دامین آتوریتی چیست؟ | 0 تا 100 افزایش دامین آتوریتی

دامین آتوریتی چیست؟

تا به حال توجه کرده اید در دقیقه چند سایت در فضای وب منتشر می شود؟ یا تا به حال به فکر این بوده اید که چطور باید کیفیت آنها را محاسبه کرد؟ از حالا باید بدانید کیفیت سایت های موجود در فضای وب بستگی به معیاری به نام دامین آتوریتی یا قدرت دامنه دارد. در این مقاله سامانه ثبت آگهی حجره جو، از 0 تا 100 پیج آتوریتی و دامین آتوریتی را توضیح داده است.

اولین بار کمپانی ساکن مانتین ویو بود که با استفاده از پیچ رنک به عنوان یکی از بهترین عامل های مؤثر بر رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل استفاده کرد. این فاکتور عددی بین 1 تا 10 بود که معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از نظر بازدید کننده ها بود. سپس گوگل به‌طور رسمی اعلام کرد که دیگر استفاده از Page Rank برای انتخاب جایگاه وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده نمی‌کند و نخواهد کرد.

بعد از این موضوع شرکت های بسیاری اقدام به طراحی نمونه شبیه به Page Rank گوگل کردند؛ که شرکت MOZ و یا بهتر است بگوییم معتبر ترین شرکت سئو و بهینه‌سازی وب سایت در جهان، یکی از آن‌ها است. امتیازی که توسط MOZ به وب سایت داده می‌شود به عنوان ابزاری برای پیش‌بینی رتبه هر سایت در موتورهای جستجو محسوب میشود. دامین آتوریتی با عددی بین 1 تا 100 تعریف میشه و هرچه برای یک سایت بزرگ‌تر باشد، نشان‌دهنده اعتبار بیشتر سایت است.

به عبارتی دیگر:

در هر دامنه و سایت اینترنتی مزایا و معایب وجود داره که میتونه باعث افزایش یا کاهش عدد معیاری به نام دامین آتوریتی یا قدرت دامنه بشه که این فاکتور توسط شرکت معتبر ماز ارائه داده شده است. هر چقدر این عدد که از ۱ تا ۱۰۰ هست، بالاتر باشه قدرت دامنه شما بیشتر و هر چقدر این عدد پایین تر باشه قدرت دامنه کمتر است. بالا بودن این عدد به معنای داشتن قدمت، بالا بودن سئو، محتوای خوب و تازه، داشتن بازدیدکننده و… است.

در چندین سال پیش راه های بسیار آسانی برای افزایش دامین آتوریتی سایت بود که بعد از به روز رسانی های مکرر توسط گوگل این روش ها پاک سازی و با مشاهده آن ها سایت از نتایج حذف می شد. که به عبارتی دیگر الگوریتم های گوگل مختلفی برای مبارزه با این راه و روش ها به وجود آمد.

 

آموزش افزایش دامین آتوریتی از 0 تا 100

 

Page Authority یا پیج آتوریتی چیست؟

معیار دیگری جدا از دامین آتوریتی Domain Authority وجود دارد که به اسم پیج آتوریتی Page Authority یا به‌اختصار PA شناخته میشود. که قدرت و اعتبار تنها یک صفحه منحصربه‌فرد از دامنه کلی وب‌سایت شما را از 1 تا 100 نمایش میدهد. همانطور که گفته شد پیج آتوریتی هم دقیقا مثل دامین آتوریتی عددی بین 1 تا 100 را به صفحه مورد نظر اختصاص می‌دهد که معمولا صفحات اصلی سایت در مقایسه با دیگر صفحات آن، پیج آتوریتی بسیار بالاتری دارد.

 

تفاوت پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست؟

پیج آتوریتی قدرت واقعی یک صفحه را بر اساس الگوریتم های خاصی از عدد 1 تا 100 نشان میدهد. که در واقع میتوان گفت دامین آتوریتی به مجموع اعتبار صفحات سایت شما گفته میشود. یعنی میانگین تمامی پیج آتوریتی های سایت شما. شاید برایتان جالب باشد بدانید افزایش دامین آتوریتی از عدد 10 به 30 خیلی آسان تر از عدد 70 به 80 است. پس بدانید که در آینده راه سختی را پیش رو دارید و روش عبور از آن رعایت اصول است.

