حجره جو | پلتفرم کسب و کار اینترنتی
کلمه کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟

به نوعی کلمات کلیدی، یعنی آن دسته از کلماتی که کاربر آن ها را در نوار جستجو گوگل سرچ میکنند و شما باید سایت یا محتوای خود را برای آنها بهینه سازی کنید که به این روند سئو میگویند. کلمه کلیدی نقشی بسیار مهم در جذب مشتری و کاربران دارد. حداقل برای تولید محتوا در سایت خود باید درمورد کلمات کلیدی چه چیزی هستند؟ اطلاعات مهم و مفید داشته باشید. در واقع آنها هستند که مضمون و هدف محتوای شما را تعیین خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر درمورد سیو سایت و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو به مقاله آموزش سئو با افزونه rank math مراجعه کنید.

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟

ادامه…

در بحث همیشگی بهینه سازی موتور های جستجو، کلمه های کلیدی مهم هستند. چون زمانی که عبارتی را کاربر در موتور های جستجو سرچ میکنند، تا اطلاعات مورد نظرش را پیدا کند، در اول یا دومین وبسایتی که نمایش داده میشود وارد شده و مطالب آنان را مطالعه میکند. زیرا شما میتوانید با استفاده از یک کلمه کلیدی مناسب کالا یا مطلب خود را برای ربات های گوگل بهینه سازید. در ادامه وبلاگ درمورد کلمه کلیدی مناسب هم برایتان توضیح داده‌ایم. و به عبارتی اگر کلمات کلیدی درست را، در جای درست استفاده کنید، احتمال دارد که کاربر در نتیجه سرچ گوگل خود به وب سایت شما برسد.

به طور کلی

  • ‌کلمات کلیدی مضمون یک صفحه وب را مشخص خواهد کرد.
  • ‌موتور های جستجو از کلمه کلیدی که تعیین کرده اید برای تعیین رتبه آن صفحه از سایت شما استفاده خواهد کرد.
  • ‌کلمه کلیدی به کاربران کمک خواهد کرد تا محتوا و اطلاعات دلخواهشان را پیدا کند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

بنابر توضیحاتی که درمورد کلمات کلیدی داده شد، برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید مدتی انبوه را صرف‌کنیم. چون به عبارتی مشتریان از این کلمه کلیدی جذب وبسایتتان خواهند شد. برای اینکه یک کلمه کلیدی مناسب به نوشته یا آگهی یا یک صفحه وب اضافه کنید. باید ابتدا در مورد حوزه کسب و کار اطلاعات و درکی انبوه داشته باشید. به عبارتی این جمله یعنی ابتدا باید کاربر هدف مطلب خود را ارزیابی کنید. برای مثال شما سایتی فروشگاهی و درمورد تولید محتوا در شبکه های اجتماعی دارید.

کلمات کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

ادامه…

پس یعنی مشتری یا کاربر هدف شما اکثراً فردی است که با شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، آپارات یا توئیتر سر و کار دارد مثلاً کسی که در ابتدای شروع فعالیت خود در اینستاگرام است. و دوست دارد آموزش های مفیدی درمورد اینستاگرام مشاهده و مطالعه کند. و بعد در آن زمان باید برای محتوایی که مینویسید کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید. بنابراین بهترین روش این است که از کلمات کلیدی استفاده کنید، که کاربر هدف خود را از بین سایت های انبوهی که مطالبی مانند شما انتشار داده‌اند به سایت شما جذب کند. سپس بعد از انجام تمام مواردی که گفته شد و آنالیز موقعیت، لیستی از کلمات‌کلیدی که به ذهن خود رسید را بنویسید و از میانشان بهترین کلمه‌کلیدی را بیابید و انتخاب کنید.


پیشنهاد شگفت انگیز

گوگل ابزار هایی را ارائه میدهد، که آن ابزار ها یافتن کلمات کلیدی مناسب به شما کمک خواهند کرد زمان کمتری را صرف این کار کنید. ما در وبلاگ بعدی برایتان تعدادی از آن ابزار ها را معرفی کرده‌ایم و آنها را کاملا توضیح داده‌ایم.

 

 


چرا کلمه کلیدی مهم است؟

کلمات کلیدی مهمند. زیرا کاربران را به صفحاتی که با درخواستشان ارتباط دارد میبرد. در بر گرفتن رتبه‌ای عالی در نتایج جستجوی کاربران. افزایش ترافیک‌طبیعی برای سایت از طریق SERP یا صفحات جستجو. کلمات کلیدی که شما انتخاب خواهید کرد. بر روی نوع ترافیکی که به دست می‌آورید تاثیر خواهد گذاشت. هدف خیلی ها همین است. انتخاب کلمه کلیدی نسبت به محتوا، به میزان بیشتری بسته به خواسته کاربران دارد.

 

کلمه کلیدی

دلیل اهمیت کلمات کلیدی

ادامه…

به این دلیل که امکان دارد نوع توصیفتان از خدمات خود، متفاوت با چیزی باشد که کاربران به دنبال آن می‌باشند. برای اینکه محتوایی که تولید میکنید، رتبه خوبی در نتایج جستجوی کاربر کسب کند و کاربران انبوهی را جذب کند، به عبارتی باید ابتدا خواسته های آنها را متوجه شوید. نوع و زبان گویش آنها را درک کنید و نوع محتوایی که مشتاق به مطالعه آن هستند را پیدا کنید. شما می توانید این کار را برای مثال مانند سامانه حجره جو از طریق صحبت مستقیم با کاربران و مشتریان خود، گفتگو از طریق شبکه های اجتماعی و بعلاوه با استفاده از ابزار های پیدایش کلمات کلیدی که در وبلاگ بعدی برایتان توضیح داده میشود، انجام دهید.

