آنچه در این وبلاگ مطالعه میکنید
اسامی ابزار جستجوی کلمه کلیدی
توضیحات کاملی از ابزار های انتخاب کلمه کلیدی
آموزشی کوتاه درباره هرکدام
برای اطلاعات بیشتر راهنما را مطالعه کنید.
راهنما
برای مطالعه درمورد هرکدام از ابزار های جستجوی کلمه کلیدی شماره آن را مشاهده کنید. و کمی پایین تر بروید و زمانی که به شماره آن ابزار جستجوی کلمه کلیدی رسیدید آن را مطالعه کنید. و برای مراجعه به وب سایت های هرکدام از ابزار های جستجوی کلمه کلیدی به آخر وبلاگ بروید. برای مشاهده تمام صفحه تصاویر هم روی آن ها کلیک کنید.
نام ابزار های جستجوی کلمه کلیدی
Google Search Console-1
Ubersuggest-2
Keyword Planner-3
Bing Webmaster Tools-4
KWFinder-5
Answer the Public-6
Keywordtool-7
SEMrush-8
Google Trends-9
Spyfu-10
LSI Graph-11
Serpstat-12
13-Screaming Frog SEO Spider
Keyword.Guru-14
15-Ahrefs
1- Google Search Console
کنسول جستجوی گوگل یا همان گوگل سرچ کنسول معروف. یک ابزار قدرتمند که میتوان از آن به عنوان ابزار جستجوی کلمه کلیدی هم استفاده کرد و خدمات دیگر آن مانند… که خدماتی که ما با آن در گوگل سرچ کنسول سر و کار داریم مشابه با قسمت Search بینگ است. اما قدرتمند تر و تیزهوش تیر نسبت به آن برای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی. قسمتی که شما به دنبال آن هستید، برای تحقیق کلمه کلیدی، قسمت تجزیه و تحلیل آمار جستجو است. که در قسمت Performance سرچ کنسول گوگل که جدید است، قرار گرفته و جزئیات کاملی از کلمه کلیدی که جستجو کردهاید به شما نشان میدهد. که چه اندازه در 90 روز از زمان جستجوی شما کلیک خورده را به شما نمایش میدهد.
ابزار Google Search Console(گوگل سرچ کنسول)
مزیت سرچ کنسول گوگل نسبت به بینگ این است که میتوانید فیلتر هایی را بر روی اطلاعاتی که برایتان نمایش داده خواهد شد. اعمال کنید تا نتایج معنا داری در اختیارتان باشد. برای مثال، برخلاف بینگ در اینجا دستتان باز است تا کلمه کلیدی را بر اساس کشور فیلتر کنید که این قابلیت به سرچ کنسول اختصاص دارد.
این مزیت برای وبسایت هایی که کشور های مختلف را هدف قرار داده اند بسیار کاربرد دارد. امکان فیلتر کردن نتیجهی جستجوی شما بر اساس کوئری یا عبارت جستجو شده هم هست. برای مثال، با استفاده از دکمه New در قسمت فیلترها، انتخاب Query و بعد از آن نوشتن عبارت SEO، فقط به شما کلمات کلیدی حاوی عبارت SEO نمایش داده میشود.
یک نمودار در بالای جدول کلمات کلیدی قرار گرفته. و به شما توانایی آن را میدهد تا در درک روند جستجو، و مقایسه کلمات کلیدی دقیق تر عمل کنید. برای استفاده کافی است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را کلیک بفرمایید، تا صفحه مجدداً بارگذاری بشود. در این حالت فقط آمار و ارقام کوئری یا کلمه کلیدی که روی آن کلیک کردید نمایش داده خواهد شد.