 

آموزش افزایش دامین آتوریتی یا قدرت دامنه

0 تا 100 آموزش افزایش دامین آتوریتی سایت

در حال حاضر چند مورد از معیارهای بالا بودن دامین آتوریتی را برایتان توضیح دادیم و حالا چند تا از راه و روش های افزایش آن را هم به شما می‌گوییم.

  1. محتوای تازه و خوب
  2. کیفیت و تعداد بک لینک ها
  3. شبکه های اجتماعی
  4. تعداد کلیک و بازدید از نتایج جستجو
  5. عمر دامنه سایت
  6. و…

 

محتوای تازه و خوب

مرحله اول افزایش دامین آتوریتی

تولید محتوا تازه و خوب و به عبارتی دیگر کپی نکردن متن از سایت های دیگر، خیلی میتواند در افزایش دامین آتوریتی مؤثر باشد. هم اینکه کاربر خوشش می آید و همینکه الگوریتم های گوگل، مثل الگوریتم پاندا از محتوای شما استقبال می‌کنند که به عبارتی دیگر شما با یک تیر دو نشان زده آید. همچنین، همانطور که گفتیم در نوشتن محتوای تازه بهینه سازی لینک های داخلی و یا بهتر است بگوییم سئو داخلی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

کیفیت و تعداد بک لینک ها

مرحله دوم افزایش دامین آتوریتی

بک لینک به دریافت لینک از سایت های دیگر به سایت خودمان میگویند که کیفیت بالا و تعداد بالا بک لینک نشانه ای از بهینه بودن سئو خارجی سایت است. البته باید به قدرت دامنه سایت های که از آنها بک لینک دریافت می‌کنیم توجه کنیم؛ زیرا دریافت یک لینک متنی یا تصویری و یا… از یک سایت با قدرت دامنه بالا، خیلی بر افزایش دامین آتوریتی تاثیر دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره لینک خارجی به مقاله معرفی بک لینک در سامانه حجره جو بروید و برای دریافت بک لینک از سامانه حجره جو ثبت شغل خود را در حجره جو انجام دهید.

 

شبکه های اجتماعی

مرحله سوم افزایش دامین آتوریتی

ثبت کسب و کار شما و بهتر است بگوییم سایت شما، در شبکه های اجتماعی، باعث معتبر شدن آن نزد موتور های جستجو میشود که میتوانید دامین آتوریتی سایت شما را افزایش دهد. باید بدانی شبکه های اجتماعی به دلیل ترافیک بالا و تعداد بازدید کننده زیاد از دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند و دریافت بک لینک از شبکه های اجتماعی، میتواند خیلی در افزایش قدرت دامنه سایت شما مؤثر باشد.

 

تعداد کلیک و بازدید از نتایج جستجو

مرحله چهارم افزایش دامین آتوریتی

تعداد کلیک بالا از نتایج جستجوی موتور های جستجو، نشان میدهد که شما کاربران را به خوبی به سایت خود جذب میکنید که این برای افزایش دامین آتوریتی معیار مهمی است. همچنین شما با دریافت کلیک از کاربران، از آنها بازدید هم گرفته اید. باید بدانید که بازدید واقعی و ترافیک ارگانیک برای سایت، خیلی خیلی در افزایش قدرت دامنه تاثیر دارد.

 

عمر دامنه سایت

مرحله پنجم افزایش دامین آتوریتی

عمر دامنه مربوط به زمان ثبت دامنه اینترنتی نیست! بلکه مربوط به زمانی است که سایت بر روی دامنه راه اندازی و به طور خودکار توسط ربات ها خزیده شده است. خیلی ساده است، هرچه این مدت زمان بیشتر باشد، ربات ها بیشتر به سایت شما می آیند و سایت شما را می‌خرند و این باعث افزایش دامین آتوریتی میشود. و اشتباه نکنید! اینکه دامنه ای خریداری کنید و آن را همینطور بگذارید، دامین آتوریتی آن افزایش نمی یابد و 0 میماند.

