپلیکیشن ها را پیشنهاد میدهد و قابلیت نصب آنها بر روی تلفن همراهتان را هم نمایش میدهد. امکان تبلیغات در آن برنامه ها را هم گوگل با ابزار های دیگری به شما داده است.

 

Google Docs یا گوگل داکس

گوگل داکس یک پردازشگر متن به صورت رایگان و وب بنیاد است. که شرکت google آن را در میان سرویس های گوگل به عنوان بخشی از مجموعه کامل آفیس خود برای رقابت با Microsoft Office ارائه میدهد.

سایر خدمات اصلی که در مجموعه ابری وجود هستند، شامل صفحات (Excel) و اسلایدها (Powerpoint) می باشند. این سرویس گوگل در تمام دستگاه ها و سیستم های عامل در دسترس میباشد.

گوگل داکس از چندین نوع پرونده محبوب از جمله doc ،docx ،txt ،rtf و odt پشتیبانی میکند و خواهد کرد! همچنین، امکان مشاهده و تبدیل پرونده ها از Microsoft Office به Google Drive را هم برایتان ساخته است.

 

Google Photos یا گوگل فوتو

گوگل فوتو یا گوگل فوتوز (ممکن است اگر زبان تلفن همراهتان فارسی باشد نامش را عکس‌ها مشاهده کنید) یکی دیگر از سرویس ها گوگل است که بسیار در ذخیره سازی تصاویر و ویدیو ها به شما کمک کند.

در دسته بندی تصاویر و ویدیو ها، اشتراک گذاری فایل ها و… اگر کمی پایین تر بروید بهتان گفتیم که گوگل درایو بعد از ساخت حساب کاربری و به صورت رایگان به شما 15 گیگابایت فضا برای ذخیره سازی میدهد.

فضای اپلیکیشن اندروید گوگل فوتو هم همان 15 گیگابایت است. در کل در دو برنامه گوگل فوتو و گوگل درایو، 15 گیگ در اختیار شماست که از آن باید تمام استفاده را بکنید!

 

Chrome Web Browser یا مرورگر کروم

و اما دیگر رسیدیم به مرورگر کروم که قطعا نام آن را شنیده اید. کروم یک مرورگر با قابلیت های متفاوت، زبان های مختلف، تم های جذاب و… است که از لحاظ کلی توانسته بهترین مرورگر وب جهان باشد.

در تلفن های همراه صفحاتی را که به آنها رفته اید را، میتوانید در بخش صفحات برنامه، نگه دارید و یا آنها را پاکسازی کنید. امکان دسته بندی صفحات و باز کردن چندین صفحه در یک دسته بندی و دسترسی به آنها از طریق نوار پایین در موبایل است که کار را برای کاربران راحت کرده است.

شاید برایتان سوال باشد که موتور جستجوی گوگل چه تفاوتی با مرورگر کروم دارد که اگر باهوش باشید جواب در این جمله ای که گفته شد، پیدا میکنید. خب جواب این است: کروم، مرورگر است (به عبارتی اجرا کننده صفحات وب است) و قابلیت تنظیم بر روی هر موتور جستجویی را دارد.

که به طور پیشفرض بر روی گوگل تنظیم شده است. اما برای مثال گوگل یک موتور جستجو است و نتایج نمایشی در آن ممکن است که با نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر دیگری متفاوت باشد (در بیشتر مواقع متفاوت نیست).

 

Google Drive یا گوگل درایو

گوگل درایو یا به انگلیسی Google Drive نام یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین سرویس های گوگل است که بر پایه رایانش ابری فعالیت کرده و میکند.

امکان ذخیره سازی هر نوع فایل دیجیتال را به شما کاربران عزیز می دهد. همچنین قابلیت ویرایش، مدیریت، اشتراک گذاری، آپلود و دانلود انواع فایل ها با فرمت های تصویری، صوتی، فایل گرافیکی و فایل هایی ویدئویی را ارائه می دهد.

