معرفی حجره

شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی گیتا آراد دریا

خدمات حمل و نقل بین‌ المللی در تهران , شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی گیتا آراد دریا , تمامی امور به صورت بین المللی صورت می گیرد: نمایندگی کشتیرانی , حمل کانتینری , ترخیص کالا , حمل هوایی , حمل زمینی , حمل ریلی , حمل جاده ای , امور مربوط به صادرات و واردات , حمل جاده ای و ترانزیت , ترخیص کالا , انجام امور گمرکی, با سالها تجربه فعالیت کاری درخشان و افراد متخصص.

 دارنده نمایندگی فعال در کشورهای

کره, چین, تایوان, آلمان, دبی , ترکیه , ایتالیا

تماس: 09125835598021440350010214403500202144035003

اینستاگرام : _gitaaraddarya@

واتساپ: 09910242997

وبسایت: www.gitaaraddarya.com

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 14

آدرس: تهران ، فلکه دوم صادقیه ، ابتدای خیابان آیت اله کاشانی، برج مینا ، طبقه هشتم ، پلاک 44

مدیریت: خانم احمدی

لطفا هنگام تماس بگویید که شما را در حجره جو دیده ایم


شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی تهران

کشتیرانی گیتا آراد دریا | خدمات حمل و نقل بین‌ المللی در تهران

بهترین شرکت حمل و نقل هوایی تهران

خدمات حمل و نقل بین المللی و فورواردینگ به صورت زمینی ، هوایی و دریایی 

شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی گیتا آراد دریا به شماره ثبت ۴۷۷۶۲۲ به عنوان نماینده خطوط کشتیرانی خارجی و فورواردر در حمل و نقل بین المللی فعالیت حرفه ای خود را با هدف ارائه راه حل های جامع حمل بارهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت به شکل دریایی، زمینی، هوایی، ترکیبی و خرده بار توسط کارشناسان مجرب در بالاترین سطح کیفیت، با هزینه مناسب و در سریع ترین زمان ممکن آغاز نموده است.

این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای خوشنام در این زمینه فعالیت داشته و اصول کار این شرکت با بهره گیری از ظرفیتهای بین المللی و به کارگیری دانش روز بر سه اصل کیفیت, دقت و سرعت پایه ریزی و هدف اصلی کارمندان و مدیران این شرکت ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت سرویس دهی به مشتریان عزیز می باشد.

تمامی خدمات شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی گیتا آراد دریا :

  •  حمل هوایی، حمل دریایی , کشتیرانی, حمل و نقل بین المللی,  صادرات, واردات, اینکوترمز, حمل کانتینری , نمایندگی کشتیرانی , حمل جاده ای و ترانزیت , ترخیص کالا

شرکت کشتیرانی گیتا آراد دریا | خدمات حمل و نقل بین‌ المللی در تهران

شرکت خدمات دریایی در تهران

از دیگر مزایای این شرکت ارتباط خوب و تنگاتنگ با مسئولین سازمان بنادر و دریانوردی، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، انجمن حمل و نقل بین المللی ایران و همچنین ارتباط همکاری بسیار قوی با صاحبان خطوط کشتیرانی ایرانی و خارجی، خطوط هوایی ایرانی و خارجی و شرکتهای حمل و نقل بین المللی داخلی و خارجی می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های شرکت گیتا آراد دریا برخورداری از نمایندگی فعال در کلیه بنادر شمال و جنوب کشور و همچنین در تمامی بنادر مهم دنیا از جمله بنادر چین، هند، تایوان، کره و بنادر مهم اروپا می باشد. این شرکت جهت سرویس دهی بهتر به مشتریان، دارای نماینده فعال در کشورهایی چون ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی جهت حمل کالا از طریق مسیر دریایی، هوایی و زمینی با نرخ رقابتی می باشد.

کشتیرانی گیتا آراد دریا | خدمات حمل و نقل بین‌ المللی در تهران

حمل بار بین المللی زمینی

مهمترین خدمات نمایندگی کشتیرانی:

  • فراهم نمودن اسلکه قبل از ورود کشتی به بندر
  • هماهنگی با راهنما و فراهم نمودن یدک کش در صورت نیاز
  • تامین آب به کشتی
  • تامین مواد غذایی
  • تامین قطعات یدکی برای کشتی در صورت لزوم
  • فراهم نمودن ویزا جهت افسر و ملوانان کشتی
  • جابجایی افسران و ملوانان کشتی
  • تشریفات درمان کرو کشتی
  • گرفتن پاس ورود و خروج کشتی
  • تخلیه و بارگیری کشتی
  • بارشماری

 شرکت خدمات حمل و نقل هوایی تهران

حمل و نقل و باربری هوایی روشی سریع و موثر برای حمل و نقل کالا است که به ویژه برای تجارت بین المللی ارزشمند است و محصولات مورد نظر بازرگانان را به سرعت به دست مشتریان بین‌المللی می رساند ، اما از مشکلات حمل و نقل هوایی می توان به هزینه بالای آن نسبت به ارسال بار از طریق دریا و اقیانوس اشاره کرد که خوشبختانه، توجه تجارت بین الملل به این حمل و نقل می‌تواند به کاهش این هزینه ‌ها و نیز ارائه پشتیبانی استثنایی برای بازرگانان کمک کند.

فواید کلیدی حمل و نقل هوایی عبارتند از : ترانزیت سریع،کنترل کم‌تر کالا، مستندات کم‌تر، آسان رسیدن به مقصد و سطح پیشرفته امنیت برای بار و…

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر روی لینک بزنید وبلاگ مورد نظر را مطالعه نمایید:

وبلاگ مربوط به حمل و نقل هوایی

انواع سرویس های حمل هوایی عبارتند از:

  • DTD درب به درب
  • ATD فرودگاه مبدا تا درب مقصد
  • ATA فرودگاه به فرودگاه
  • DTA درب مبدا تا فرودگاه مقصد
  • DDP یا خرید، حمل، ترخیص و تحویل

همچنین سه نوع از روش های ارسال هوایی عبارتند از:

  • حمل هوایی اکسپرس
  • حمل هوایی اقتصادی
  • حمل هوایی REGULAR یا منظم

 