 

جستجو نام برند شما

مرحله ششم افزایش دامین آتوریتی

هرچه نام کسب و کار شما که عنوان سایت شما میباشد، بیشتر در نتایج جستجو، سرچ شود، گوگل متوجه اعتماد کاربران نسبت به شما میشود و اعتبار بیشتری را با افزایش دامین آتوریتی به شما اهدا میکند. پس سعی کنید به کاربران و مشتریان جدید یا قدیمی بگویید که از طریق جستجو نام شما در موتور های جستجو، وارد وب سایت شما شوند تا اعتباری بیشتری بهتان برسد.

 

بهترین ابزار آنالیز دامین آتوریتی چیست؟

در پایین این پاراگراف چند تا از بهترین ابزار های آنالیز دامین آتوریتی را برایتان توضیح داده‌ایم. تمامی این ابزار ها به صورت رایگان هستند و بعضی از آنها نسخه پرو هم دارند و میتوانید آن را خریداری کنید.

  1. Moz Link Explorer
  2. Ahrefs (پیشنهادی)
  3. SEMrush

 

ابزار Moz Link Explorer

ابزار Link Explorer یکی از بهترین ابزار های سئو شرکت MOZ است که با سرعت بالا و بررسی دقیقی عمل میکند. این ابزار اندازه و تازگی ایندکس را تا حد زیادی بهبود و باعث افزایش کیفیت Domain Authority می شود. به کمک این ابزار با وارد کردن آدرس هر وب سایتی توانایی آن را دارید اعتبار دامنه ی وبسایت خود و یا رقیبانتان را به طور بسیار دقیق بررسی کنید.

 

ابزار Ahrefs

ابزار ahrefs ابزار پیشنهادی ما به شماست، به عنوان ابزار آنالیز قدرت دامنه، این سایت یک دستیار همه چیز تمام است. بک لینک های شما را به صورت دقیق بررسی میکند و دامین آتوریتی سایتتان را هم به شما نمایش میدهد. در بخش ابزار های سئو رایگان در سایت ahrefs، ابزار های دیگری مانند، جستجوی دشواری کلمه کلیدی، پیشنهاد کلمه کلیدی مشابه، آنالیز سختی سئو کلمه کلیدی و… وجود دارد که تمامی آنها خیلی دقیق هستند. این ابزار ها باعث گسترده شدن و پرطرفدار شدن سایت ahrefs شده است.

 

ابزار SEMrush

یکی دیگر از ابزار های محبوب متخصص های سئو، SEMrush است. این ابزار را به عنوان ابزاری فوق العاده عالی و دقیق و با قابلیت های زیادی برای بهبود اطلاعات سئو می شناسند؛ که به شما اطلاعاتی برای بررسی کاملا دقیق و بهبود دادن سئوی سایتتان خواهد داد. توسط این ابزار شما می توانید عملکرد رقبای خود را نیز مشاهده و آنالیز کنید تا شما پیروز رقابت باشید. همچنین می توانید کلمات کلیدی ای که بازدید سایت رقیبانتان را افزایش داده شناسایی کنید و با استفاده از آن ها شما نیز نرخ بازدید سایت خود رو افزایش میدهید.

 

عدد عالی و خوب برای پیج آتوریتی چیست؟

🟣 اعداد بالای 60 بهترین حالت یک سایت را برای پیج آتوریتی نشان میدهد. البته رسیدن به چنین جایگاهی بسیار سخت است و سایت‌های ایرانی زیادی به این عدد ارزشمند نتوانستند برسند.

🟣 عددی بین 50 تا 60 میتواند بسیار خوب باشد. وب سایت هایی که به این پیج آتوریتی می‌رسند، ارزش اعتماد کردن را دارند و میتوانیم آن ها را جزو سایت های موفق بدانیم.

🟣 اعداد 40 تا 50 میتوان به معنای امتیاز خوب (نه عالی) برای پیج آتوریتی دانست. این وب سایت ها هم در سطح رقابتی خود، جایگاه خوبی را کسب کرده اند.