همه کاربرانی که حساب Gmail را دارند، می توانند از سرویس های گوگل که ما اشاره مان به گوگل درایو است، استفاده کنند. در همان آغاز کار به هر کاربر 15 گیگابایت فضای رایگان و آزاد، اختصاص داده خواهد شد.

که شما دوست عزیز به مرور زمان و در صورت نیاز خودتان، میتوانید پولی بپردازید و آن را ارتقاء داده تا از فضای بیشتری استفاده کنید.

 

Google Plus یا گوگل پلاس

گوگل پلاس یک نوع شبکه اجتماعی بود که با گوگل باز جایگزین شده بود، و درحال حاضر این سرویس گوگل غیر فعال است و اصلا جدا از اینکه اگر فعال بود برای ایران فیلتر شده بود.

در فروردین سال ۱۳۹۸ فرایند حذف کاربران را از گوگل پلاس شروع و در سال ۲۰۱۸ گوگل اعتراف کرد باگ‌های موجود در گوگل پلاس باعث شده‌اند اطلاعات شخصی حداکثر ۵۲ میلیون نفر برای توسعه دهندگان شخص ثالث در دسترس باشد.

دقیقاً همین جا که گوگل البته با خوشحالی از حقایق اصلی دربارهی تعداد کاربران پرده برداشته و در اطلاعیه گوگل پلاس گفت:

هم‌اکنون کاربران کمی از گوگل پلاس (که جزو حذف شده ها از سرویس های گوگل است) استفاده میکنند و با آن تعامل دارند. ۹۰ درصد از زمان صرف شده کاربران در گوگل پلاس، به کمتر ۵ ثانیه می رسد.

 

Google Allo یا گوگل الو

گوگل الو یکی از سرویس های گوگل و نرم افزاری از این کمپانی بزرگ است. این بار در زمینه پیام رسانی و ارسال پیام برای تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید در گوگل پلی استور منتشر شد.

نکته جالب تر اینکه برای استفاده از اپلیکیشن گوگل الو، نیاز به داشتن حساب کاربری گوگل نمیباشد. فقط کافیست با شماره موبایل خود ثبت نام را انجام دهید و برنامه را فعال سازی فرمائید.

دقیقا همانند سایر اپلیکیشن های پیام رسان مثل واتساپ است. از امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن میتوان به تنظیم آواتار اختصاصی، به صورت لوگو، برچسب گذاری، جستجوی سریع، پاسخ هوشمند به پیام ها بدون تایپ کردن، محیط کاربری بسیار ساده، بدون هیچ تبلیغی، قابلیت تنظیم متن و فونت و سایز مکالمه در سریع ترین زمان و…

 

Google Fonts یا گوگل فونت

سرویس گوگل فونت در سال 2010 راه اندازی شده است. و به سرعت تبدیل به بزرگ ترین و رایگان ترین فونت های منبع باز در بستر وب شد.

تمام قلم های Google برای استفاده های تجاری و شخصی کاربرانی از کل جهان رایگان هستند. استفاده از وب سایت Google Fonts برای همه افراد آسان میباشد. که به سرعت فونت های مختلف را برای نیاز های خودشان انتخاب و استفاده کنند.

Google Fonts یکی از پر کاربرد ترین منابع شخص ثالث در بسیاری از وب سایت ها میباشد. این فونت ها یکپارچه سازی و ارائه بهتر مطالب سایتتان را برای کابران آسان می کنند.

 

Google Keep

در تمامی تلفن همراه های جدید و بروز، اپلیکیشنی برای ذخیره یادداشت و یادآوری آن ارائه شده. مانند گوشی های شیائمی و سامسونگ.

که در آنها به صورت پیشفرض و اختصاصی اپلیکیشن Note موجود است. این یکی از، سرویس های گوگل هم، مربوط به یادداشت ها و نوشتن و یادآوری آنها است که به شما امکان ذخیره آنها را هم میدهد.

