حجره جو | پلتفرم کسب و کار اینترنتی
الکسا چیست؟

الکسا چیست؟

این وبلاگ در مورد سایت الکسا (alexa) متعلق به شرکت آمازون است. که سرویس رتبه بندی سایتها را انجام میدهد. ممکن است اسم رتبه الکسا به گوشتان خورده باشد. چون بسیاری از وب سایت ها با استفاده از سئو و… هدفشان این است که رتبه خوبی در الکسا کسب کنند. طبیعتاً سایتها به کاهش رتبه الکسا علاقه دارند و بر این اساس، میتوان گفت که سایتی که فعالیت دارد و روی سئو وب سایت خود کار میکند. رتبه بسیار بالایی کسب میکند. مانند سامانه ما یعنی حجره جو، که فعالیت زیاد و رتبه بالایی در الکسا دارد، در سایت خود فعالیت کنید، تا رتبه خوبی در الکسا و نمودار آن داشته باشید. (البته الکسا نمودار را برعکس قرارداد رایج ترسیم میکند. بنابراین کاهش رتبه را به وسیله‌ی بالا رفتن منحنی نمایش میدهد).

رتبه الکسا نشان دهنده چیست؟

الکسا در سایت خود اعلام کرده که رتبه سایت ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر کاربر در سایت بازدید کرده محاسبه میکند. البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مانند نرخ بانس و متوسط مدت زمان حضور کاربر در سایت هم مهم است و محاسبه میشود. اما این پارامترها در محاسبه ی رتبه سایت ها بسیار مورد استفاده قرار نمیگیرند. یعنی در رتبه سایت شما چندان تاثیری ندارد.

تاریخچه شرکت الکسا

سرویسی که ما امروز به اسم الکسا یا الکسا رنکینک میشناسیم توسط شرکت الکسا اینترنت عرضه میشود. این شرکت در سال ۱۹۹۶ با هدف ارزیابی و سنجش ترافیک اطلاعات در فضای وب و آرشیو کردن صفحات وب تشکیل شد. آمازون شرکت الکسا اینترنت را سه سال بعد در سال ۱۹۹۹ خریداری کرد و تاکنون، مالکیت شرکت الکسا اینترنت و طبیعتاً سرویس رتبه بندی الکسا را در اختیار دارد. عدد کوچکتر به معنای رتبه‌ی بهتر است و همانطور که میتوانید حدس بزنید رتبه ی سایت گوگل و فیسبوک تک رقمی است.

تکنیک های داشتن سایتی با رتبه بالا

اگر سایت شرکتی دارید، بخشی از آن را به وبلاگ اختصاص دهید. وبلاگ جدا از اینکه مخاطبان فعلی شما را به مراجعه ی مکرر به سایت وادار میکند، ترافیک ورودی سئو شما را هم افزایش خواهد داد. که جزو چند مورد مؤثر در سئو است.

به فکر بک لینک داشتن از سایتی قدرتمند باشید. لینک داشتن از سایتهای دیگر، اگر چه در حال حاضر بر خلاف گذشته تأثیر چندانی روی سئو ندارد، اما ترافیک ورودی میتواند در بهبود رتبه سایت شما موثر باشد.

الکسابرای مشاهده تصویر کلیک کنید

ادامه…

مطالب داستانی و مفید برای کاربر بنویسید. این نوع مطالب کاربر خواننده وبلاگ یا… را تشویق میکنند که تعداد صفحات بیشتری را بخواند و هرچقدر تعداد بازدید از صفحات سایت شما بالا برود، در رتبه وب سایت شما مؤثر است.

مهم است که برای لینک سازی داخلی وقت بگذارید. لینک سازی داخلی عمق کلیک را افزایش میدهد و مستقیماً روی رتبه تأثیر میگذارد. با خودتان قرار بگذارید که هر مطلبی که منتشر میکنید، حداقل به ۳ یا ۴ صفحه دیگر در سایت خودتان لینک داشته باشد. و علاوه بر آن، طوری لینک سازی داخلی کنید که مخاطب را حداقل به ۲ یا ۳ مطلب دیگر از سایت خودتان ارجاع دهد. چون این کار در رتبه الکسا شما تأثیر دارد.

به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) اهمیت بدهید. بر خلاف الکسا که نمیتواند روی سئو تأثیر چندانی بگذارد، سئو با افزایش ترافیک ورودی روی الکسا تأثیر میگذارد.

اگر در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، و…فعال هستید، مطالب خود را پس از انتشار در آنجا معرفی کنید. اکنون باید بدانید که ترافیک شبکه های اجتماعی در کاهش رتبه تاثیر خود را دارد. بازنشر دقیقاً یک مطلب در چند رسانه ی مختلف، یک استراتژی قوی نیست. بلکه باید بخشهایی از مطلب، یا جملات کلیدی مطلب را منتشر کرده و سپس به مطلب کامل لینک دهید. تا کاربران برای مطالعه وبلاگ به سایت مراجعه کنند. کسی که پست شما را در اینستاگرام، تلگرام یا توییتر میخواند، مطمئن باشید که اگر از مطلب شما خوشش بیاید، مشتری شما میشود. پس در نوشتن مطالب دقت لازم را برای زیبایی آن و جذب مخاطب داشته باشید.

صداقت در رتبه بندی الکسا

در الکسا از پربازدید ترین سایت ها مثل گوگل گرفته تا کم بازدیدترین‌­ها را رتبه‌بندی کرده‌اند. یک رتبه‌­بندی مربوط است به رتبه‌بندی جهانی و دیگری مربوط است به رتبه در کشور. همان طور که میدانید مشخص است که رقابت بین سایت‌های انتهای لیست بسیار ساده‌­تر از رقابت در سایت‌­های بالای لیست است. چرا که در پایان لیست اگر شما بتوانید به مقدار کمی بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید ممکن است بتوانید حتی چند هزار رتبه بهبود پیدا کنید. اما در بالای لیست به دلیل رقابت همه سایت‌­ها برای افزایش بازدید، با هزینه‌­های خیلی بیشتری می‌توانید شاید فقط چند رتبه ارتقاء پیدا کنید.

الکسا

برای مشاهده تصویر کلیک کنید

فرق بازدید کنندگان و بازدید کننده در محاسبه رتبه سایت

تعداد بازدید کنندگان، به تعداد کاربرانی گفته می‌شود که به آدرس وب سایت شما مراجعه کرده‌اند. در شمارش تعداد بازدید کننده، تعداد بازدید هر کاربر را از هر صفحه از سایت در روز شمارش میشود. ممکن است یک کاربر در طول روز چندین بار به وب سایت مراجعه کند، اما ارزش آن برای الکسا، معادل یک بازدید در فهرست بازدیدکنندگان است.

حرف آخر

امیدواریم مطالب فوق برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

5/5 (1 نظر)

مطالب مرتبط

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت حرفه ای با وردپرس

ویژه مشترکین سامانه