شرکت خدمات حمل کانتینری در تهران

با توجه به اینکه شرکت گیتا آراد دریا همکاری طولانی مدت و بسیار نزدیک با خطوط کانتینری داخلی و خارجی داشته، لذا قادر است با بهترین، سریعترین و کم هزینه ترین روش خدمات خود را به صاحبان کالا ارائه نماید. از جمله مهمترین خدمات این شرکت در زمینه حمل کالا از طریق کانتینر به شرح ذیل می باشد :

  • تحویل و حمل کالا بصورت فول و خرده بار از تمامی بنادر دنیا به بنادر ایران و بالعکس بصورت EXW و FOB
  • نگهداری کالا در انبار شرکت در مبدا در صورت نیاز
  • انجام کارهای گمرکی در مبدا
  • تحویل قبض انبار و ترخیصیه در کمتر از ۲۴ ساعت
  • سرویس مستقیم و غیر مستقیم از بنادر چین به بنادر ایران و بالعکس
  • سرویس مستقیم و غیر مستقیم از بنادر اروپا به بنادر ایران و بالعکس
  • سرویس مستقیم و غیر مستقیم از بنادر حوضه خلیج فارس به بنادر ایران و بالعکس
  • سرویس مستقیم و غیر مستقیم از بنادر خاور دور و بنادر کره به بنادر ایران و بالعکس

این شرکت با توجه به برخورداری از نمایندگی در اکثر کشورهای دنیا قادر است تا در سریعترین زمان ممکن بارهای مشتریان را از تمامی فرودگاههای دنیا به فرودگاه امام خمینی(ره) از طریق پروازهای روزانه ظرف مدت حداکثر ۳ الی ۵ روز در مقصد تحویل نماید.

از جمله مهمترین خدمات این شرکت در زمینه حمل کالا از طریق هوایی به شرح ذیل می باشد :

  • تحویل کالا از مبدا (EXW)
  • نگهداری در انبار شرکت در مبدا
  • بسته بندی کالا در صورت لزوم
  • انجام کارهای گمرکی
  • هماهنگی و ارسال کالا
  • صدور بارنامه و اسناد مربوطه
  • تحویل قبض انبار به صاحب کالا در کمتر از ۲۴ ساعت

شرکت گیتا آراد دریا بعنوان یک فورواردر حرفه ای در ایران آماده ارائه بهترین نرخ رقابتی و ارائه بهترین سرویس در جهت رضایتمندی مشتریان می باشد.

از جمله فعالیت فورواردری این شرکت در ارتباط با حمل زمینی به شرح ذیل می باشد:

  • حمل محمولات بصورت دربست و یا گروپاژ
  • سرویس حمل محموله های فله صادراتی و وارداتی از طریق کلیه مبادی ورودی و گمرکات مرزی
  • سرویس حمل سریع و مطمئن از کشورهای اروپایی به ایران در کمتر از ۱۵ روز
  • انواع سرویس های حمل توسط کامیون از ایران به کلیه مقاصد ترکیه و بالعکس
  • سرویس حمل انواع کالاهای عادی و فله توسط کامیون های ایرانی و خارجی از ایران به کشورهای آسیای میانه, افغانستان , عراق و سایر کشورها و بالعکس

خدمات ترانزیت محصولات:

شرکت گیتا آراد دریا قادر است تا محصولات شما را به روشهای ذیل در کمترین زمان و با نرخ رقابتی ترانزیت نماید : 

  1. داخلی: از کلیه بنادر به کلیه گمرکات ایران
  2. خارجی: از کلیه بنادر به کلیه گمرکات کشورهای همسایه

شرکت خدمات ترخیص کالا در تهران

این شرکت با توجه به ارتباط نزدیک با گمرگات کشور به همراه شرکتهای همکار ترخیص و با برخورداری از پرسنل متخصص در زمینه ترخیص کالا در کلیه گمرکات بنادر ایران و همچنین در فرودگاهها آماده ارائه سرویس در زمینه ترخیص کالا با نرخ رقابتی می باشد.

 

آشنایی با برخی اصطلاحات اینکوترمز و کشتیرانی و گمرکی

DELIVERED EX SHIP(named port of destination)DAF

تحویل کالا در مرز (نام محل تعیین‌شده در مرز)

اصطلاح «تحویل کالا در مرز» بدین معناست که فروشنده تحویل کالا را هنگامى به انجام مى‌رساند که آن را پس از ترخیص براى صدور، و نه براى ورود، روى وسیله نقلیه آورنده کالا، به صورت تخلیه نشده، در نقطه و محل تعیین شده در مرز – اما قبل از مرز گمرکى کشور مجاور – در اختیار خریدار قرار دهد. واژه «مرز» ممکن است براى هر مرزی، از جمله مرز کشور صادرکننده به کار رود. بنابراین حائز اهمیت بسیار است که مرز موردنظر همواره با ذکر نام نقطه و محل در اصطلاح مزبور، دقیقاً تعیین گردد.

البته اگر طرفین مایل باشند که فروشنده مسئولیت تخلیه کالا از وسیله نقلیه آورنده آن را به عهده گیرد و خطرها و هزینه‌هاى تخلیه را تقبل کند، این امر باید با افزودن عبارتى صریح بدین منظور در قرارداد فروش روشن شود.

Delivered Ex Quay(duty paid)(named port of destination)

DEQ

تحویل در اسکله (در مقصد)

«تحویل در اسکله (عوارض پرداخت شده)» به معنای آن است که وظیفه فروشنده در مورد تحویل کالا هنگامی  به پایان میرسد که کالا را پس از ترخیص برای ورود در اسکله (بارانداز) بندر مقصد تعیین شده، در اختیار خریدار قرار دهد. فروشنده باید کلیه مسئولیت‌ها و هزینه‌ها، شامل عوارض، مالیاتها و سایر مخارج تحویل کالا در این حمل را تقبل کند.

در صورتی که فروشنده مستقیم و یا غیرمستقیم قادر به دریافت پروانه ورود نیست نباید این اصطلاح را به کار برد اگر طرفین بخواهند که خریدار کالا را برای ورود ترخیص کند و عوارض را بپردازد باید عبارت «عوارض پرداخت نشده» را به جای «عوارض پرداخت شده» به کار برد. اگر طرفین بخواهند که پرداخت بعضی هزینه‌های مربوط به واردات کالا (از قبیل مالیات ارزش افزودهVAT) را از وظایف فروشنده خارج کنند باید با افزودن این عبارت منظور را مشخص کننده تحویل در اسکلیه مالیات ارزش افزوده پرداخت نشده، (در بند ر مقصد تعیین شده) این اصطلاح را فقط برای حمل دریایی با آبراه داخلی می‌توان به کار برد.