شما میتوانید یادداشت و یا نوشته جدید ایجاد کنید. مطلب و متن مورد نظر را در آنجا قرار دهید. تصویر یا ویدیو اضافه کنید و با استفاده از قابلیت « طراحی » برای مثال امضا و یا نقاشی خود را در متن بگذارید. و قابلیت های دیگری هم برای استفاده در دسترس شماست.

 

Google AdSense یا گوگل ادسنس

گوگل ادسنس جزو ابزار های تبلیغاتی سرویس های گوگل است که برای تبلیغات در وب سایت ها ساخته شده است.

در واقع اینطور است که مثالا شما گوگل adsens را به سایت خود وصل میکنید و میگویید که خودکار در سایتتان تبلیغات کند. آن هم این کار را به خوبی انجام میدهد. حالا از چه چیز هایی در سایت ها تبلیغ میکند؟

از هرچیزی که مشتریانش بخواهند و برایش پول پرداخت کنند. و حالا شما چطور درآمد کسب میکنید؟

بر اساس معیار های اندازه گیری و سنجش بازدید سایتتان و کلیک روی تبلیغات ساخته شده، شما هم سهمی از آن پولی که تبلیغ کننده میدهد دارید. که این باعث کسب درآمد همیشگی از وب سایتتان میشود. و البته کسب درآمد برای گوگل!

 

Google Analytics یا گوگل آنالیتیکس

ممکن است فکر کنید که این ابزار کمی شبیه به گوگل سرچ کنسول است، که درست میگویید. اما نسبت به آن ابزار با آنالیز دقیق تر، با اطلاعاتی متفاوت، بازدید لحظه به لحظه ای و…

گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا رفتار کاربران خود را در هر لحظه متوجه شوید. برای شروع شما باید گوگل آنالیتیکس را به وب سایت خود متصل کنید.

بهترین روش برای این کار، قرار دادن کد متا تگ آنالیتیکس است که خود گوگل آنالیتیکس آن را به شما میدهد. اما ساده تر از آن این است که اگر سایتتان وردپرس است، افزونه گوگل آنالیتیکس را نصب و کدی را که در زمان ثبت نام به شما داده شده، در کادر کد افزونه سایتتان وارد کنید.

از این طریق این سرویس گوگل، به وب سایت شما متصل میشود و از همان لحظه شروع به آنالیز رفتار کاربران میکند. برای اطلاعات بیشتر شما، گوگل آنالیتیکس قابلیتی ارائه میدهد که رفتار کاربران وارد شده به سایت شما را در 30 دقیقه اخیر آنالیز میکند و به طور کاملا واقعی به شما میگوید کاربران شما کجا هستند و از چه شهری هستند.

 

Blogger یا بلاگر

بلاگر سیستم وبلاگ نویسی میباشد و یکی دیگر از سرویس های گوگل است که بیشتر کاربران آن را دوست داشتند.

از آن برای تولید محتوا آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اخباری و… استفاده کردند. با ورود به این سیستم از طریق ایمیل (یا همان جیمیل) میتوانید وبلاگ های خود را منتشر کنید. که البته محدودیت هایی جلوی راه شما هستند.

مثالا نمیتوانید بیش از 100 وبلاگ با یک حساب کاربری انتشار دهید، نمیتوانید بیش از 500 کارکتر محتوا بنویسید و…

 

Google Domains یا گوگل دامین

گوگل دامین جزو یکی از سرویس های گوگل است که طرفداران زیادی داشته، نه تنها طرفدار بلکه مشتریان زیادی داشته و دارد.

زیرا از طریق این ابزار میتوان دامنه وب سایت خود را با هر پسوند دامنه ای ثبت کرد. تمامی وب سایت های ثبت دامنه هم به این سرویس اتصال دارند.

زیرا گوگل دامین، ابزار رسمی گوگل برای ثبت دامنه ها با هر پسوندی است. برای مثال بعضی از سرویس های گوگل را هر کسی میتواند استفاده کند. اما این سرویس فقط برای مدیران سایت و کسانی است که میخواهند سایت داشته باشند.