استفاده از کلمه کلیدی برای شکل دادن به استراتژی تولید محتوا

احتمال دارد که در پروسه بزرگ تولید محتوا سایتتان به این مسئله برخوردید. که میخواهید تولید محتوا درباره یک کلمه کلیدی مشخص را بکنید. اما بعداً متوجه خواهید شد که درباره همان کلمه کلیدی قبلاً مطلبی نوشته بودید. برای جلوگیری از این دسته از مشکلات، در ابتدا باید لیستی کامل از کلمات کلیدی مورد نیاز خود مشخص کنید و برای هرکدام محتوایی اختصاصی طراحی کنید. این لیست از کلمات کلیدی، راهگشای شما در تولید محتوا خواهند بود. با استفاده از این لیستی که تهیه خواهید کرد، توانای آن هستید که یک استراتژی برای تولید محتوای سایت مشخص کرده و طبق برنامه ای که برای خود چیده‌اید، برای تولید محتوا درباره‌ی آنها شروع به کار کنید.

اهمیت کلمات کلیدی در تولید محتوا

اهمیت کلمات کلیدی در تولید محتوا

ادامه…

بعلاوه با کلمات کلیدی که اصلیت دارند و با اولویت بیشتر نسبت به دیگری ها هستند، میدانید که از کجا باید شروع به نوشتن کنید. در ادامه با پیدایش کلمه کلیدی جدیدِ بیشتر و بیشتر، آن را در این لیست قرار دهید تا در آینده محتوایی خود درباره آن محتوایی بسازید. شما در حالتی دلخواه خود خواستار آن هستید که هر کلمه کلیدی، مختص به یک صفحه وب باشد. اما با گسترش انبوه محتوای وبسایت و افزایش کالا ها، خدمات و دسته بندی ها، هر کلمه کلیدی اصلی نیز ممکن است به بخش های خاص و خاصتری تقسیم شود. و هر کدام صفحه هدف مجزایی برای در بر داشته باشند. پیشنهاد می شود که برای آگاه بودن از روش های قیمت گذاری، وبلاگ قیمت گذاری کالا را مطالعه کنید.

تفاوت عبارت کلیدی با کلمه کلیدی چیست؟

در کل بحث ما به دو بخش تقسیم میشود. که آن دو بخش کلمات کلیدی که از یک یا دو کلمه تشکیل داده شده‌اند و عبارت کلیدی که ترکیب خاصی از چند کلمه هستند، تقسیم می شوند. کلمات‌کلیدی توانایی آن را دارند که از چند کلمه تشکیل بشوند. که اگر این اتفاق رخ دهد، به آن ها عبارت کلیدی خواهیم گفت. کلمه کلیدی تک کلمه‌ای است و معمولا هدف نهایی و انتهای شما و کاربر محسوب خواهد شد. زیرا بیشترین سرچ را در گوگل دارند. با این وضعیت باید دقت خود را بر سر آن بگذارید که رقابت در این کلمات تکی بسیار تنگاتنگ است.

 

کلمه کلیدی

عبارت کلیدی=تعدادی از کلمه کلیدی مثلاً ۴

ادامه…

شاید شما به عنوان یک صاحب یک فروشگاه، علاقه مند باشید که با کلمه “خوراکی” در صفحه اول و اولین وبسایت در سرچ کاربران در گوگل قرار بگیرید، اما باید توجه داشته باشید که بر سر این کلمه کلیدی رقیب هایی بسیار سرسخت و پرتلاشی دارید که به حدی محتوای خود را بهینه سازی و غنی کرده‌اند که شما اگر از الان تلاش خود را برای جلو زدن از آنها بکنید شاید تا ۷ ماه دیگر بتوانید بالا تر از انها در سرچ گوگل قرار بگیرید یا شاید هم نتوانید!. از جمله برندهای معتبر و فروشگاه های اینترنتی با سابقه برای مثال در کشور ایران میتوان به فروشگاه اینترنتی اسنپ فود یا دیجیکالا اشاره کرد.

شناسایی هدف کاربر

فراتر از بحث رقابتی سرسخت بین بعضی از کلمه کلیدی ها، موضوعی مهم در این بحث ما وجود دارد. یعنی عدم شناسایی هدف کاربر از سرچ این کلمه در گوگل. به عنوان مثال، اگر کاربری کلمه “پیراهن” را جستجو کند، امکان دارد اهداف او شامل خرید پوشاک و لباس از انواع هایی مختلف و برای سنین مختلف و… باشد. بعلاوه میتوان گفت شاید او هدفش از سرچ این کلمه، دیدن جدیدترین مدل های لباس باشد. در صورتی که هدف کاربر پیدا کردن نزدیک ترین فروشگاه و بوتیک های فیزیکی لباس در اطراف مکان خود است!.

از کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی استفاده کنیم؟

در کل عبارت کلیدی هدف مشخصی را نمایش می دهد. برای مثال اگر بخواهیم هدف کاربر را از سرچ عبارت “ لباس فروشی در جمهوری” مشخصه که فروشگاه هایی را که در خیابان جمهموری لباس میفروشند را هدف خود گذاشته است. همچنین در عبارات کلیدی، رقبای کمتری موجود است و بنابراین سایت های کوچکتر می توانند در عبارت کلیدی برای رقابت با رقبای خود بپردازند و به راحتی وبسایت خود را، به صفحه اول گوگل فرا بخوانند.

حرف آخر

امیدواریم که این وبلاگ برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

0/5 (0 نظر)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت حرفه ای با وردپرس

ویژه مشترکین سامانه