DELIVERED DUTY UNPAID (named place of destination)DDU

تحویل کالا در محل مقرر در مقصد بدون ترخیص و بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکى 

اگر طرفین بخواهند که فروشنده تشریفات گمرکی را انجام دهد و کلیه هزینه‌ها و مسئولیت‌های ناشی از آن را تقبل کند، باید با افزودن عباراتی این منظور را مشخص کند.«تحویل عوارض پرداخت نشده» به معنای آن است که وظیفه فروشنده در مورد تحویل کالا هنگامی به پایان میرسد که کالا را در محل تعیین شده در کشور مورد نظر در اختیار خریدار قرار دهد.

فروشنده باید کلیه مسئولیت‌ها و هزینه‌های ناشی از آوردن کالا به محل مذکور ( به جز عوارض، مالیات‌ها و دیگر مخارج رسمی قابل پرداخت به هنگام ورود)، همچنین هزینه‌ها و مسئولیت‌های انجام تشریفات گمرکی کالا را تقبل کند. خریدار باید هرگونه مخارج اضافی را پرداخت و هرگونه مسئولیت ناشی از قصور در ترخیص به موقع کالا برای ورود را تقبل کند.

اگر طرفین بخواهند که وظایف فروشنده برخی از هزینه‌های قابل پرداخت به هنگام ورود کالا (از قبیل مالیات ارزش افزوده VAT) را نیز شامل شود، باید با افزودن این عبارت منظور را مشخص کند «تحویل عوارض پرداخت نشده، مالیات ارزش افزوده پرداخت شده (محل مقصد تعیین شده)».

این اصطلاح را می‌توان بدون در نظر گرفتن نوع حمل کالا به کار برد.

Delivered Duty Paid (named place of destination)DDP

تحویل و ریسک

«تحویل و ریسک» به معنای آن است که وظیفه فروشنده در مورد تحویل کالا هنگامی به پایان می‌رسد که کالا را در محل تعیین شده در کشور مورد نظر در اختیار خریدار قرار دهد. فروشنده باید کلیه خطرات و هزینه‌های ناشی از حمل کالا به محل مذکور، شامل عوارض، مالیات‌ها، و سایر هزینه های پس از ترخیص کالا برای ورود را تقبل کند.

این اصطلاح را می‌توان بدون در نظر گرفتن نوع حمل کالا به کار برد.

گواهی بازرسی

گواهی بازرسی یا گواهی سورویانس (بازرسی کالا) سندی است که توسط یکی از شرکتهای بازرسی کننده بین المللی صادر میگردد.گواهی مذکور تائید می‌کند که کالای حمل شده با کالای ثبت سفارش شده یکسان است.گواهی بازرسی همراه اسناد حمل تحویل بانک فروشنده میگردد که به بانک خریدار ارسال شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی ارائه گواهی بازرسی برای کلیه کالاها به ارزش بیش از (بیست هزار دلار) که از طریق گشایش اعتبار اسنادی یا بروات وصولی وارد میشود الزامی میباشد. طبق بخشنامه مذکور ارائه گواهی سورویانس در کلیه معاملات غیر تهاتری لازم است.

در مورد کالاهای وارداتی به صورت بدون انتقال ارز ارائه گواهی بازرسی الزامی نمی‌باشد.چنانچه وارد کننده خودش تمایل داشته باشد میتواند از فروشنده کاال مطالبه نماید.

هزینه بازرسی کالا علی الاصول بعهده فروشنده بوده ود ر مبلغ FOB  یا C&F کالا مندرج در پروفرما مستتر میباشد.

گواهی بازرسی وسیله‌ای جهت جلوگیری از تقلبات فروشنده و مؤسسه حمل و نقل می‌باشد. در صورتی که حمل کالای موضوع اعتبار اسنادی یا بروات وصولی بدفعات Partial shipment مجاز باشد ارائه گواهی بازرسی جهت هر محموله مورد حمل به صورت جداگانه که فقط از طرف همان شرکت بازرسی کننده مندرج در اعتبار صادر شده باشد الزامی است و شعب ارزی از قبول بازرسی کل خودداری می‌نمایند.

انتخاب شرکت بازرسی کننده بعهده خریدار کالا بوده و گواهی بازرسی صادره توسط شرکت بازرسی تعیین شده بایستی به تائید اتاق بازرگانی محل صدور گواهی رسیده باشد.

ضمناً گواهی‌های صادره توسط شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران I.E.I نیازی به تائید اتاق بازرگانی محل را ندارد، لیکن بایستی به تائید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در محل برسد.(طبق بخشنامه بانک مرکزی)

آشنایی با اصطلاحات گمرکی :

  • ارزش کالای ورودی در گمرک «ارزش گمرکی»

ارزش کالای ورودی در گمرک در همه موارد عبارت است از بهای سیف CIF (بهای خرید کالا در مبدأ به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل و باربندی) و کلیه هزینه‌های مربوط به افتتاح اعتبار اعتبار یا واریز بروات وهمچنین حق استفاده از امتیاز نقشه، مدل و علامت بازرگانی و سایر حقوق مشابه مربوط به کالا و سایر هزینه‌هایی که به آن کالا تا ورود به اولین دفتر گمرکی تعلق می‌گیرد که از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا تعیین بر اساس نرخ ارز و برابر بهای اعلام شده از طرف بانک مرکزی ایران در روز تسلیم اظهارنامه خواهد بود.

  • ارزش کالای صادراتی در گمرک

هر کالایی که به عنوان صادرات به گمرک اظهار می‌شود، صرف نظر از قیمتی که طبق قرارداد برای آن تعیین شده یا به طور کلی فارغ از ارزش کالا در خارج، دارای قیمتی است که قبلاً توسط مرجع رسمی دولتی تعیین شده و به صورت فهرست قیمتهای صادراتی در اختیار گمرک، بانک، و سایر سازمانها قرار می‌گیرد، لذا صدر کنندگان به این قیمتها دسترسی دارند و الزاماً اظهارنامه‌های صادراتی نیز باید با همین ارزشها تقویم گردد.