 

Google Trends یا گوگل ترندس

این سرویس برای تشخیص روند و رفتار کاربران جستجوگر در بستر وب ساخته شده است، میتواند کاربران را آنالیز کند و بیشترین کلمه جستجو شده مربوط به آن موضوع را در سرچ گوگل به خوبی نمایش دهد.

برای مثال اگر در گوگل سرچ کنید « سامانه حجره جو » در موبایل اگر کمی پایین بروید به شما چندین گزینه به صورت خطی نمایش داده میشود. آنها کلماتی هستند که بیشتر کاربران برای مشاهده این نتایج جستجو، سرچ میکنند.

در دسکتاپ، انتهای هر صفحه از کلمه جستجو شده، آن کلماتی است که بیشتر کاربران سرچ میکنند.

در واقع این سرویس برای اطلاع بیشتر شما از موارد جستجو شده، و استفاده طراحان سایت و سئوکاران از آن کلمات در صفحات وب، است.

 

Google My Business یا گوگل مای بیزینس

به منظور همراهی با نیاز های کاربران مدام در حال به روز کردن سرویس های گوگل هستند. یکی از کار هایی که گوگل برای افزایش تجارت وب خود و کاربران کرده است، ساخت پلتفرم گوگل مای بیزینس است.

گوگل مای بیزینس پلتفرمی است که از طریق آن کاربران میتوانند در سرچ گوگل و گول مپ، در اطراف خود به دنبال شغل ها، یا خدمات مورد نظر خود بگردند.

باید یک اکانت Google My Business ایجاد و آن را بهینه سازی کنند. البته مدیران مشاغل اگر میخواهند که بهتر و بیشتر دیده شوند، میتوانند سفارش طراحی حجره اینترنتی برای کسب و کار خود را در سامانه حجره جو بدهند.

و با خرید نشان ویژه از حجره های دیگر متمایز باشند و مشتریان آن ها را برای خرید هایشان انتخاب کنند. شما میتوانید درخواست ثبت گوگل مپ خود را دهید و کسب کار خود را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند.

 

 

google Search Console یا گوگل سرچ کنسول

شاید تا به اینجا منتظر معرفی گوگل وبسمتر تولز باشید. اما سخت در اشتباهید، زیرا نام آن به گوگل سرچ کنسول تغییر کرده است. گوگل سرچ کنسول بهترین و جامع ترین ابزار آنالیز برای مدیران سایت است.

شما برای اتصال سایتتان به سرچ کنسول میتوانید کد Html یا متا تگ اختصاصی داده شده به شما را در سایتتان بارگذاری کنید. و یا اگر سایتتان وردپرس است، قطعا پلاگین سئو دارید. در بخش مربوطه کد گوگل سرچ کنسول را وارد کنید.

این ابزار امکاناتی بسیار زیاد دارد که از آنها میتوان به چند مورد اشاره کرد: ایندکس صفحات سایت شما در گوگل، آنالیز وب سایت، نمایش کلیک ها از گوگل، نمایش صفحات 404، اطلاع مشکلات مهم و قابل حل سایت و…

همچنین به شما کمک کرده تا اطلاعات دقیق و بیشتری از وب سایت خود داشته باشید. به دلیل ارائه اطلاعات دقیق توسط این ابزار، بیشتر سایت های آنالیز وب سایت، ابزار های سئو، پلاگین های وردپرس و… به شما پیشنهاد میدهند که اجازه دهید به سرچ کنسول اتصال پیدا کنند.

مانند پلاگین سئو رنک مث که به شما امکان و درخواست اتصال به گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را میدهد. همچنین به شما امکان قرار دادن کد گوگل سرچ کنسول را هم میدهد.

 

Google Duo

در حال حاضر که بعضی از برنامه های پیام رسان و پر طرفدار در ایران فیلتر شده‌اند، این اپلیکیشن میتواند به شما در تماس صوتی و تصویری، انتقال پیام متنی و صوتی و… کمک کند.

