استان گیلان: شهر رشت

در مورد شهر زیبای رشت

هر قسمت از شمال کشور ایران و استان گیلان، جذابیت دیدنی و منحصربه‌فرد خود را دارد که آن‌را تبدیل به منطقه‌ای دیدنی کرده است. که در نتیجه مقصدی به نام شمال را به وجود آورده‌اند. مقصدی که از دیرباز تا به الان، جذاب ترین مقصد هر ایرانی برای مسافرت های داخلی و در کشور ایران بوده است. یکی از این مناطقی که جز دسته‌بندی سفر های شمالی می‌شود، شهر رشت است که از پیشرفته ترین و بزرگ ترین شهر های کشور ایران است.

رشت را رسماً باید بزرگ ترین مرکز تجمع گیلکی‌ها در سراسر دنیا نیز معرفی کرد. این شهر بسیار زیبا پر از جاذبه و دانستنی های بی نظیر است. در این وبلاگ سامانه حجره جو به معرفی مرکز استان بزرگی در شمال ایران، یعنی شهر رشت در استان گیلان پرداخته‌ایم.

 

شهر رشت در کدام استان و منطقه است؟

یکی از شهر های بسیار بزرگ کشور ایران، شهر رشت است. این شهر در زمره‌ی شهر های بسیار زیبا و دیدنی ایران نیز قرار می‌گیرد. شهر رشت (به صورت انگلیسی Rasht) به خاطر همسایِگیَش با دریای بزرگ و عظیم خزر، آب و هوایی بسیار عالی و خنک را به همراه دارد. این شهر بسیار سر سبز است و با مردمی مهمان‌نواز و به اصطلاح خون‌گرم، پذیرای مسافران هستند.

شهر رشت در مرکز استان بزرگ و پر جمعیت یعنی استان گیلان و در همان شمال کشور معروف قرار دارد. از لحاظ تقسیمات جغرافیایی، رشت پایتخت بزرگ استان گیلان می‌باشد که تنها ۲۵ کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد. به شهر رشت در بین شهر های شمالی کشور ایران نیز لقبی به نام شهری زیبا و دیدنی برای گردشگری اختصاص داده شده است.

 

انواع سوغاتی های شهر رشت

شهر رشت یکی از دسته زیباترین و پیشرفته شهر های ایران است که زیبایی های بصری بسیار فراوانی را برای گردشگران به همراه دارد. در رشت انواع و اقسام بازار های مختلف و مراکز خرید کوچک و بزرگ را می‌توانید پیدا کنید. لباس سنتی زنان گیلکی هنوز هم در برخی مناطق این شهر و در روستا های آن بر تن بانوان محلی دیده می‌شود. دامن های چین دار و رنگارنگ به همراه جلیقه و روسری ها را می‌توانید از بازار معروف رشت به راحتی خریداری کنید. لباس های محلی رشت همگی رنگین کمانی از رنگ های زیبا و دیدنی ساخته شده‌اند.

هر آن چیزی که ممکن است تا شما به‌آن احتیاج داشته باشید را می‌توانید در این مراکز و بازار های بزرگ پیدا کنید. از انواع و اقسام سوغاتی ها، تولیدات سنتی این شهر و محصولات خوراکی تازه گرفته تا انواع و اقسام لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه، کیف و کفش. حضور در بازار های سنتیِ بزرگترین شهر شمال کشور و خرید در آن ها، از جاذبه های پیشنهادی سفر است.

 

آب و هوای شهر رشت به چه صورت است؟

از لحاظ اقلیم آب و هوایی و همچنین پوشش گیاهی، رشت یکی از سر سبز ترین شهر های کشور با آب و هوایی همیشه دلنشین و معتدل است. بیشتر دلیل شهرت و محبوبیتش نیز همین آب و هوای بی نظیرش است. پتانسیل طبیعت شهر رشت باعث شده که بیشتر جاذبه های این شهر زیبا طبیعی باشند و یا در بستر طبیعت به وجود بیایند. مردم رشت شمال به زبان گیلکی و فارسی صحبت می‌کنند.

