آنچه در این مقاله خواهید خواند…
چرا تیزر تبلیغاتی برای کسب و کار مفید است؟
مراحل ساخت تیزر…
انواع تیزرهای تبلیغاتی…
دربارهی تدوینگری…
در مورد تولید محتوای خوب…
و…
کار تدوینگر چیست؟
تدوین گر باید زمان مناسب کنار یکدیگر قراردادن ویدیو و عکس ها را به خوبی تشخیص داده و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد. همچنین باید صبور بوده و کارها را در زمان مقرر انجام و تحویل دهد. تیم حرفه ای تدوینگران حجره جو، همواره تلاش کرده است که با ارائه خدمات ویژه و ساخت تیزر تبلیغاتی به رونق کسب و کارها کمک نماید.
محتوای جدید و جالب
بیننده امروزی بسیار باهوش و نکته سنج است و به محض دیدن محتوای تکراری و خسته کننده ، از ادامه تماشا دست می کشد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی ، محتوای خوب است که با مخاطب روزانه با حجم زیادی روبرو است و نکتهی مهم این است که محتوایی برای تیزرتان تهیه کنید که چه از لحاظ بصری و چه اطلاعاتی برای مخاطب نو باشد؛ به طوری که وقت بگذارد و آن را تماشا کند. در غیر این صورت اگر از ایده های معمول دیگر کپی کرده باشید و نگاه متفاوتی به محصول خودتان نداشته باشید ، انتظار اینکه دیگران نیز تبلیغات محصول شما را متفاوت ببینند بیهوده است.
از ترکیب رسانه ها برای پخش تیزر تبلیغاتی استفاده کنید
هر کسب و کاری بسته به بودجه اش رسانه مورد نظر برای پخش تیزر تبلیغاتی اش را انتخاب می کند. اگر کسب و کار بزرگی هستید و بودجه تبلیغاتی بالایی در نظر گرفته اید پخش تیزر را از رسانه های مختلف انجام دهید. برای مثال سامانه حجره جو در شبکه های مجازی، کانال آپارات و پیج اینستاگرام، تیزر های تبلیغاتی خود را انتشار میدهد. اما شما میتوانید از پخش در تلویزیون گرفته تا بیلبورد های شهری و بین شهری تا شبکه های اجتماعی و از همه پلتفرم های مورد نظر استفاده کنید چرا که مخاطبین این پلتفرم ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند و اینطور صدایتان را به گوش افراد بیشتری برسانید.
در شبکه های اجتماعی منتشر کنید
تمام هدف معرفی محصول این است که به میزان هر چه بیشتر توجه افراد را جلب کند. برای کسب و کارهای نوپایی که بودجه های آن چنانی برای تبلیغات ندارند شاید تبلیغات تلویزیونی کمی سنگین به نظر بیاید. خوشبختانه امروزه به اندازه کافی شبکه های اجتماعی با میزان بالای مخاطب وجود دارند و بهترین پلتفرم برای انتشار تیزر های تبلیغاتی به شمار می آیند. فیسبوک، توییتر،اینستاگرام، و یکی از بهترین پلتفرم های ایرانی آپارات است. این ها همگی برای کمپین تیزر تبلیغاتی شما پر مخاطب و مناسب هستند.
فنون ساخت تیزر از نوع تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی، فیلمهایی کوتاه هستند که امکان انتشار آنها در رسانههای مختلف و حتی بسیاری از پیامرسانها وجود دارد. در یک تیزر تبلیغاتی سعی میشود تا با برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبان به آنها سرنخ های لازم داده شود تا با انگیزه بیشتری داستان یک محصول یا برند را دنبال کنند. ویدئو یکی از فرمتهای محتوایی است که میتواند نرخ تبدیل بسیار خوبی را برای هر کسب و کاری ایجاد کند.
دلایل گسترش ساخت تیزر تبلیغاتی برای کسب و کار ها
با رشد موبایلهای هوشمند و دوربینهای دیجیتال؛ همچنین نرمافزارهای تدوین ویدئویی مثل کمتازیا، پریمیر یا افترافکت، امکان ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار سادهتر از قبل شده است. از طرفی دیگر، شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام نیز اهمیّت ویژهای به ویدئو میدهند به همین دلیل کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ هرکدام با توجه به سطح و امکاناتی که دارند به سراغ ویدئو مارکتینگ و ساخت تیزرهای تبلیغاتی میروند.