این نحوه قیمت گذاری کالای صادراتی و الزام کلیه صادرکنندگان به رعایت آن برای این است که اولاً صادر کننده اگر مجاز به اظهار قیمت صادراتی کالایی که صادر می‌کند به دلخواه باشد، قطعاً برای یک نوع کالا قیمتهای مختلف به گمرک اظهار می‌گردد و با این ترتیب چنانچه قرار بر اخذ تعهد ارزی، با اخذ مالیات، یا حتی تهیه آمار بازرگانی باشد هیچ کدام از این منظورها درست برآورده نخواهد شد.

  • اسناد مثبته گمرکی

اسناد مثبته گمرکی به طور کلی اسنادی هستند که مؤید ورود کالا به ترتیب مجاز به کشور، انجام تشریفات قطعی گمرکی درخصوص آنها و ترخیص از گمرک با صدور سند ترخیص و پرداخت کلیه وجوهی که به ورود قطعی کالا تعلق می گیرد می‌باشد.

  • اسناد نادرست

منظور از اسناد نادرست، اسناد یا سیاهه‌هایی است که در آن خصوصیات کالا صحیح و منحصراً قید نشده است و صاحب کالا از عدم تصریح خصوصیات به زیان دولت اقدام و کالای دیگری را با حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض کمتر اظهار نموده باشد.

  • اظهارنامه گمرکی CUSTOMS DECLARATION

یعنی هر اظهار یا اقدامی راجع به اطلاعات خاص مورد نیاز گمرک به هر شکل که توسط گمرک توصیه شده یا مورد قبول واقع شود.

  • تشریفات گمرکی CUSTOMS FORMALITIES

یعنی کلیه عملیاتی که باید توسط شخص ذینفع و گمرک انجام گیرد تا مقررات قانونی و آیین نامه‌ای در مورد نظارت بر مسافران و اظهار جامه دانها، اثاثیه و وسایل نقلیه در ورود و خروج و عبور از «قلمرو گمرکی» به مورد اجرا گذاشته شود.

  • ترانزیت CUSTOMS TRANSIT

ترانزیت گمرکی رویه گمرکی است که طبق آن کالای تحت نظارت گمرک از یک گمرکخانه به گمرکخانه دیگر حمل می‌شود. معمولاً مقامات گمرکی اجازه حمل کالا را تحت عنوان ترانزیت گمرکی در قلمرو گمرکی خود به ترتیب زیر می‌دهند:

الف – از یک گمرکخانه مرز ورودی به یک گرمکخانه مرز خروجی (ترانزیت خارجی)           Trough Transit

ب – از یک گمرکخانه مرز ورودی به گمرکخانه مرز خروجی  (ترانزیت به داخل)               Inward Transit

ج – از یک گمرکخانه داخلی به یک گمرکخانه مرز خروجی    (ترانزیت به خارج)            Outward Transit

د-از یک گمرکخانه داخلی به یک گمرکخانه داخلی دیگر    (ترانزیت داخلی)                   Interior Transit

  • تخلف گمرکی      CUSTOMS FRAUD

ارتکاب عملی که به قصد اغفال گمرک و خودداری با گریز از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق و عوارض ورودی و صدوری یا مالیاتها، با استفاده از آنچه طبق مقررات قانونی و آیین‌نامه‌ای منبع یا حدود شده و گمرک مسئول اجرای آن است یا هر عملی که به مقصد تحصیل هر نوع اعتبار مغایر مقررات باشد، تخلف گمرکی محسوب می‌گردد.

  • تعرفه ترانزیت

حقوق یامالیاتی است که یک دولت از کالا به خاطر عبور از سرزمینش در مسیر حرکت از یک کشور به کشور دیگر وصول می‌کند. کشورهای بزرگ تعرفه‌های ترانزیت را حذف کرده‌اند، اما هنوز  برخی از کشورهای در حال توسعه این تعرفه‌ها را بعنوان منبع درآمد دریافت می‌کنند.

  • تریتیک  TRIPTYQUE

این دفترچه یا سند ورود موقت (گذرنامه وسیله نقلیه جاده‌ای) فقط در قلمرو یک کشور طرف قرارداد، اعتبار دارد. کلیه مندرجات این سند باید به زبان ملی کشور باشد (ممکن است به زبان دیگر نیز تنظیم شود). دارای قسمتهای جدا شونده بوده که به عنوان سند ورودی، یکی درگمرک محل ورود باقی میماند، یکی به گمرک خروجی تحویل می‌شود. دارای قسمتی تحت عنوان روادید عبور می‌باشد که شماره و ثبت گمرک درحین ورود و خروج در محل روادید قید و وسیله نقلیه در اختیار صاحب آن قرار داده می‌شود.

  • ترانزیت داخلی PASSAVANT

ترانزیت داخلی حمل ونقل کالای گمرک نشده در قلمرو گمرکی ایران از یک گمرکخانه مجاز به گمرکخانه مجاز دیگر است.

  • ترانزیت خارجی THROUGHT TRANSIT

تراتزیت خارجی روشی است که بر مبنای آن کالای خارجی به منظور عبور از راههای زمینی یک کشور از یک گمرکخانه در یک نقطه مرزی (به نام گمرکخانه مبدا) وارد و از یک گمرکخانه در نقطه مرزی در همان قلمرو گمرکی (به نام گمرکخانه مقصد) خارج شود. بدیهی است مبدأ اولیه و مقصد نهایی در ترانزیت خارجی به ترتیب در دو کشور قرار دارد.

  • حقوق گمرکی CUSTOMS DUTIES

حقوق گمرکی طبق تعریف شورای همکاری گمرکی یعنی حقوق که طبق تعرفه گمرکی وضع شده و به اجناس هنگام ورود یا خروج از قلمرو گمرکی تعلق می‌گیرد. در این تعرفه‌های گمرکی به موجب قانون پذیرفته می‌شود.

  • خلاف گمرکی   CUSTOMS OFFENCE

خلاف گمرکی یعنی نقض یامبادرت به نقض قانون گمرک.

خلاف گمرکی ممکن است در پاره‌ای از موارد ضبط کالا و اخذ جریمه را توأماً در برداشته باشد و در پاره‌ای از موارد تنها به اخذ جریمه از مرتکب اکتفا شود طبق قانون گمرک در کشور ما تخلف گمرکی مشمول پرداخت جریمه نقدی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد ما به  التفاوت و یا در مواردی از پنجاه تا صد در صد ما به التفاوت است. در مواردی که خلافکار، هم مشمول ضبط کالا و هم پرداخت جریمه می‌شود به اقدام او قاچاق گمرکی اطلاق می‌گردد.

