مزایای بازاریابی اینترنتی و سنتی

همان‌طور که می‌دانید مزایای بازاریابی اینترنتی و سنتی تفاوت‌های اساسی و زیادی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند. در صورتی که بازاریابی اینترنتی در اکثریت مواقع زیر مجموعه‌ی بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد. پیش از اینکه تا این میزان استفاده از بازاریابی آنلاین در کل جهان همه گیر شود، بسیاری از کسب و کار ها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بیلبورد و … برای تبلیغات استفاده می‌کردند. جالب است که با این همه گسترش تکنولوژی، همچنان کسب و کارهای زیادی از این شیوه های بازاریابی استفاده و بسیاری از بودجه‌ی خود را صرف تبلیغات سنتی می‌کنند.

ادامه…

تصور کنید محصول شما نوعی شکلات است. برای معرفی محصول خود تبلیغات تلویزیونی و رادیویی انجام می‌دهید. و بروشور محصول خود را پخش می‌کنید. طبیعتا اگر تبلیغ شما به دست مخاطبان اصلی تان برسد، فروش شما افزایش پیدا می‌کند. ولی راه آنالیزی برای تخمین بازده هر کدام از این روش‌ها وجود ندارد. همچنین کنترل خاص و سریعی روی اجرای کمپینِ در حال انجام وجود ندارد. در صورتی که در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم، تبلیغات خود را اجرا و محصول خود را معرفی کنید. همچنین می‌توانید در مراحل مختلف، کمپین خود را زیر نظر داشته باشید. بررسی کنید و در هر مرحله آن را تغییر دهید تا به نتیجه‌ی خوبی دست یابید.

بازاریابی اینترنتیبرای مشاهده تصویر کلیک کنید

بازاریابی اینترنتی چست؟

تا به حال به گسترش برند، یا محصول و یا خدمت شرکت خودتان از طریق سامانه حجره جو و فضای وب فکر کرده‌اید؟ بازاریابی اینترنتی، استفاده از کانال‌های مبتنی بر وب است. تا بتوانید یک پیام در مورد برند، محصولات و یا خدماتتان به مشتریان بالقوه‌ برسانید. با گسترش بستر وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب و کار های بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده می‌کنند. تا از این طریق کاربران زیادی را با محصول و خدمت خود آشنا می‌کنند. روش های زیادی برای به کارگیری بازاریابی اینترنتی وجود دارد. که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد. در کل هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گفت و گو در شبکه های اجتماعی و … در فضای اینترنت است، با کمک بازاریابی اینترنتی توجه آن کاربر را به خود جلب کنید. و بازدید کننده ی وب سایت خود را به مشتری یا مشتری ثابت تبدیل کنید. پیشنهاد میشود برای اطلاعات بیشتر درمورد دیجیتال مارکتینگ وبلاگ همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

بازاریابی اینترنتی

برای مشاهده تصویر کلیک کنید

مزایای بازاریابی اینترنتی

• بررسی و اندازه‌گیری تاثیر کانال‌های مختلف

یکی از مزایای اصلی بازاریابی اینترنتی، بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی است. شما می‌توانید مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب سایت خود را دنبال کنید. راه‌هایی مختلفی را که کاربران برای رسیدن به وب سایت یا لندینگ شما طی می‌کنند، زیرنظر قرار بدهید. همچنین می توانید تاثیر کانال‌های مختلف را بررسی کنید، دریابید کدام کانا‌ل ها، بازدهی بیشتری دارند. و باعث افزایش مشتریان کسب و کار شما می‌شوند.

• بررسی رفتار مشتری

با بررسی رفتار مشتری و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای خرید دارند و بیشتر با برند شما درگیر می‌شوند پیدا کنید. محصولات مرتبط با سلیقه‌ی آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آن‌ها ارائه کنید. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد، لحظه به لحظه نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید. و محصولات متناسب به آن‌ها نشان دهید. به طور مثال فرض کنید فردی از شما تلفن همراه خریداری می‌کند. در مراحل بعد احتمالا او به قاب موبایل، هندزفری و … نیاز پیدا می‌کند. می‌توانید از فرصت موجود استفاده و محصولات موجود خود را به او معرفی کنید.

• دسترسی سریع و راحت

گسترش فضای وب و استفاده از بازاریابی اینترنتی سبب می‌شود کاربران بتوانند، به راحتی یک کلیک، با محصول شما آشنا شوند و بعد از مطالعه توضیحات محصول مورد نظر را خریداری کنند.

• هزینه‌های عملیاتی پایین

یکی از مزایای بسیار مهم بازاریابی اینترنتی، صرفه‌جویی در زمان، مقرون به صرفه بودن و حفظ محیط زیست است. به طور مثال فرض کنید قصد دارید بروشورهای تبلیغاتی خود را چاپ و پخش کنید. علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که در بازاریابی آنلاین، برخلاف روش‌های سنتی، می‌توانید به طور مثال با ارسال ایمیل یا ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک،آپارات،توییتر و… پیام خود را با آسودگی تمام به گوش مخاطب برسانید.

• هدف‌گیری دقیق‌تر مشتری

در بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و پیشنهادهای مختص هر دسته را در اختیارشان قرار دهید. دسته‌بندی‌هایی از منظر جغرافیایی، سن، تحصیلات، علاقه‌مندی، جنسیت و … ایجاد کنید. یک یا چند دسته‌بندی موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید، آن‌ها وارد فانل فروش کنید تا بهترین نتیجه را از فرایند بازاریابی خود کسب کنید.

حرف آخر

امیدواریم مطالب فوق برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

 

0/5 (0 نظر)

مطالب مرتبط

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت حرفه ای با وردپرس

ویژه مشترکین سامانه