باید توجه داشته باشیم که برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفهای باید به سراغ تجهیزات پیشرفته فیلمبرداری و نرم افزارهای همچون پریمیر و افترافکت بروید. تیم حرفه ای حجره جو با استفاده از بروزترین نرم افزارهای روز دنیا خدمات مرتبط با تبلیغات و ویدئو مارکتینگ را به شما ارائه میدهد.
انواع تیزرها
- برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی میتوان از سه روش زیر استفاده کرد:
- ویدئویی
- انیمیشن
- ترکیبی(ویدئویی+انیمیشن)
- ویدئویی
در تیزرهای ویدئویی، شخصیتهای اصلی فیلم انسانها هستند. معمولا در این نوع تیزر، فیلم در شرایط عادی تهیه میشود و بعد از فیلمبرداری با استفاده از افکتهای نرمافزارهای، جلوههای بصری ایجاد میشود. هدف از این جلوههای بصری هم تاثیرگذاری بیشتر ویدئو بر روی مخاطبان میباشد.
در ساخت تیزرهای تبلیغاتی از نوع ویدئو، معمولا قبل از هر کاری یک سناریو تهیه میشود. در این سناریو مسیر کلی تیزر و داستان آن بیان میشود. معمولا در دل این داستان، پیام/پیامهایی نهفته است که هدف تیزر تبلیغاتی هستند و اگر این پیام به درستی به مخاطبان انتقال یابد میتوان انتظار نتیجه گرفتن از تیزر را داشت.
ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشن
امروزه با استفاده از نرمافزار های گرافیکی و موشن، ساخت یک تیزر انیمیشن نسبت به گذشته بسیار ساده شده است. در این نوع از تیزر شخصیتهای اصلی معمولا کارتونی هستند و خط سیر داستان در فضایی کاملا انیمیشنی و غیرواقعی پیش میرود. اغراق و مبالغه از ویژگیهای مهم تیزرهای انیمیشنی میباشد.
در ساخت یک تیزر انیمیشنی داشتن خلاقیت، مهارت فنی و البته یک سناریو مناسب میتواند احتمال موفقیت تبلیغات را تا چندین برابر افزایش دهد. امروزه شاهد انواع موشن گرافیک در تبلیغات هستیم:
- انیمیشن های تبلیغاتی با کمک افترافکت
- استاپ موشن
- لوگو موشن
- و..
ساخت تیزرهای تبلیغاتی ترکیبی
در این نوع از تیزرها از هر دو نوع تیزر ویدئویی و تیزر انیمیشن استفاده میشود. در تیزرهای ترکیبی میتوان مفاهیم کلیپ را با استفاده از جلوههای بصری به مخاطبین انتقال داد.
برای ساخت چنین تیزر هایی علاوه بر داشتن مهارتهای فنی و خلاقیت نیاز به داشتن یک دید استراتژیک در تبلیغات هم وجود دارد. شخصیت پردازی و ترکیب کاراکترهای واقی با شخصیتهای کارتونی از سختی های این سبک ساخت تیزرهای تبلیغاتی میباشد.
چرا باید یک تیزر تبلیغاتی بسازیم؟
این سوالی است که ذهن بسیاری از مدیران بازاریابی را به خود درگیر میکند، مخصوصا اگر آنها درگیر تخصیص بودجه و مدیریت هزینههای تبلیغاتی هم باشند. به همین دلیل به چند مورد از کاربردهای ساخت یک تیزر تبلیغاتی میپردازیم:
۱- برندینگ
یک تیزر تبلیغاتی میتواند برای برندینگ و اثرگذاری بر ذهن مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد.
۲- معرفی محصول
زمانی که یک محصول یا خدمت جدید به بازار معرفی شود یک تیزر تبلیغاتی با موضوع آموزشی میتواند بیش از هر چیزی به معرفی درست کاربرد آن محصول کمک کند.
۳- نمایش ویژگیهای یک خدمت یا محصول به مدیران ارشد
در برخی از مواقع یک تیزر تبلیغاتی میتواند برای نمایشهای خصوصی یا تاثیر گذاری بر روی مدیران اجرایی در مورد یک محصول یا خدمت تهیه شود.