  • دمپینگ DUMPING

دمپینگ عبارت است از عرضه کالا با قیمتی کمتر از هزینه نهایی تولید آن یا با استفاده از سویسیدهای غیر عادی در یک بازار خارجی.

  • دیتیک  DIPTYQU

این دفترچه یا سند ورود موقت نیز فقط در قلمرو یک کشور طرف قرارداد، اعتبار دارد. مندرجات این سند به دو زبان ملی کشور ذینفع تنظیم می‌شود.

این سند، یک سوش و یک پروانه جدا شونده دارد. سوش از طرف موسسه صادرکننده نگهداری و پروانه به شیسه جلو وسیله نقلیه چسبانده می‌شود. سند بهدارنده وسیله نقلیه تسلیم می‌شود. پروانه‌ای که به شیشه چسبانده می‌شود برداشتن همین سندگمرکی دلالت دارد که نزد صاحب وسیله نقلیه است.

این دفترچه سند ورود موقت برای کالا یا کالاهایی است که بعنوان لوازم حرفه‌ای شناخته می‌شوند، یا برای شرکت درنمایشگاههای بین المللی بازارهای مکاره، کنگره‌ها ونظایر آن موقتاً به کشور وارد می‌شوند.

  • سپرده DEPOSIT

مبلغی است که نقداً یا به صورت ضمانتنامه بانکی معتبر بعنوان تأمین پرداخت وجوهی بابت حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض و هزینه‌های گمرکی و سایر مخارجی که ممکن است به کالا تعلق بگیرد موقتاً پرداخت می‌شود.

  • سود بازرگانی

علاوه بر حقوق گمرکی، وجوهی نیز تحت عنوان سود بازرگانی طبق مصوب هیئت وزیرات به استناد قانون انحصار تجارت خارجی ، قانون امور گمرکی، و قانون مقررات صادرات و واردات از برخی کالاهای وارداتی اخذ می‌شود که به آن سود بازرگانی گفته می‌شود.

فلسفه وضع سود بازرگانی جدا از حقوق گمرکی صرفاً به این لحاظ بوده که هرگاه دولت لازم بداند به منظور حمایت از تولیدات با صنایع کشور میزان آن را تغییر دهد، در حالی که اگر این وجوه کلاً در قالب حقوق گمرکی وصول می‌شد بر طبق قانون، می‌بایست مجلس آن را تعیین کند لذا هر تغییر احتمالی آن مستلزم انجام مقدمات و طی تشریفات متداول و صرف زمان نسبتاً زیادی می‌بود در حالی که این وجوه ممکن است هر سال محتاج تغییر باشد لذا با تصویب هیئت دولت، این تغییر با سهولت انجام می‌گیرد.

  • سند ترخیص در گمرک

منظور از سند ترخیص، هر سند گمرکی است که به موجب آن بتوان کالا را گمرک ترخیص نمود، این سند را پروانه گمرکی، پروانه کالای برگشتی، روانه ترانزیت خارجی، پروانه ترانزیت داخلی، پروانه کالای مرجوعی، پروانه صادرات، روانه کابوتاژ، و در مورد کالاهای غیر تجاری و مسافری پته یا پته غیرتجاری می‌نامند.

سند خلاف واقع

سندی است که در آن خصوصیات کالایی ذکر شده باشد که با نوع جنس و خصوصیات کالای اظهارشده تطبیق ننماید.

صورت موجودی (انوانتر) INVENTORY

به معنی صورت برداری از جزئیات کالا در انبار، توزیت کالا (بسته‌ها)، بازکردن و دیدن محتویات، تعیین مشخصات کالا برای امکان درج در اظهارنامه گمرکی، نمونه‌برداری از کالا برای ارسال به آزمایشگاه، خشک کردن کالا و همچنین تعویض لفاف می‌باشد.

عوارض دریافتی به وسیله گمرک

منظور از عوارض دریافتی به وسیله گمرک وجوهی است که وصول آن طبق مقررات به عهده گمرک واگذار می‌شود. این عوارض به موجب قانون یا مصوبات متکی به قانون تعیین می‌شوند.

قاچاق گمرکی

قاچاق به قراردادن مال موضوع عایدات دولت یا حمل و نقل و خرید و فروش کالاهایی که موضوع جرم قرار دارند گفته می‌شود.

کالای ضبطی در گمرک

ضبط کالا در گمرک در مواردی است که کالا ممنوع الورود یا غیرمجاز بوده با نام و مشخصات صحیح اظهار شده باشد و گمرک سه ماه به صاحب کالا فرصت داده باشد که کالا را از کشور اعاده نماید، ولی صاحب کالا اقدامی ننماید، در این صورت بعد از انقضای سه ماه مذکور کالا اصطلاحاً ضبط میشود. همچنین بعد از ضبط، به صاحب کالا تا دو ماه وقت داده می‌شود که اگر شکایتی دارد به دادگاه شهرستان تسلیم نماید، درغیر این صورت و گذشت دو ماه مذکور اصطلاحاً کالا ضبط قطعی می‌شود یعنی به مالکیت دولت در می‌آید.

کالای متروکه

کالای متروکه کالایی است که صاحب آن، آن را ترک کرده باشد یعنی به هر دلیل به سراغ کالا برای ترخیص نرفته یا اگر مراجعه کرده، در ارائه اسناد یا مدارکی که لازم است تأخیر کند، مدتی که بعد از انقضای آن، کالا متروکه میشود، چهار ماه از تاریخ اولین قبض انبار، و در فرودگاهها دو ماه است هرگاه در این مدت اقدامی برای ترخیص نشود کالا متروکه می‌شود. چنانچه صاحب کالا برای عدم مراجعه و ترخیص کالا عذر موجهی داشته باشد می‌تواند با تنظیم درخواست و ارائه آن به گمرک، تقاضا کند مهلت یاد شده حداکثر چهار ماه دیگر تمدید شود.

کالای مرجوعی RE -EXPORTATION

کالای مرجوعی یا «دوباره صدور» کالاهایی هستند که:

ـ به عنوان واردات موقت قبلاً به کشور وارد می‌شوند و در پایان مهلت ورود موقت برای اعاده از کشور اظهار و تحت عنوان کالای مرجوعی شناخته می‌شوند.