🟣 اعداد بین 30 تا 40 برای پیج آتوریتی، به طور معمول در سایت هایی مشاهده می‌شود که در حال تلاش برای قوی شدن هستند و به عبارتی دیگر آنها ضعیف نیستند و می‌توانند پیشرفت کنند. همچنین باید این موضوع را به شما یادآوری کنم که این امتیاز از بین میلیون ها وب سایت است و بدست آوردن پیج آتوریتی خوب کار آسانی نیست.

🟣 اعداد بین 20 تا 30 ممکن است مربوط به وب سایت هایی با دامنه و سابقه تازه باشد و باید آنها را جزو دسته کسب و کار های تازه و جدید بدانیم. برای اعتماد به این شرکت و سایت ها احتیاج به بررسی داریم. شاید سایتی با امتیاز پیج آتوریتی 30 تا 40 فقط سایت نسبتاً خوبی داشته و در کسب‌و‌کار خود زیاد مسلط نباشد و یا بر عکس، یعنی شاید در حوزه وب زیاد حرفه‌ای عمل نکرده ولی در کار خود مهارت کافی دارد؛ پس در خدمات گرفتن از این سایت‌ها فقط به اطلاعات سایت اعتماد نکنید و با آنها به صورت حضوری و یا تلفنی ارتباط برقرار کنید.

🟣 اعداد بین 10 تا 20 سایت های تازه تاسیس هستند که هنوز به جایگاه درست و واقعی خود نرسیده‌اند و نمیتوان آنها را بسیار خوب دانست.

🟣 اعداد بین 0 تا 10 برای صفحات داخلی سایت‌ها دیده می‌شود حتی سایت‌هایی که در وب جا افتاده‌اند هم برای صفحات جدید خود این عددها را مشاهده می کنند.

 

تاثیر عدد عالی پیج آتوریتی بر دامین آتوریتی چیست؟

همانطور که گفته شد به قدرت صفحات سایت شما یا به عبارتی دیگر به مجموعه پیج آتوریتی صفحات سایت شما دامین آتوریتی گفته می شود. داشتن عدد خوب پیج آتوریتی در صفحات سایت باعث بالا رفتن دامین آتوریتی می شود. این موضوع باعث افزایش قدرت سایت شما می شود. اما پیج آتوریتی اشتباه هایی را هم در اندازه گیری قدرت صفحات به همراه دارد که ما آنها را برایتان توضیح داده ایم.

 

بدون دانش کافی هم میشه دامین آتوریتی را افزایش داد؟

 

شما برای افزایش دامین آتوریتی وب سایت خود باید کار هایی را انجام بدهید که اشتباه کردن در آنها میتواند موجب حذف و پاکسازی سایت شما از گوگل شود. مانند ساخت بک لینک، که استفاده زیاد از حد از آن و یا ساخت بک لینک اسپم، میتواند آسیب بسیار جدی را به وب سایت شما وارد کند که غیر قابل جبران باشد.

با مطالعه این مقاله میتوانید راهکار های افزایش پیج آتوریتی و در نهایت دامین آتوریتی را از ما آموزش ببینید. تیم سئوکاران ما از این روش ها استفاده کرده اند و این مقاله کاملا مورد تایید آنها می‌باشد. پس به ما اعتماد کنید و قدرت دامنه سایت خود را به بالا ترین عدد برسانید.

همچنین ما در سامانه حجره جو با سابقه درخشان و طولانی مدت کارکنان‌مان و طی راه اندازی 1 ساله سایت hojrejo.ir در حال حاضر موفق شده‌ایم به عدد دامین آتوریتی 41 برسیم.

 

حرف آخر

امیدواریم این وبلاگ که درباره افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی و معرفی این دو بود، برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار و افزایش فروش خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید. و همچنین جهت مشاهده پلن های ثبت آگهی به بخش راهنمای ثبت آگهی مراجعه کنید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف عیدانه!
طراحی سایت با بهترین امکانات