موفقیت برند با تولید محتوا در اینستاگرام
در سال 2010 هنگامی که اینستاگرام معرفی شد درست به مانند همه دیگر پلت فرم ها اجتماعی بود اما در سال 2019 این پلتفرم اجتماعی پیشرفت چشم گیری کرد و به یک کانال بازاریابی حرفه ایی تبدیل شد به طوری که امرزوه اینستاگرام جزمحبوب ترین و بزرگترین شبکه اجتماعی در دنیا می باشد که حدود 120.7 میلیون کاربر دارد.
برخی کاربران از این صفحه برای ثبت خاطرات شخصی خود استفاده می کنند. و برخی برای اشتراک گذاری اخبار و عدهای از کاربران و حتی برند های بزرگ دنیا برای جلب مشتری در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. تنها کافی است جدیدترین ویژگی های پلتفرم نگاهی بیاندازید. تنها در سال گذشته اینستاگرام ده ها ابزار جدید برای مشاغل منتشر کرده است.
از مهم ترین کاربرد های اینستاگرام برای برند ها و صاحبان کسب و کار، امکان تولید محتوا جذاب و معرفی کالا و خدمات خود به مشتریان است. به همین دلیل است که تولید محتوا در اینستاگرام از اهمییت بالایی برخوردار است. و برای این که در این حوزه از رقیبان خود پیشی بگیرید لازم است تا محتوایی خلاقانه منتشر کنید. اما برای تولید محتوا در اینستاگرام چه نکاتی لازم است تا رعایت کنیم؟
اصول تولید محتوا در اینستاگرام
فرقی نمی کند صاحب کسب و کار الکترونیکی هستید یا آموزشی. لازم است تا در اینستاگرام حضور پیدا کنید و به تولید محتوا حرفه ای بپردازید. اما قبل از هر چیزی لازم است تا مخاطبان کسب و کار خود را بشناسید و مهم تر از همه این که متوجه بشوید که چه محتوایی بیشتر مورد توجهشان قرار می گیرد. برای متوجه شدن این موضوع نیاز است تا استراتژی اینستاگرام خود را داشته باشید و طبق معیار ها و استراتژی مورد نظر شما تولید محتوا را انجام دهید.
چرا تولید محتوا اینستاگرام اهمییت دارد؟
احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چرا باید در اینستاگرام تولید محتوا باید انجام شود؟ طبق بررسی هایی که انجام شده است، در طول یک روز بیش از 400 میلیون کاربر فعال از اینستاگرام بازدید می کنند. و بیش از 150میلیون کاربر استوری ها را چک می کنند و بیش از 4.2 میلیارد لایک در طول یک روز ارسال می شود. در طول یک ماه بیش از 600 میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. در نتیجه پیدا کردن مشتریان شما در این پلت فرم اجتماعی بسیار زیاد می باشد.
یکی دیگر از دلایل واضح اهمییت تولید محتوا در اینستاگرام، قالب آن است. در واقع به دلیل طبیعت بصری که دارد، اینستاگرام فرصت های شگفت انگیزی برای مشاغل شما در نظر گرفته است. تا به خوبی به نمایش محصولات و خدمات خود بپردازید. به همین دلیل است که حدود 90 درصد از بزرگترین برند های جهانی از این شبکه اجتماعی برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند.
چه نوع محتوا هایی برای مشاغل در اینستاگرام مناسب است؟
برای تولید محتوا در اینستاگرام لازم است تا محتوایی تولید کنید تا باعث ایجاد رابطه ایی صمیمانه با مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار و افزایش اینگیجمنت شود. نکته ایی که در تولید محتوا در اینستاگرام حائز اهمییت است، خلاقیت است بنابراین محتوا هایی برای اینستاگرام مفید خواهد بود که متناسب با کسب و کار شما از خلاقیت بالایی برخوردار باشد.
استراتژی های تولید محتوا
محتوا هایی که در اینستاگرام اغلب تولید می شود به صورت عکس، ویدیو و محتوا است. هر کدام از این محتواها کاربرد خودشان را دارند اما نکته ای که در خصوص تولید محتوا در اینستاگرام باید مورد توجه قرار دهید. متفاوت بودن و خلاقیت محتوا تولیدی است؛ باید به این موضوع دقت داشته باشید که شما تنها چند ثانیه برای جذب مخاطب خود فرصت دارید پس باید از این ثانیه ها استفاده کنید. محتوا شما باید به گونه ایی باشد که مخاطب بر روی پست شما متوقف شود و وسوسه شود تا کپشن محتوا شما را بخواند یا حتی اگر به صورت ویدیو است آن را با صدا بلند گوش دهد. تولید محتوا در اینستاگرام را می توانیم به دسته های زیر طبقه بندی کنیم:
تولید محتوا متنی
یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین محتوا ها در اینستاگرام، تولید محتوا متنی است. در واقع شما به راحتی می توانید با داستان سرایی برای هر پست خود جذابین محتوا متنی خود را بالا ببرید. تولید محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که، محتوا متنی شما کوتاه، واضح، هدفمند و کامل باشد. مخاطبین شما علاقه ای به خواندن کپشن های طولانی ندارند پس بهتر است تا پیام خود را به صورت کوتاه و واضح به کاربران خود انتقال دهید.
تولید محتوا ویدیویی
یکی از راه های جذب مخاطب تولد ویدیو در اینستاگرام است. حدود 72 درصد از محتوا های اینستاگرام تصویر می باشد و شما با تولید محتوا ویدیویی می توانید مخاطبین را به سمت خود جذب کنید. و از سایر رقبا پیشی بگیرید. به کمک ویدیو شما به راحتی می توانید خدمات و محصولات خود را ارائه دهید و حتی می توانید فراتر روید. ویدیو های سرگرم کننده برای مخاطب خود ایجاد کنید تا در حیطه کاری خود تبلیغ کنید. اینستاگرام هم برای تولید محتوا ویدیویی دست شما را باز گذاشته است و امکاناتی مانند boomerang و یا GIF ها برای تولید محتوا ویدیویی خود می توانید استفاده کنید.
تولید محتوا تصویری
استفاده از تصاویر با کیفیت و اصولی در اینستاگرام نقش بسیار مهمی دارد. باید دقت کنید تا عکس هایی که در اینستاگرام استفاده می کنید اصول عکاسی را رعایت کرده باشد و به درستی مفهوم را به کاربر انتقال دهد. توجه داشته باشید که استفاده از چدین عکس در خصوص یک محصول و یا خدمات می تواند تاثیر عکس داشته باشد.
کلام آخر
با ادامه رشد و تکامل اینستاگرام به عنوان یک بستر بازاریابی، ایجاد استراتژی های بازاریابی موثر در اینستاگرام برای کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری مهم است و این کار نقش بسیار پر رنگی را ایفا می کند. توجه داشته باشید که برای تولید محتوا برنامه منظم و واحدی داشته باشید. نظم و ثبات در تولید محتوا، عامل اصلی موفقیت شما خواهد بود. این مژده را به شما می دهیم با کمک تیم حجره جو می توانید در شبکه های اجتماعی خود تولید محتوا انجام دهید. حجره جو دارای تیمی تخصصی در حوزه تولید محتوا اینستاگرام می باشد که به کسب و کار شما کمک خواهد کرد.
امیدواریم مطالب فوق برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.
جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.
و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.