ـ به دلیل ممنوعیت یا غیرمجاز بودن یا عدم تطبیق با استانداردهای اجباری (در مورد آن دسته از کالاها که ورودشان مستلزم رعایت استاندارد اجباری است) یا به طور کلی عدم احراز شرایط. قابل ترخیص نیستند به همین لحاظ از کشور باید مرجوع شوند.

کارنه TIR

TIR-CARNET این اصطلاح یعنی دفترچه ترانزیت کالا از یک گمرک مبدأ در یک کشور به گمرک مقصد در کشور دیگر.

کارنه دوپاساژ CARNET DE PASSAGES DOUANE

کارنه دوپاساژ در حقیقت گذرنامه وسیله حمل ونقل جاده‌ای است که بعنوان ورود موقت به کشور یا کشورهایی مسافرت می‌کند، ممکن است برای حمل کالا، اشخاص یا بعنوان اتومبیل سواری برای گردش یاانجام امری که در نظر است موقتاً برای ورود به کشوری از آن استفاده شود.

معافیتهای گمرکی

معافیتهای گمرکی شامل حقوق گمرکی، سود بازرگانی وعوارض می‌باشند. حال گاهی هر سه این حقوق و عوارض معاف بوده و گاهی بعضی از اجزای آن، مثلاً معافیت فقط از حقوق گمرکی یا معافیت از سود بازرگانی یا از بعضی اقلام عوارض یا همه اینها که نام برده شد.

ممنوعیت‌های گمرکی

ممنوعیت چه در ورود یا صدور کالا به موجب قانون یامصوبات متکی به قانون برقرار می‌گردد

به عبارت دیگر اعم است از کالاهایی که به طور اخص ممنوع الورود یا ممنوع الصدور می‌باشند و هم کالاهایی که به لحاظ اقتصادی وورد یا صدورشان منع شده که در حالت اخیر «غیرمجاز» خوانده می‌شود.

نظارت گمرکی CUSTOMS CONTROL

یعنی اقداماتی که برای تضمین اجرای قوانین و مقرراتی که گمرک مسئول اجرای آنهاست به عمل می‌آید.

واردات قطعی

منظور از واردات قطعی کالاهایی هستند که برای مصرف یا فروش سفارش شده و به کشور وارد و یا انجام تشریفات قطعی گمرکی از جمله پرداخت حقوق و عوارض ورودی از گمرک مرخص می‌شوند.

واردات موقت

تحت این شیوه کالا برای منظور خاص، مدت معین، با حقوقی که به ورود قطعی آن تعلق می‌گیرد وارد و از گمرک با انجام تشریفات قطعی گمرکی ترخیص میشود. ورود کالاهای مجاز، مشروط و غیر منوط به موافقت گمرک است ورود کالای ممنوع الورود موکول به تصویب هیئت وزیران است.

وزن قانونی LEGAL WEIGHT

وزن قانونی یعنی وزنی که طبق قانون برای مقاصد معین تعیین شده یا می‌شود در قانون گمرک نیز این وزن عبارت از وزن ناخالص (وزن با ظرف) Gross Weight منهای وزن تقریبی (اوزان تقریبی تقریبی ظرف در قانون گمرک مشخص شده) ظرف. وزنی که به این ترتیب به دست می‌ید برای محاسبه حقوق گمرکی و عوارض ورودی در مواردی که این حقوق از روی وزن اخذ می‌شود، به کار می‌رود.

وزن کالا به حال و وضع عادی درگمرک

منظور وزن کالا بدون نأثیر رطوبت یا حرارت در مورد کالاهای جاذب الرطوبه می باشد که در هنگام ترخیص از گمرک وزن آنها بیشتر یا کمتر از اسناد حمل نشان داده میشود. بنابراین به منظور احتساب حقوق گمرکی و عوارض ورودی و همچنین اجرای سایر مقررات مربوط به واردات و صادرات وزن کالا به حال و وضع عادی که قاعدتاً باید مطابق همان وزنی باشد که در اسناد آمده است ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

هزینه‌های گمرکی

هزینه‌های گمرکی وجوهی هستند که میزان و چگونگی وصول آنها باتصویب هیئت وزیران برای تخلیه، باربری، انبارداری، ازمایش. تعرفه‌بندی، بدرقه کالا، خدمات فوق العاده و نظایر آن تعیین و به وسیله گمرک وصول می‌شود بعضی از این هزینه‌ها در اظهارنامه‌های گمرکی و قبل از اظهار، محاسبه و منظور میشود و برخی به موجب قبض درآمد و جدا از اظهارنامه وصول میشوند (نظیر هزینه خدمات فوق‌العاده، هزینه آزمایش کالا، هزینه تعرفه‌بندی و هزینه بدرقه کالا).

قرارداد اجاره کشتی و انواع آن  :

قرارداد اجاره کشتی / چارتر پارتی Charter party

قرارداد اجاره کشتی سندی است که بین مالک کشتی (یا نماینده مجاز او) و اجاره کننده منعقد می‌گردد و در ان شرایط اجاره کشتی همراه با خدمه برای مدتی معین یا برای یک یا چند سفر بین بنادر مشخص، قید و یا به موجب آن، شرایط واگذاری کشتی بدون خدمه برای مدت مقرر در قرارداد تعیین می‌شود در قرارداد اجاره کشتی با توجه به نوع آن از جمله قید تمام یا بخشی از اطلاعات زیر لازم است:

  • اطلاعات مربوط به مالک و اجاره کننده کشتی، اسم کشتی، مشخصات و ظرفیت آن، مشخصات بار و مقدار آن، بنادر یامحلهای بارگیری و تخلیه، نرخ کرایه یا اجاره بها، زمان، مکان، نوع پول ونحوه پرداخت کرایه یااجاره بها، مدت مجاز برای بارگیری و تخلیه کالا (ضمن مشخص کردن این امر که تعطیلات و روزهای کاری که مثلاً هوا نامساعد است , چگونه در قالب این مدت محاسبه گردد یا در صورت تاخیر در انجام بارگیری یاتخلیه یا ترسیع در این کار خسارات معطلی کشتی – دموراژ – یا بر عکس پاداش تسریع در بارگیری یا تخلیه – دیسپاچ- چگونه تعیین شود) و سرانجام تعهدات مالک کشتی و اجاره کننده.