۴- نمایش تیزر تبلیغاتی تواناییهای یک سازمان در یک رویداد
ایونت مارکتینگ، یک شیوه خیلی مهم برای جذب مخاطبان جدید به سوی یک برند میباشد. یک تیزر تبلیغاتی که بتواند نقاط قوت یک کسب و کار را به حاضران یک رویداد به خوبی نمایش دهد، واقعا ارزش ساخته شدن دارد.
۵- نمایش مراحل تولید یک محصول
امروزه برای بسیاری از مشتریان، فرآیندهای تولید یک محصول اهمیت دارد. مسائل محیط زیستی، ارگانیک بودن یک محصول یا حتی شرایط کاری پرسنل یک سازمان از موضوعاتی است که مخاطبان هر برندی دوست دارند تا درباره آن بدانند. ساخت یک تیزر تبلیغاتی میتواند کمک زیادی به درک این موضوعات به کاربران بنماید.
۶- فرهنگسازی در استفادهکنندگان از یک محصول یا خدمات
معمولا بسیاری از سازمانهای دولتی و شهرداریها نمیتوانند چالشهای مختلفی که با آن مواجه هستند را حل کنند. دلیل این موضوع در بسیاری از مواقع این است که فرهنگ لازم در آن زمینه در بین مخاطبین چنین سازمانهای ایجاد نشده است. ساخت یک تیزر تبلیغاتی که پیام خود را با زبان هنری بیان کند بهترین شیوه برای فرهنگسازی است.
۷- تبلیغات و فقط تبلیغات!!!
تیزر میتواند فقط به قصد تبلیغ و فروش بیشتر باشد. هر شرکتی حتی با فرض اینکه بتواند فرآیندهای بازاریابی خود را به درستی انجام دهد نیاز به یک نقطه تبدیل مخاطب به مشتری دارد. هنوز هم تبلیغات میتواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد. یک تیزر تبلیغاتی جذاب میتواند فروش یک شرکت را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
۸- تغییر علایق و ذائقه مخاطبین
معمولا وقتی انسانها از یک محصول یا بند استفاده میکنند به آن محصول وفادار میشوند و تمایل چندانی ندارند که به سایر محصولات یا خدمات جدیدتر بروند. تیزرهای تبلیغاتی میتواند به کسب و کارهای نوپا کمک کند تا توجه مخاطبان را به سمت محصولات جدید جلب کنند و آنها را وادار به اخذ تصمیماتی متفاوت در استفاده از محصولات یا خدمات نمایند.
مراحل ساخت یک تیزر
برای ساخت تیزر تبلیغاتی حداقل باید مراحل زیر را دنبال کرد:
- شناخت نیاز مخاطبان و بازارهای هدف
- ایده پردازی
- سناریو نویسی
- تهیه تجهیزات و قرارداد با بازیگران تیزر تبلیغاتی
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- تدوین و بهینهسازی کلیپ برای رسانههای مختلف
- انتشار کلیپ در مرتبط ترین رسانهها
- ترویج و وایرال سازی تیزر
- دریافت بازخورد درباره تیزر تبلیغاتی
- استفاده از تجارب بدست آمده در پروژههای بعدی
تیزرهای تبلیغاتی خود را به کجا سفارش دهیم؟
این سوال بسیار مهم که تیزر تبلیغاتی خود را برای ساخت به چه آژانسی سفارش دهیم؟ برای مدیران کسب و کارها یا مدیران بازاریابی مورد توجه است.
بسیار اتفاق میافتد که هزینههای سرسامآوری برای ساخت یک تیزر میشود، امّا نتیجه لازم از آن گرفته نمیشود.
برای سفارش یک تیزر تبلیغاتی به یک شرکت تبلیغاتی به حداقل نکات زیر توجه داشته باشید:
- تجربه و سوابق قبلی یک آژانس تبلیغاتی
- تجهیزات فنی و مهارت نیروی انسانی شرکت سازنده تیزر تبلیغاتی
- توان ایدهپردازی
- خلاقیت و نوآوری
- توانایی حل چالشها و مسائلی که در تهیه یک کلیپ پیش میآید
- مشاوره کسب و کاری و شناخت درست از مخاطبان و بازار
ما در سامانه حجره جو به عنوان یک پلتفرم کسب و کار اینترنتی کنار شما هستیم که بهترین خدمات تبلیغاتی را ارائه دهیم و کمک موثری به رشد بازار و مشتریان بنماییم.
امیدواریم مطالب فوق برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.
جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.
و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.