زیرا پیام صوتی را با کیفیت بالا ارسال میکند. پیام متنی را سریعا ارسال میکند. تماس تصویری با کیفیتی برقرار میکند. تماس صوتی خوبی هم برایتان فراهم میکند.

شما برای استفاده از این عضو زیبا از سرویس های گوگل باید شماره تماس خود را وارد و آن را تایید کنید. همین!!! نیاز به هیچ چیز دیگری ندارید.

حتی مخاطبین شما هم به صورت خودکار به لیست تماس هایتان اضافه میشود و کسانی که آن برنامه را ندارند میتوانید آنها را دعوت کنید.

 

Google Assistant

گوگل assistant یک هوش مصنوعی و یک دستیار با هوش است که به شما کمک میکند با حرف زدن سریعا به کار هایتان برسید.

اگر گوشی شما اندروید باشد با گفتن “اوکی گوگل” این دستیار جذاب یعنی Google Assistant برای شما باز میشود. البته اگر آن را از طریق تنظیمات گوگل فعال کرده باشید.

این دستیار جذاب قابلیت انجام هر کاری را به چندین زبان دارد، که زبان فارسی جزو آنها نیست. برای مثال اگر زبان را بر روی انگلیسی بگذارید (پیشنهادی) و بگوید «اوکی گوگل» + «اوپن واتساپ» برای شما اپلیکیشن واتساپ را باز میکند.

هر دستور دیگری را که بدهید انجام میدهد. در اوایل این قابلیت مخصوص مواقعی بود که در حال رانندگی هستید، بعد ها دیگر برای هرجا و هر زمانی استفاده شده است. قابلیت تعویض صدا، مرد یا زن بودن و… دستیارتان را در اختیار دارید.

 

لیست سرویس های گوگل

لیست سرویس های گوگل

لیست سرویس ها گوگل

در ادامه به صورت کلی و سریعا به شما لیستی از سرویس های گوگل را معرفی کرده‌ایم. تمام مطالب کاملا اختصاصی برای حجره جو میباشد اما منبع اطلاعات زیر این سایت است.