2- ابزار جستجوی کلمه کلیدی Ubersuggest
اوبر ساجست (Ubersuggest) ابزار جستجوی کلمه کلیدی است، که به شما در پیدا کردن کلمه کلیدی مناسبتان کمک خواهد کرد. همانطور که در وبلاگ قبل که درمورد کلمه کلیدی چیست؟ برایتان توضیح دادیم کلمه کلیدی بدون استفاده از ابزار، کار بسیار زمانبر و دشواریست. پس برای پیدا کردن عبارت یا کلمه کلیدی، بهتر است ابزارهای موجود در گوگل را مانند اوبر ساجست (همان Ubersuggest) ابزار های که در ادامه به آنها پرداختیم مورد استفاده قرار دهید. مزیت فوقالعادهای که ابزار Ubersuggest دارد، چیزیست که نسبت به سایر ابزار هایی که در این زمینه، یعنی یافتن کلمات کلیدی فعالیت دارند، مانند Semrush یا Ahrefs برتری خود را نشان میدهد؛ این است که این ابزار کاملاً رایگان است!. این ابزار رایگان، دارای امکانات یا قابلیت های بسیار است.
ابزار جستجوی کلمه کلیدی Ubersuggest
یکی از امکانات مفیدی که اوبر ساجست یا همان Ubersuggest دارد، این است که به شما پیشنهاد هایی شگفت انگیز و ایده هایی مفیدِ مرتبط با کلمه کلیدی را به شما نمایش میدهد. میدانید ابزار Ubersuggest اطلاعات خود را از کجا جمع آوری میکند؟
برای استفاده از تمامی امکانات Ubersuggest باید در این سایت ثبت نام کنید. و زمانی که با حساب گوگل خود ثبت نام کردید، Ubersuggest به شما درخواست خواهد داد که دسترسی سرچ کنسول وب سایت خودتان را به این ابزار بدید. در زمان حال هزاران وبمستر دیگر نیز به همین روش در این سایت ثبت نام خواهند کرد. تا از خدمات این ابزار استفاده کنند. سرویس اوبر ساجست یا همان Ubersuggest از این طریق اطلاعات هزاران هزار وبسایت را جمع آوری خواهد کرد.
3- ابزار جستجوی کلمه کلیدی Keyword Planner
شرکت گوگل با داشتن میلیاردها کاربر در سراسر دنیا، به نوعی ارباب موتور های جستجو است؛ پس چه چیزی بهتر از ابزاری که گوگل انتخاب بهتر کلمه کلیدی در اختیار ما قرار داده!. ابزار رایگان جستجوی کلمه کلیدی در گوگل با نام Keyword Planner است. که اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار کاربران قرار میدهد. و توانایی آن را دارد که به شما در انتخاب کلمات کلیدی کمک کند و در مسیر تحقیق و آنالیز برای کلمه کلیدی همراهتان باشد.
این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب مورد نظر کاربر و کمپین های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده. اما میتوانید از این ابزار را برای پیدایش کلمات کلیدی ارگانیک هم مورد استفاده قرار دهید.
ابزار keyword planner
این ابزار کاربردی حتی حجم جستجوی ماهانه جهانی کلمه کلیدی و میزان رقابت بر سر آن را هم نمایش میدهد. علاوه بر این موضوع، برای شناسایی کردن ترندها یا روند های محبوب و ایده برداری برای کلمه کلیدی جدید هم دستتان باز است تا از این ابزار استفاده کنید.
با توجه به میزان رقابت یا حجم جستجو میتوانید کلمه کلیدی که رقابت متوسط (Medium) یا کم (Low) دارند و میزان جستجوی ماهانهی کلی آنها (بسته به مخاطبان هدفتان که توضیح دادیم) بیشتر بوده را مورد استفاده قرار دهید. یعنی درحال چیدن میوه های دم دست تری هستید. توجه کنید: آمار و ارقامی که مشاهده خواهید کرد 100 درصد دقیق نخواهد بود؛ لذا توصیه میشود که برای انتخاب مناسب ترین و بهترین کلمه کلیدی برای محتوای سایت خود علاوه بر این ابزار، از ابزارهای دیگری هم کمک بگیرید.
4- ابزار جستجوی کلمه کلیدی Bing Webmaster Tools
موتور جستجوی بینگ یکی از سرمایه های شرکت مایکروسافت است. نیز میتواند در پیدایش کلمه کلیدی مناسب به شما کمک رسانی کند. با درج کلمه کلیدی مورد نظر خود در قسمت Keyword Research وبمستر تولز این موتور جستجو، میتوانید کلمات کلیدی مشابه و تعداد و روند جستجویش را مشاهده فرمائید.
ابزار Bing Webmaster Tools
به علاوه، امکان تنظیم مکان یعنی کشور، زبان و بازه زمانی وجود دارد!؛ البته با موجود بودن کشور ایران در فهرست کشور های قابل انتخاب، جای زبان فارسی در بخش زبانها خالیست!. با این حال کلمه کلیدی هایی که نشان داده میشود متناسب با زبان همان کلمه کلیدی است که در کادر بالا وارد کردهاید و لذا از این بابت مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.
در بخش Search Keywords وبمستر تولز بینگ توانایی آن را دارید، مشاهدهکنید چهتعداد دفعاتی بوده که وبسایت خود با کلمات کلیدی مختلف در نتایججستجو ظاهر شدهاست. و بعلاوه میزانکلیک و جایگاهسایت در نتایج نمایش دادهشده را میتوانید مشاهده بفرمایید. با توجه به توضیحاتیکه داده شد، شما با استفاده از اینابزار دستتان باز است تا کلمه کلیدی مناسبتری را برای خود انتخابکنید و در بخش Keyword Research بنویسید.
5- ابزار جستجوی کلمه کلیدی KWFinder
سایت KWFinder یک ابزار جستجوی کلمه کلیدی است. که سعی داشته اطلاعاتی را توأم با جزئیاتی پر سود برای شما، در رابطه با هر کلمه کلیدی ارائه کند. از جمله خدماتی که ارائه میکند میتوان به، روند جستجوی آن کلمه کلیدی، میزان جستجو ماهانه در 12 ماه قبل از زمان جستجوی شما، میانگین هزینه تبلیغات کلیکی گوگل، میزان رقابت بر سر آن و دشواری کلمه کلیدی اشاره کرد.
ابزار جستجوی کلمه کلیدی KWFinder
برای آغاز کار با این ابزار جستجوی کلمات کلیدی، کافیست تا کلمات مطلوب هدفخود را در کادر مشخصشده و سپس کشور و زبان را برای دقیق تر انجامشدن تحقیق کلمه کلیدی را انتخاب نمائید. توجه کنید که علیرغم وجود زبان فارسی که در آنجا به نام Persian نوشته شده، کشور ایران در فهرست زبانهای این ابزار جستجوی کلمات کلیدی موجود نیست. درعینحال، این ابزار به نسبت پیشنهاد هایی مناسب ارائه میدهد. و مشکلی پیش نخواهد آمد.
6- ابزار ساخت سوال از کلمات کلیدی Answer the Public
این وبسایت ابزار جستجوی کلمه کلیدی نیست اما وب سایت مفید و کاربردی است. سؤالاتیرا که بهطورمعمول با استفاده از کلمهکلیدی انتخابشده شما، کاربران از گوگل میپرسند، را نمایشمیدهد.
ابزار ساخت سوال از کلمه کلیدی Answer the Public
وبسایت Answer the Public به این روش عمل میکند که با کلمه کلیدی که انتخاب کردهاید سؤال میسازد و سپس با استفاده از ابزار Google Suggest فهرستی از سؤالاتی که احتمالاً مخاطبتان به دنبال پیدایش پاسخ آنها است را تولید خواهد کرد.
البته این وبسایت مبتنی بر زبان انگلیسی است. به همین دلیل زیاد برای کاربران ایرانی مورد اهمیت نیست. اما معمولاً بخش انتهایی آن (که حاوی کلمه کلیدی های مرتبط است) پیشنهاد هایی خوب ارائه مینماید. که برای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی مناسب شاید مفید باشد.
7- ابزار جستجوی کلمه کلیدی Keywordtool
وب سایت Keywordtool.io یک نسخه رایگان دارد. که به کمک آن میتوانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی، کلمات کلیدی مشابه با آن را مشاهده نمائید و ایده بگیرید.
ابزار جستجوی کلمه کلیدی Keywordtool
از مزایای Keywordtool.io برای کاربران ایرانی، وجود زبان فارسی در فهرست زبانهای این ابزار است. به علاوه، برخلاف وبسایت Answer the Public، با استفاده از قسمت Questions در زیر کادر جستجویش، میتوانید سؤالاتی که کاربران فارسی زبان در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان از گوگل میپرسند را نیز مشاهده کنید. در سمت چپ جدول نتایجش دو کادر وجود دارد:
با استفاده از کادر Filter Results میتوانید نتایج را بر اساس کلمه یا عبارت انتخاب شده خود فیلتر کنید (مانند فیلتر Query در سرچ کنسول گوگل). در قسمت Negative Keywords (کلمات کلیدی منفی) نیز میتوانید پنج کلمهای که مایل به جدا سازی کردن آنها یا استثنا کردن انها از نتایج موجود هستید را وارد کنید. توجه داشته باشید که میزان جستجو، روند، هزینه هر کلیک (برای AdWords) و حجم رقابت برای کلمه کلیدی مورد نظرتان، در نسخه رایگان Keywordtool نمایش داده نمیشود.
8- ابزار جستجوی کلمه کلیدی SEMrush
این ابزار جستجوی کلمه کلیدی یعنی SEMrush رایگان نیست و نخواهد بود، اما در هر روز تا حدودی میتوانید از آن به صورت رایگان بهره ببرید و استفاده نمایید. SEMrush ابزار جامعیست که اطلاعاتمفید و پرتنوعی را برای تحقیق درمورد آن کلمه کلیدی انتخابشده و انتخاب کلمه کلیدی مناسب ارائهمیدهد.
ابزار SEMrush
کلمهکلیدی های مرتبطپیشنهادی. و روند جستجوی کاربران. وبسایتهایی که بالاترین رتبهرا در استفادهاز آن کلمهکلیدی در اختیارخود داشتهاند و دارند را ارائهمیدهد. کنید که کاربرانی که از نسخه رایگان این ابزار استفاده میکنند، محدودیتی برایشان اعمال میشود. و آن این است که میتوانند فقط 10 جستجو در هر روز انجام دهند. در حال حاضر کشور ایران در فهرست کشوران این ابزار موجود نمیباشد. در عین حال با انتخاب کشور ایالات متحده (US) یا کشور هایی با زبان فارسی، مخصوصاً برای کلمه کلیدی کلیتر میتوانید نتایج مناسب و مفیدی را دریافت کنید.
9- ابزار جستجوی کلمه کلیدی Google Trends
و ابزار جستجوی کلمه کلیدی گوگل ترندز است. این ابزار توانای آن است که با توجه کردن به آخرین ترند ها یا روند های جستجوی کاربران، منتخبی از کلمات کلیدی محبوب که با کلمه کلیدی مورد نظر شما ارتباط دارند را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد.
ابزار Google Trends
بعلاوه، گوگل ترندز نموداری از تغییر های این روند هایی که نشان میدهد را نیز نمایش خواهد داد. اخیرا یک وبلاگ درباره کلمه کلیدی انتشار دادهایم. برای اطلاعات بیشتر درمورد اینکه کلمه کلیدی چیست؟ و چه تاثیری بر سئو وب سایتتان دارد، وبلاگ قبل را مطالعه کنید.
10- ابزار Spyfu
یکی از ابزار جستجوی کلمه کلیدی دیگر که رایگان است، ابزار Spyfu است. که برای انتخاب و تحقیق درباره کلمه کلیدی میتوانید از آن استفاده کرد. و توانایی آن را دارید که از دو روش از این ابزار استفاده کنید.
ابزار جستجوی کلمه کلیدی spyfu
برای مثال با وارد کردن آدرس وب سایت مورد نظر، کلمات کلیدی اصلی، یعنی آن دسته از کلمات کلیدی که آن وب سایت از طریق تبلیغات پولی و رایگان و یا جستجوی طبیعی و ارگانیک به وسیله آنان در نتایج جستجو ظاهر میشود را نمایش خواهد داد. در اینجا میتوانید آدرس وب سایت خود یا وب سایت رقیبانتان را وارد کنید.
و در روش دوم با درج کلمه کلیدی مورد نظرتان، وبسایت هایی را که با آن کلمه کلیدی در نتایججستجو نمایش دادهمیشوند را نشان خواهد داد. اما متأسفانه… هم اینابزار پشتیبان مناسبی از زبانفارسی نیست و ندارد و فقط وضعیت آماریِ وبسایت های شناختهشده را از نقطه نظر کلمات کلیدی و رقباینزدیک آن ها نشانمیدهد.
11- ابزار LSI Graph
و ابزار آخر یعنی LSI Graph ابزاریست که برای ساخت کلمهکلیدی به عبارتی به LSI یا کامل تَرَش یعنی «latent semantic indexing» (معنی آن فهرستبندی معنایی نهفتهکلمات است) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ( توجه بفرمائید که متاسفانه این ابزار فقط به زبان انگلیسی پشتیبان میدهد). به زبانی ساده و واضح، کلمه های کلیدی LSI کلماتیاند که از نظر معنا یا موضوع با هم قرابت میکنند.
ابزار LSI Graph
این کلمات لزوماً با هم مرتبط یا هم معنی نخواهند بود. یا به عبارتی دیگر شکل های مختلفی از همدیگر حساب نمیشوند. کلمه ها و عباراتی هستند که در هنگام صحبت از یک موضوع خاص از آنها استفاده میکنیم. مثالی که بطور معمول برای معلوم شدن معنای کلمه کلیدی های LSI از آن استفاده میشود، apple میباشد.
کلمه کلیدی های LSI برای apple، کلماتی مثل iTunes، app store و iPhone خواهد بود. نه مواردی با ارتباط با معنای تحتاللفظی این کلمه ها. واقعیت این است که گوگل با تکیه کردن بر کلمه کلیدی های LSI تلاش خود را انجام داد تا ابهام ها و ایراد های جستجو ها را برطرف کند. (ابهام برای شرکتاپل و سیب) و ارتباط بینعبارت جستجوشده و نتیجه نمایشداده شده از جستجو را بهبود ببخشد.
12- ابزار Serpstat
این ابزار جستجوی کلمه کلیدی یعنی Serpstat میزان سخت بودن کلمه کلیدی را برای هر جستجو محاسبه خواهد کرد و عناصری خاص که هدف جستجو هستند را به شما اطلاع رسانی میکند.
ابزار جستجوی کلمه کلیدی Serpstat
بعلاوه دامنه های گوگل و شبکه های اجتماعی که برای هر کلمه کلیدی رنک گوگل گرفتهاند را نمایش خواهد داد. و فیلتر های د پیشرفته در این ابزار موجود است که به جهت جستجویی مناسب تر و بهتر برای هر کلمه کلیدی پیشنهاد میدهد. نمودار هایی را نمایش میدهد که با نوارهای میله ای ساده هستند. و کار را ساده و قابل فهم تر میکنند.
13- ابزار Screaming Frog SEO Spider
نرم افزار Screaming Frog SEO Spider (اسکریمینگ فراگ) بطور خیلی تقریبی ابزار جستجوی کلمه کلیدی است. اما در اصل ابزاری تقریبا رایگان برای آنالیز سئو وب سایتتان است. که شما میتوانید آن را روی رایانهی خود نصب نمائید و از این ابزار مفید و کاربردی استفاده کنید.
ابزار آنالیز سئو وب سایت Screaming Frog SEO Spider
نسخه رایگان این ابزار محدودیت هایی به همراه دارد و بیشتر از پانصد آدرس را Crawl نخواهد کرد. ولی همین تعداد برای خیلی از کاربران مفید میباشد و می توانند توسط آن کلمه کلیدی های زیادی را پیدا کنند. این ابزار یعنی Screaming Frog SEO Spider با شبیه سازی عملکرد خزنده های گوگل لینک ها، تصاویر، CSS و… را بر اساس قوانین سئو بررسی خواهد کرد.
به عبارتی به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی کاربران عملکرد بهتری را به همراه داشته باشید. ابزار Screaming Frog به شما کمک می کند تا در فقط و فقط یک نگاه وب سایت خود را بازبینی و تحلیل بفرمائید و نتیجتا بتوانید گامی به جهت بهبود رتبه و سئوی سایت خود بردارید.
14- ابزار Keyword.Guru
یکی از معروف ترین های ابزار جستجوی کلمه کلیدی در تمامی موتور های جستجوگر Keyword.Guru است. Keyword.Guru ابزاری قدرتمند است که به صورت زنده جستجوها را دریافت میکند و این توانایی را به شما کاربران میدهد تا بدانید که در لحظه ای که آغاز به تایپ می کنید چه پیشنهاد هایی برایتان موجود است.
ابزار جستجوی کلمه کلیدی Keyword.Guru
بنابراین شما توانایی آن را دارید تا که ببینید در هر لحظه مردم چه جستجویی میکنند. هیچ معیاری که مشخص شده باشد موجود نیست.
اما هرکه دوست نمیدارد که با اعداد کار خود را انجام دهد. نسبت به دیگر ابزار ها به میزان کمتری فنی میباشد. اما زمانی که خواستار آن باشید که چه جستجو هایی فارغ از اطلاعاتی مرتبط، متداول هستند این ابزار جستجوی کلمه کلیدی به دردتان می خورد.
15- ابزار Ahrefs
ابزار جستجوی کلمه کلیدی Ahrefs قابلیت هایی منحصر به فرد به جهت بهینه سازی وب سایت یا سئو ارائه میکند. که یکی از ویژگی های این ابزار و وب سایت، قابلیت یافتن کلمات کلیدی مناسب با استفاده از ابزار keywords explorer tool است.
ابزار جستجوی کلمه کلیدی Ahrefs
برای استفاده از این ابزار مفید باید حساب کاربری تهیه کنید. برای آغاز کار، یک کلمه یا یک عبارت کلیدی وارد می کنیم. بعلاوه می توانیم کشور دلخواه خود را انتخاب نمائید.و بعد انجام این عملیات سرچ کنید.
در صفحه ای که به شما نمایش داده خواهد شد، پارامتر هایی مانند سختی کلمه کلیدی انتخاب شده (Keyword difficulty)، یا میزان جستجوی آن کلمه کلیدی (search volume)، درصد دریافت کلیک (Clicks) و درآمد حدودی حاصل از هر کلیک را به نمایش خواهد گذاشت. این سایت هم مانند ابزار جستجوی کلمه کلیدی دیگر، کلمات کلیدی مرتبط را به ما پیشنهاد می دهد. و برای هر کدام از همین کلمه ها پارامتر های نامبرده را مشخص خواهد کرد.
حتی برای انتخاب کلمه هایی مناسب، برای کمپین های گوگل ادز هم اطلاعاتی با ارزش، از جمله مبلغ تبلیغات و درصد درآمد حاصل از کلمه مورد نظرتان را به شما نمایش خواهد داد.
وب سایت ابزار های جستجو کلمه کلیدی:
حرف آخر
امیدواریم که این وبلاگ برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.
جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.
و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.