به طور کلی دونوع قرارداد اجازه کشتی وجود دارد. یکی از اجاره کشتی همراه باخدمه و دیگری اجاره کشتی بدون خدمه که به آن اجاره در قالب واگذاری Charter by demise گویند.

الف – اجاره کشتی همراه با خدمه

در این نوع اجاره، مالک کشتی یا اجاره کننده توافق می‌نماید که برای حمل کالاهای وی یا کالاهایی که از طرف او بارگیری می‌شوند، کشتی را همراه باخدمه‌اش برای این منظور در اختیار اجاره کننده قرار دهد. این نوع قراردادها خود به دو گروه تقسیم می‌شوند: قراداد اجاره زمانی و اجاره سفری.

۱ـ قرارداد اجاره زمانیTime Charter party

در این نوع قرارداد، کشتی برای مدتی معین اجازه داده می‌شود و مدت اجاره با توجه به نیازهای اجاره کننده وتوافق مالک ممکن است چند ماه یا حتی چند سال باشد. البته گاه اجاره تمدید مدت قراداد برای دوره‌ای معین به اجاره کننده داده می‌شود تا در صورت انقضای مدت، اجاره کننده بتواند قرارداد را برای دوره تعیین شده تمدید نماید.

در اجاره زمانی تمام ظرفیت کشتی در اختیار اجاره کننده قرار می‌گیرد تا طی مدت اجاره به حمل بار از هر بندی به بندر دیگر مشغول شود و یا فقط بین دو یا چند بندر مشخص رفت و آمد کند.

تعهدات و مسئولیت‌های مالک و اجاره کننده کشتی در قرارداد اجاره زمانی

مالک کشتی متعهد است کشتی را به گونه‌ای آماده برای دریانوردی، در زمان و مکان تعیین شده در اختیار اجاره کننده قرار دهد، در غیر این صورت اجاره کننده می‌تواند به خاطر تخلف مالک کشتی قرارداد را فسخ کرده و مطالبه خسارت نماید. به علاوه مالک کشتی باید کشتی را بیمه کند ودستمزد خدمه کشتی را که در استخدامش قرار دارند، بپردازد. هزینه تامین آذوقه برای خدمه، تعمیر و نگهداری کشتی وتهیه گواهی های مختلف کشتی بر عهده مالک است.

در مقابل، اجاره کننده علاوه بر اجاره‌بها. به طور معمول باید مخارج سوخت کشتی در دریا و بندر را بپردازد. هزینه‌های مربوط به عنوارض بندری و فانوس دریایی، عبور ازکانال، اجاره یدک کش و هر نوع مالیات و عوارض متعلق به کلا بر عهده اجاره کننده است. به علاوه، در این نوع قرارداد، اجاره کننده معمولاً ترتیبات بارگیری و تخلیه کالا را فراهم و هزینه‌های مربوط را پرداخت می‌کند.

چنانچه کشتی بر اثر شکستگی، نقص فنی یا حادثه‌ای از حرکت باز ایستد، برای زمان تلف شده اجاره تعلق نمی‌گیرد، ولی برای اوقات دیگر اجاره بها باید به طور کامل پرداخت شود، اعم از اینکه کشتی پر یا خالی بوده، سفر خود را به انجام رسانده یانرسانده باشد.

۲ـ قرارداد اجاره سفری    voyage charter party

در این نوع قرارداد مالک کشتی موافقت میکند کالای معینی را بین بنادر یا بعضاً در محدوده‌ای مشخص حمل نموده و در ازاء آن مبلغی به عنوان کرایه دریافت نماید، این مبلغی بر اساس وزن محموله یادر صورت حجیم‌بودن بر اساس حجم آن محاسبه می‌گردد. اگر مالک کشتی از میزان دقیق باری که قرار است حمل کند اطلاع نداشته باشد، طرفین ممکن است در مورد مبلغ مقطوعی به عنوان کرایه توافق کنند.

در اجاره سفری کشتی نیز همانند اجاره زمانی، خدمه و به طور کلی مدیریت کشتی در اختیار مالک باقی می‌ماند.

در قرارداد اجاره سفری دو نوع اجاره وجود دارد:

ـ اجاره کشتی برای یک سفر ۲ـ اجاره کشتی برای سفرهای متوالی

در مواردی که محموله معادل یا کمتر از ظرفیت حمل کشتی باشد، میتوان آنرا طی یک سفر حمل کرد.

چنانچه محموله بیش از ظرفیت حمل کشتی برای یک نوبت باشد، قراداد اجاره برای سفرهای متوالی تنظیم می‌گردد این نوع قرارداد اجاره سفری در فاصله دو تارخی که تعیین می‌شود، یعنی تاریخ آغاز نخستین سفر و تاریخ پایان آخرین سفر معتبر است.

تعهدات و مسئولیتهای مالک و اجاره‌کننده کشتی در قرارداد اجاره سفری

مالک کشتی متعهد است کشتی موضوع اجاره را به گونه‌ای آماده برای دریانوردی در اختیار اجاره کننده قرار دهد. البته ماهیت این تعهد به شرایط سفر دریایی بستگی یدا می‌کند. چنانچه عیبی در آغاز سفر در کشتی ظاهر گردد و این عیب ظرف مدت معقولی قابل رفع نباشد، اجاره کننده می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

هزینه‌هایی از جمله دستمزد خدمه، تعمیر و نگهداری کشتی و تامین آذوقه و سوخت و همین طور عوارض بندری و معمولاً مخارج بارگیری و تخلیه کالا طبق شرایط (Liner Tems Gross chart er) بر عهده مالک کشتی است.

در مقابل، اجاره کننده علاوه بر پرداخت کرایه باید بار بدون خطری را در کنار کشتی بارگیری نماید و این کار را طی مدت مجاز Laytime به انجام رساند، در غیر این صورت باید خسارت معطلی کشتی را بپردازد در صورت اجاره تمام کشتی، پرداخت کرایه مربوط به ظرفیت استفاده نشده Dend freight نیز بر عهده اجاره کننده می‌باشد. ازسوی دیگر، این نوع قرارداد اجاره کشتی معمولاً متضمن شرطی برای فسخ در صورت تاخیر کشتی است. بدین معنی که اگر کشتی بیش از مدتی که در قراداد تعیین شده است تاخیر کند، به اجاره کننده این اختیار داده می‌شود که اجاره را فسخ نماید.