  1. Google Alerts – سرویس اطلاع رسانه ایمیلی
  2. Google Groups – اخبار و ویدیوها است
  3. Google Assistant – یک دستیار مجازی
  4. Google Books – موتور جستجوی کتاب
  5. Google Flights – موتور جستجو بلیط هواپیما
  6. Google Images – موتور جستجو تصاویر آنلاین
  7. Google Shopping – موتور جستجو محصولات در فروشگاه های آنلاین
  8. Google Travel – سرویس برنامه ریزی سفر
  9. Google Videos – موتور جستجو ویدیوها
  10. Google Arts & Culture – پلتفرم آنلاین مشاهده آثار هنری و مصنوعات فرهنگی
  11. Google Books – فهرست کتاب هایی که سایت ها منتشر کرده اند
  12. Google Finance – اخبار تجاری، نظرات و دادههای مالی قابل جستجو در ایالات متحده
  13. Google News – سرویس جمع آوری خودکار اخبار و موتور جستجوی اخبار به بیش از
  14. Google Scholar – یک موتور جستجو برای متن کامل ادبیات علمی در مجموعه ای از قالب های انتشار و زمینه های علمی. شامل تقریباً همه مجلات با داوری شده است
  15. YouTube – یک وب سایت میزبانی ویدیو
  16. Google Ads – یک پلتفرم تبلیغات آنلاین
  17. AdMob – یک شبکه تبلیغاتی تلفن همراه
  18. Google AdSense – یک برنامه تبلیغاتی متنی برای ناشران وب که تبلیغات متنی مرتبط با صفحات محتوای سایت را ارائه می دهد
  19. Google Ad Manager – یک پلت فرم تبادل تبلیغات
  20. Google Marketing Platform – یک پلتفرم تبلیغاتی و تحلیلی آنلاین
  21. Google Tag Manager – یک سیستم مدیریت برچسب های جاوا اسکریپت
  22. blogger – ابزار انتشار وبلاگ
  23. FeedBurner – ابزاری در خدمات مدیریت فید خبری ، از جمله تجزیه و تحلیل ترافیک خوراک و امکانات تبلیغاتی.
  24. Google Chat – یک نرم افزار پیام رسانی فوری با قابلیت ایجاد «اتاق» چند کاربره
  25. Google Collections – یک برنامه مجموعه
  26. Google Classroom – یک سیستم مدیریت محتوا برای مدارس که به توزیع و درجه بندی تکالیف و ارائه ارتباطات در کلاس کمک می کند
  27. Google Currents – یک تابلوی اعلانات دیجیتال
  28. Google Duo – یک برنامه موبایل چت ویدیویی
  29. Google fonts – یک سرویس میزبانی وب فونت
  30. Google Groups – یک سرویس گفتگوی آنلاین که دسترسی به Usenet را نیز ارائه می دهد
  31. Google Meet – یک پلتفرم ویدئو کنفرانس
  32. Google Voice – یک سیستم VoIP که شماره تلفنی را ارائه می دهد که می تواند به خطوط تلفن واقعی ارسال شود
  33. Google Mail – یک سرویس ایمیل
  34. Google Account – نحوه ظاهر شدن و نمایش یک کاربر در محصولات Google را کنترل می کند
  35. Google Calendar – یک تقویم آنلاین با ادغام Gmail ، اشتراک گذاری تقویم و عملکرد “افزودن سریع” برای ایجاد رویدادها با استفاده از زبان طبیعی
  36. Google Charts – یک تصویر نمودار تعاملی مبتنی بر وب از جاوا اسکریپت ارائه شده توسط کاربر
  37. Google Domains – یک سرویس ثبت دامنه، با شرکای انتشار وب سایت
  38. Google Docs Editors – مجموعه اداری بهرهوری با قابلیتهای همکاری و انتشار اسناد. کاملاً با Google Drive یکپارچه شده است
  39. Google Docs – یک نرم افزار ویرایش اسناد
  40. Google Sheets – یک نرم افزار ویرایش صفحه گسترده
  41. Google Slides – یک نرم افزار ویرایش ارائه
  42. Google Drawings – یک نرم افزار نمودار
  43. Google Forms – یک نرم افزار نظرسنجی
  44. Google Sites – ابزاری برای ایجاد و انتشار صفحه وب
  45. Google Keep – یک سرویس یادداشت برداری
  46. Google Drive – یک سرویس میزبانی فایل با گزینه همگام سازی؛ کاملاً با Google Docs Editors یکپارچه شده است
  47. Google Jamboard – یک تخته سفید تعاملی آنلاین که امکان طوفان فکری و همکاری بین تیم ها را فراهم می کند
  48. Google Translate – سرویسی که امکان ترجمه ماشینی هر متن یا صفحه وب را بین دو زبان را فراهم می کند
  49. Google Maps – سرویس نقشه برداری که خیابان ها را فهرست بندی میکند و تصاویر ماهواره ای و سطح خیابان را نمایش میدهد، مسیرها و جستجوی کسب و کار محلی را ارائه میدهد
  50. Google My Maps – یک ابزار ساخت نقشه سفارشی اجتماعی بر اساس نقشه های گوگل
  51. Google Maps Gallery – مجموعه ای از داده ها و نقشه های تاریخی
  52. Google Mars – تصاویر مریخ با استفاده از رابط Google Maps ارتفاع، تصاویر مرئی و تصاویر مادون قرمز را می توان نشان داد
  53. Google Moon – تصاویر ناسا از ماه از طریق رابط Google Maps
  54. Google street view – پانورامای تعاملی را از موقعیت های بسیاری از خیابان های جهان ارائه می دهد
  55. Google Sky – سیارات، ستاره ها و کهکشان ها را مشاهده کنید
  56. Google Santa Tracker – شبیه سازی ردیابی بابا نوئل در شب کریسمس
  57. Google Analytics – یک تولید کننده آمار ترافیک برای وب سایت های تعریف شده، با ادغام تبلیغات گوگل. وب مستر ها می توانند کمپین های تبلیغاتی را بر اساس آمار بهینه کنند. تجزیه و تحلیل بر اساس نرم افزار Urchin است
  58. Google Surveys – ابزاری برای تحقیقات بازار
  59. Google Ngram Viewer – فرکانس های هر مجموعه ای از رشته های محدود شده با کاما را در مجموعه های متنی Google به صورت سال به سال نمودار می کند
  60. Google Public Data Explorer – داده های عمومی و پیش بینی های سازمان های بین المللی و موسسات دانشگاهی از جمله بانک جهانی، OECD ، یورواستات و دانشگاه دنور
  61. TensorFlow – یک سرویس یادگیری ماشینی که طراحی شبکه های عصبی را به روشی ساده تر و قابل مشاهده تر ساده می کند
  62. Google Trends – یک برنامه نموداری برای آمار جستجوی وب، که محبوبیت عبارات جستجوی خاص را در طول زمان نشان می دهد
  63. Activity report Google – یک گزارش ماهانه شامل آماری در مورد استفاده کاربر از Google، مانند ورود به سیستم، تغییرات احراز هویت شخص ثالث، استفاده از Gmail، تقویم، سابقه جستجو و YouTube.
  64. Google Data Studio – ابزاری آنلاین برای تبدیل داده ها به گزارش ها و داشبورد های اطلاعاتی قابل تنظیم
  65. Google Workspace – مجموعه ای از برنامه های کاربردی وب برای کسب و کارها، ارائه دهندگان آموزشی و سازمانه ای غیرانتفاعی
  66. Google Tables – ابزار اتوماسیون گردش کار کسب و کار
  67. Google Care Studio – ابزاری برای پزشکان برای جستجو، مرور و دیدن نکات برجسته در پرونده سلامت الکترونیکی گسترده تر بیمار
  68. Project Google ARDA – مخفف ارزیابی خودکار بیماری شبکیه. این یک ابزار هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان است

 

سوالات متداول

محبوب ترین و پر کاربرد ترین سرویس گوگل کدام است؟

محبوب ترین و پر کاربرد ترین سرویس های گوگل را نمیتوان به راحتی گفت. زیرا سرویس های گوگل بسیار زیاد هستند و هر کدام کار خاص خود را انجام میدهند و به نوعی پرطرفدار هستند. اما میتوان بر اساس اطلاعات آماری محبوب ترین و پر بازدید ترین آنها را انتخاب کرد.

گوگل چند سرویس دارد؟

گوگل سرویس های بسیار زیادی دارد، ما در این وبلاگ به معرفی سرویس های گوگل که نرم افزاری و مبتنی بر وب هستند پرداختیم. در این وبلاگ به طور تقریبی 70 عدد از سرویس های گوگل را به شما کاربران عزیز معرفی کرده ایم.

 

حرف آخر

امیدواریم این وبلاگ که درباره سرویس های گوگل و محبوب ترین سرویس گوگل بود، برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار و افزایش فروش خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

نظرات و سوالات کاربران

  1. سلام سپاس از سامانه بسیار خوب و پر قدرت حجره جو
    ممنون از زحمات شما، بهترین ثبت مشاغل کشور هستید ، همچنین بهترین شرکت طراحی وبسایت در رشت گیلان ، خدا قوت به شما

  2. بسیار مقالات خوب و ارزشمندی در اختیار عموم قرار میدین واقعا عالی هستین موفق باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت

با تخفیف ویژه عیدانه

تخفیف عیدانه!
طراحی سایت با بهترین امکانات
سفارش طراحی سایت در گیلان
سفارش با موفقیت ثبت شد!

کارشناسان سامانه در اولین فرصت با شما تماس میگیرند!