 

خوشمزه ترین غذاها از نظر مردم

وقتی که به رشت در شمال کشور رفتید، به هیچ عنوان شکم گردی را فراموش نکنید?. زیرا اگر از غذاهای رشتی، آن هم با دست پخت خودشان نخورید، گویی اصلا این شهر را ندیده و نشناخته‌اید. در معرفی شهر رشت نباید از غذاهای محلی غافل شد. شهری که پر است از غذاخوری های سنتی، محلی و حتی لوکس و مجلل. هرکدام از غذاهای این شهر را که بچشید تازه با مزه‌ی موادی که‌درآن غذا استفاده شده‌است آشنا شده‌اید.

معروف ترین غذاهای رشتی عبارتند از: کال کباب، انواع ماهی، کویی خوروش، تورش تره، اناربیج، واویشکا، باقلا قاتق، سیر قلیه، اشپل کوکو، شامی رشتی و یک عالمه غذای خوشمزه دیگر. پایتخت گیلان از لحاظ دارا بودن امکانات حمل و نقل نیز از شهرهای پیشرفته کشور است.

 

آیا غذای رشتی همان سوغاتی های شمال است؟

بسیاری از تولیدات غذایی این شهرِ پر از مزه های خوش، به عنوان سوغاتی خریداری می‌شوند. انواع و اقسام ترشی ها، ماهی شور، شیرینی های مختلف و متنوع محلی توسط گردشگران رشت خریداری می شوند. محصولات مختلف که از حصیر ساخته می‌شوند مثل کلوچه های سنتی، صنایع دستی ساخته شده از چوب و بسیاری از وسایل دیگر، سوغات این شهر به شمار می‌آیند.

 

اطلاعات بیشتر درمورد شهر رشت

  1. شهر زیبا و دیدنی رشت یکی از متنوع ترین بستر ها در زمینه‌ی کشت سبزیجات است. همچنین در به عمل آوردن آنان این زمینه را ایجاد کرده و دارد.
  2. رشت در لیست ۱۹ کشور در جهان است. البته از نظر تنوع خوراک و غذا در این لیست ۱۹ تایی قرار گرفته است.
  3. بسیاری از اولین های ایران در رشت به وقوع پیوستند. مثل اولین داروخانه و یا اولین راه آهن.
  4. رشت به شهر باران های نقره ای شهرت پیدا کرده است و دلیلش هم به این خاطر است که باران های ریز و مداومی در این شهر می بارد.
  5. جالب است درباره ی رشت این نکته را بدانید که نسبت جمعیت رشت در شب و روز نسبت به یکدیگر کاملا متفاوت است. از این نظر، این شهر دارای رکورد جالبی است.
  6. رشتی ها، آداب و رسوم مختلف و متفاوتی دارند. که باعث شهرت و تعالی فرهنگی این شهر در بین اقوام مختلف ایرانی شده. اشعار مختلف رشتی و سنت های مختلف آنان، نمودی از همین تاریخ بسیار غنی رشتی ها است.

 

حرف آخر

امیدواریم این وبلاگ که درمورد یکی از مرکز های استان های کشور ایران بود، برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و مطالعه قوانین و مقررات استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ، سامانه ثبت الکترونیکی مشاغل، حجره جو ارسال نمایید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

و برای مشاهده تعرفه های سامانه هم به بخش تعرفه ها مراجعه کنید. و برای طراحی سایت سایت در رشت هم می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت

با تخفیف ویژه عیدانه

تخفیف عیدانه!
طراحی سایت با بهترین امکانات
سفارش طراحی سایت در گیلان
سفارش با موفقیت ثبت شد!

کارشناسان سامانه در اولین فرصت با شما تماس میگیرند!