در قراداد اجاره سفری. به محض بارگیری کالا، مالک کشتی متعهد است آن را به مقصد حمل کند. مسئولیت اجاره کننده در مقابل کالا و کشتی از لحظه بارگیری تمام می‌شود. چنانچه در قرارداد اجاره کشتی نام بندرتخلیه ذکر شده باشد، مالک کشتی به طور معمول متعهد است رهسپار آنجا گردد. اما اگر از هیچ بندری صراحتاً ذکری به میان نیامده و صرفاً به محدوده‌ای (مثلاً یک بندر اروپایی) اشاره شده باشد، اجاره کننده باید بندر بی‌خطری را در محدوده مزبور تعیین نماید.

ب – اجاره کشتی بدون خدمه یا اجاره در قالب واگذاری :

در این اجاره مالک کشتی یا اجاره کننده توافق می‌نماید که کشتی را همراه با وسایل ولی بدون خدمه برای مدتی معین به نرخی که معمولاً بر حسب ظرفیت حمل، عمر و سرعت کشتی تعیین می‌شود، در اختیار اجاره کننده قرار دهد. به همین دلیل اجاره در قالب واگذاری را اجاره کشتی تحت Bareboat Charter –Party گویند.

طبق این نوع ، اجاره کننده مدیریت کامل کشتی را در دست می گیرد و درست همانند مالک آن علم می کند، با این تفاوت که نمی تواند هر هیچ یک از قسمتهای کشتی تغییرات فیزیکی به وجود آورد یا کالاهای قاچاق حمل می کند یا به نقاطی سفر نماید که مالک کشتی سفر به آن نقاط را مستثنی کرده است.

کلیه هذینه های مربوط به خدمه ،‌سوخت تعمیرات و نگهداری کشتی و همین طور تامین ذوقه بر عهده اجاره کنندهاست، زیرا مالک در این نوع قرارداد مدیریت کشتی را برای مدت اجاره از دست می‌دهد و صرفاً دریافت کننده اجاره بها است. بنابراین در چنین قراردادی اجاره کننده است که به عنوان حمل کننده در برابر مالکان کالاها (در صورتی که کالاهای دیگران را حمل کند) مسئولیت می‌یابد. تعهدات مرسوم در این نوع قرارداد اجاره کشتی مانند تعهد ملک به تهیه کشتی آماده برای دریانوردی یاتعهد اجاره کننده به جبران خسارات وارده به کشتی در مدت اجاره، بستگی نام به شرایطی دارد که طرفین در قراداد اجاره مشخص می‌سازد.

یک قراداد اجاره کشتی شامل نکات زیر است:

  • اسم کشتی، مشخصت و ظرفیت آن
  • مشخصات و مقدار بار
  • بنادر یا محلهای بارگیری و تخلیه
  • نرخ کلیه
  • چگونگی، زمان، مکان و نوع ارز پرداختی برای کرایه
  • زمان مجاز برای بارگیری و تخلیه این زمان چه موقع و تحت چه شرایطی آغاز می‌شود و خاتمه می‌یابد و اینکه آیا اوقات استثنایی (مانند روزهای کاری که هوامساعد نباشد یا تعطیلات و غیره) باید منظور گردد یا نه. در صورت وجود، خسارت قصور در انجام بارگیری یا تخلیه ظرف مدت مقرر (خسارت معطلی کشتی ) یا پاداش تسریع در بارگیری و تخلیه در مدتی کمتر.

 

برخی نکات مهم در یک قرارداد اجاره کشتی که اجاره کننده بایدتوجه ویژه‌ای نسبت به آنها مبذول دارد عبارتند از:

  • مقدار : ماده مربوط به داشتن اختیار برای افزایش یا کاهش (بار)
  • نرخ کرایه: تصریح این امر که هزینه بارگیری و تخلیه (شامل بارگیری / تخلیه، بارچینی/ صفافی و غیره) بر عهده اجاره دهنده است یامالک کشتی.
  • بنادر بارگیری و تخلیه: تعداد و محل

 

شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی گیتا آراد دریا

 تماس: 09125835598 -02144035001 – 02144035002 – 02144035003

سوالات متداول:

بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی در تهران کجاست؟

شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی گیتا آراد دریا , تمامی امور به صورت بین المللی صورت می گیرد: نمایندگی کشتیرانی , حمل کانتینری , ترخیص کالا , حمل هوایی , حمل زمینی , حمل ریلی , حمل جاده ای , امور مربوط به صادرات و واردات , ترانزیت , انجام امور گمرکی, با سالها تجربه فعالیت کاری درخشان و افراد متخصص.

بهترین شرکت ترخیص  کالا از گمرک در تهران کجاست؟

شرکت حمل و نقل بین المللی گیتا آراد دریا, این شرکت با برخورداری از پرسنل متخصص در زمینه ترخیص کالا در کلیه گمرکات بنادر ایران و همچنین در فرودگاهها آماده ارائه سرویس در زمینه ترخیص کالا با نرخ رقابتی می باشد.


شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی در تهران ، شرکت خدمات هوایی در تهران ، شرکت حمل بار دریایی در تهران ، بهترین شرکت کشتیرانی تهران ، ترانزیت بار ، حمل بار زمینی ، حمل بار هوایی ، قیمت حمل بار دریایی ، ترخیص کالا از گمرک ، شرکت ترخیص کالا گمرکی در تهران ، دریایی به استرالیا ، خدمات هوایی ، بهترین شرکت های حمل و نقل بین المللی در تهران ، بهترین شرکت حمل بار تهران ، بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی بهترین شرکت حمل بار بین المللی ، بهترین شرکت حمل و نقل ایران ، بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی ایران ، بهترین شرکت حمل و نقل دنیا ، بهترین شرکتهای حمل و نقل بین المللی ، بهترین شرکتهای حمل و نقل بین المللی در تهران ، بهترین شرکتهای حمل و نقل دریایی ، بهترین شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران ، بهترین شرکتهای حمل و نقل تهران ، حمل بار شکستنی با هواپیما ، لیست شرکت های حمل و نقل بین المللی , شرکت حمل و نقل در صادقیه تهران , شرکت حمل و نقل هوایی در صادقیه تهران ,  شرکت حمل کانتینری در تهران , شرکت حمل و نقل کانتینری در تهران , 

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کشتیرانی گیتا آراد دریا | خدمات حمل و نقل بین‌ المللی در تهران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *