آموزش سئو با افزونه Yoast SEO

آموزش سئو

مقدمه: دوره آموزش سئو با افزونه Yoast SEO توسط سامانه حجره جو طراحی و تولید شده است. این دوره به‌دلیل اینکه کاربران یک سایت حرفه‌ای و در سرچ‌گوگل داشته باشند کاملا رایگان میباشد. تا برای یادگیری سئو هزینه های اضافی پرداخت نکنید.

اگر کمی جستجو کنید، مشاهده میکنید که وب سایت هایی که دوره آموزش سئو را به کاربران ارائه میدهند، برای دسترسی به آنها باید مبلغ زیادی پرداخت کنید. اما در وب سایت حجره چو بدون حتی پرداخت یک ریال، این دوره در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته.

با مطالعه توضیهاتی که در این دوره داده‌شد. متوجه میشوید که سئو وب سایت سامانه ثبت مشاغل حجره جو بالاست. برای مشاهده مبلغ سفارش حجره اینترنتی، طراحی وب سایت و…  به تعرفه ها مراجعه کنید. در کمی پایین تر فهرست‌کامل مطالب دوره آموزش سئو ، برای دسترسی شما کاربران به مطلب مورد نظرتان نمایش داده‌شده. و یک نکته که باید به آن توجه کنید این است که تمامی این مطالب، در سیستم مدیریت محتوا وردپرس و با افزونه Yoast SEO و چندین افزونه دیگر برایتان توضیح داده شده‌است. و برای مشاهده عکس ها و اشتراک گذاری آنها هم میتوانید روی آنها کلیک کنید. برای یادگیری سئو از صفر تا صد با افزونه رنک مث بر روی لینک کلیک کنید.

آموزش سئو به راحتی وردپرس کاملا رایگان در حجره جو محتوا وب سایت

سوالات متداول در آموزش سئو

چرا تمامی نکات دوره آموزش سئو در حجره جو رایگان است؟

تیم قدرتمند تولید محتوای‌سایت حجره جو با مشاهده سایت هایی‌که برای ارائه بسته های آموزش سئو، مبلغ زیادی از کاربران دریافت میکنند، یک دوره رایگان آموزش سئو طراحی کرد. تا کاربران بدون پرداخت حتی یک‌ریال، آموزش های مفیدی دریافت‌کنند.

در این دوره به چه نکاتی اشاره شده است؟

در این دوره به نکاتی مانند سلامتی سایت و تکنولوزی AMP و بهترین محتوا و پیوند دائمی و سرفصل ها و صفحه بندی و… اشاره شده است. که ما برای دسترسی سریع تر کاربران به نکات به کار برده شده در وبلاگ، یک فهرست مطالب طراحی کرده ایم.

آیا نکات این دوره مورد تایید است؟

پاسخ سامانه حجره جو به سوال شما بله است. زیرا این راه و روش ها در سایت های زیادی مورد استفاده قرار گرفته شده و میگیرد. و با بررسی کارشناسان ما به شما ارائه میشود.

آنچه شما در این وبلاگ خواهید خواند

سلامت سایت خود را بررسی کنید

قبل از اینکه هر گونه تغییری در وب سایت خود ایجاد کنید، خوب است در این آموزش سئو ببینید الان کجایید.
از درست کردن سلامتی سایت، چیز های زیادی می توان به دست آورد. اجرای وب سایت خود بر روی یک سرور با نرم افزار به روز شده در میزبان وب که عملکرد عالی را ارائه میدهد. بنابراین از خوتان سوال کنید:

  • سایت شما با چه سخت افزار و نرم افزاری اجرا میشود.
  • ‌برنامه میزبانی شما چیست؟
  • ‌آیا از یک ارائه دهنده میزبانی مشترک با بودجه استفاده می کنید؟
  • ‌یا روی یک برنامه میزبانی اختصاصی در یک میزبان وب معروف سرمایه گذاری کرده اید که سرور های خود را با وردپرس تنظیم کرده است؟
آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

که پاسخ سامانه حجره جو به تمام این سوال ها بله است.

برای اطلاع از آنچه در پشت صحنه سایت شما می گذرد، می توانید به بخش سلامت سایت در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید. همچنین، میتوانید افزونه Health Check را نصب کنید. این افزونه بینش های فنی فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند اطلاعاتی را به دست آورید. که فرد های خارجی می توانند از آنها برای کمک به بهبود سایت خود استفاده کنند. در نهایت تمامی ویژگی های افزونه Health Check به هسته وردپرس منتقل خواهد شد.

از SSL و HTTPS استفاده کنید

اگر تا به حال URL وب سایت سامانه حجره جو را مشاهده کرده باشید. باید بدانید که به این شکل میباشد:

https://hojrejo.ir/

آموزش سئو سئو

ادامه…

پذیرش SSL و دریافت URL HTTPS و نماد قفل سبز در نوار URL مرورگر، یک تاکتیک اختیاری در گذشته بود. مسلماً بسیاری از سایت ها در گذشته قمبه سطح امنیتی اضافی که SSL ارائه می دهد نیاز نداشتهاند.
امروزه، نصب گواهینامه SSL معتبر اجباری است. موتور های جستجو ممکن است سایت های بدون گواهینامهها و تنظیمات SSL معتبر را جریمه کنند. و با انجام ندادن این کار ممکن است هشدار هایی را به کاربران در کنار نتایج جستجو نشان دهند. گوگل اشاره کرده است که HTTPS یک سیگنال رتبه بندی است. علاوه بر این، معمولاً برای همه وب سایت ها استفاده از SSL برای جلوگیری از رهگیری درخواست ها و داده ها توسط هکرها و اشخاص ثالث، عمل خوبی است.

بسیاری از تکنیک های مدرن افزایش سرعت و عملکرد سایت نیاز به راه اندازی SSL/HTTPS معتبر را به همراه دارند. برای استفاده از فناوری های وب سریع تر مانند HTTP/2 و HTTP/3 آینده، مرورگر هایی مانند Google Chrome و Firefox نیاز دارند که وب سایتی که کاربر به آن مراجعه میکند، دارای گواهینامه SSL معتبر باشد.

اگر می خواهید به SSL بروید و مطمئن شوید که سایت شما به درستی از طریق HTTPS ارائه می شود، راهنمای مفیدی با نکته ها برای انتقال به HTTPS داریم. که نسخه 5.7 به بالا، وردپرس دارای یک ابزار اساسی برای تشخیص و انتقال به HTTPS آسان تر است.

تنظیمات سایت خود را بررسی کنید

بعد از خواندن این آموزش سئو، ارزش این را دارد که روی تمامی بخش های منوی تنظیمات وردپرس سایتتان کمی وقت بگذارید. زیرا بسیاری از گزینه های موجود در پیشخوان وردپرس سایت شما، میتوانند بر سئو سایت شما تأثیری مفید بگذارد.

به ویژه، ارزش این را دارد که تنظیمات دید خود را در تنظیمات → خواندن مجدداً، بررسی کنید. تا مطمئن شوید که به طور تصادفی از فهرست کردن وب سایت خود توسط موتور های جستجو جلوگیری نمی کنید. این به دید شما و سئوی وردپرس شما کمک میکند تا آسیب رسانی را کمتر کنید!

همچنین باید مطمئن شوید که تنظیمات Writing و Reading شما به درستی تنظیم شده اند. این دسته بندی های پیش فرض شما و آنچه باید در صفحه اصلی شما نمایش داده شود را کنترل می کنند. فراموش نکنید که در تنظیمات → عمومی به سایت خود یک برچسب قدرتمند بدهید!

ساختار پیوند دائمی مناسب را انتخاب کنید

تنظیم پیوند ثابت سایت شما، فرمت صفحه و آدرس پست شما را مشخص میکند. که می تواند تأثیر قابل توجه آن را بر سئو وردپرس مشاهده کنید. بنابراین اگر در حال ایجاد یک وب سایت جدید هستید، یکی از اولین کار هایی که باید انجام دهید این است که تنظیمات پیوند ثابت خود را تغییر دهید. که می توانید آن را در تنظیمات → پیوندهای ثابت مشاهده کنید.
اگر تنظیمات خود را از حالت پیش فرض تغییر ندهید، همه صفحات و پست های شما نشانی های اینترنتی مشابهی example.com/?p=123 خواهند داشت. اگرچه این کاملاً مشکلی نیست، اما خیلی خوب نیست ، و ممکن است بر نحوه درک کاربران و موتورهای جستجو بر کیفیت و ارتباط صفحات شما تأثیر بگذارد.

سئو
آموزش سئو

ادامه…

غییر ساختار پیوند دائمی URL ها، اجزاء، سفارش و ساختار وب سایت شما را تغییر می دهد. بنابراین، انتخاب فرمت صحیح هنگام راهاندازی وبسایت ضروری است، زیرا تغییر آن بعداً میتواند باعث مشکلات سئو شود.
ما معمولاً توصیه میکنیم که افراد از ساختاری استفاده کنند که نشانیهای اینترنتی شبیه به: 

example.com/post-name/
example.com/category/post-name

که معمولا صاحبان سای بسته به میزان اهمیتی که برای طبقه بندی محتوای سایتشان قائل هستند، ایجاد میکند. انتخاب هر یک از این گزینه ها برای میزان بیشتری از سایت های وردپرس کاملاً مناسب خواهد بود.

میتوانید از WWW استفاده کنید

اگر به این فکر کنید که می خواهید سایت شما به عنوان چه چیزی نشان داده شود مثلاً www.example.com یا به صورت ساده. در کل به شما کمک می کند مطمئن شوید که در تنظیمات → عمومی، نسخه ای که می خواهید نمایش داده شود به درستی منعکس شده باشد:
از منظر سئو، تفاوت کمی در هر دو صورت وجود دارد. علاوه بر این، اکثر تنظیمات هاست و سرور به طور خودکار درخواست های نسخه اشتباه را به نسخه انتخابی شما هدایت می کنند. این باعث میشود که این موضوع در درجه اول یک بررسی برند سازی باشد.
کدام رویکرد برای سایت شما بهترین است؟
از منظر فنی نیز تفاوت زیادی وجود ندارد. اگر مولفه www را حذف کنند ممکن است برخی از تنظیمات سردرد های جزئی داشته باشند، اما این موارد به طور فزاینده ای نادر هستند.

محتوای خود را بهینه سازی کنید

همانطور که میدانید، یکی از خدماتی که در سامانه حجره جو مشتریان زیادی مورد نیازشان است و از آن راضی بودند، تولید محتوا در سایت است. تیم قدرتمند تولید محتوای سامانه حجره جو، نه تنها برای وب سایت شما محتوایی مفید تولید میکند، بلکه آن را بهینه سازی هم میکند. تا در سرچ گوگل به کاربران نمایش داده شود.
در کل سئوی وردپرس به این معنی است که سایت شما باید بهترین محتوا را در مورد موضوع انتخابی شما ارائه دهد.
کاربران در بستر وب به دنبال مقالات جذاب، معتبر و پاسخ های قابل اعتماد برای سوالات خود هستند. نوشتن محتوایی با کیفیت بالا برای سایت وردپرس شما با ایده های منحصر به فرد یا برداشت متمایز شما در مورد یک موضوع خاص آغاز میشود. این به معنای ارائه این ایده ها به شیوه ای کاملاً ساختاریافته و قابل دسترس است. که به شما کمک می کند تا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید و آنها را در سایت خود نگه دارید.

درباره آنچه که کاربران شما می خواهند و نیاز دارند تحقیق کنید

قبل از نوشتن محتوای خود، باید به این فکر کنید که چه عباراتی را کاربران می خواهند پیدا کنند. سپس، باید برای هر صفحه یا پست در سایت خود، یک کلمه کلیدی خاص بهینه سازی کنید. که ما یعنی سامانه حجره جو دو وبلاگ برایتان نوشته ایم.
که یکی از آنها درمورد کلمه کلیدی و دیگری درمورد ابزار های انتخاب کلمه کلیدی مناسب است.
چگونه می توانید تعیین کنید که چه عبارت کلیدی را می خواهید پیدا کنید؟ برای فهمیدن این موضوع، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. که در متن بالا برایتان گفته شد که وبلاگ ابزار ها انتخاب کلمه کلیدی مناسب را مطالعه کنید. در این فرآیند، باید از خود سؤالاتی بپرسید: برای چه اصطلاحاتی می خواهم وب سایتم را رتبه بندی کنم؟ چقدر ممکن است که بتوانم برای این کلمه یا عبارت کلیدی وبلاگ یا صفحه وب خود را رتبه بندی کنم؟
تصور کنید یک وبلاگ شیرینی پزی دارید و مشتاق به آموزش دستورالعمل ها و تکنیک های پخت مورد علاقه خود هستید. بهینه سازی یک پست برای اصطلاحی مانند [بهترین دستور پخت کیک] یک هدف واقعی برای کاربران نیست زیرا یک اصطلاح بسیار کلی است.
در وبلاگ های که ما برایتان نوشته ایم، توضیح داده ایم که کلمات کلیدی، یک سیلابی، دو سیلابی، سه سیلابی، چهار سیلابی و… هستند. که بطور معمول رقابت زیادی برای کلمات کلیدی یک و دو و سه سیلابی وجود دارد. اما اگر در سامانه حجره جو سفارش تولید محتوای سایت دهید، بدون شک وبلاگ یا صفحه وب شما را بین ۱ تا ۵ گزینه اول در صفحه اول گوگل سئو میکنیم.

سئو
آموزش سئو

ادامه…

همانطور که میدانید در یکی از وبلاگ های ما برایتان درمورد شرکت الکسا توضیح داده شد. که تیم قدرتمند تولید محتوای ما، یک عبارت دو سیلابی را بهینه سازی یا همان سئو کردند. اما خبر خوب این است که برای اطمینان بیشتر کافی است که در گوگل سرچ کنید تاریخچه الکسا. و در چند ثانیه بعد وب سایت حجره جو را در همان چند گزینه اول مشاهده میکنید.
عبارت کلیدی شما میتواند [دستور پخت کیک سالم و کم شکر] یا [شیرینی فرانسوی که می توانید در خانه درست کنید] باشد.
برای تولید یک محتوای عالی، تخصص شما به شما امکان میدهد. که محتوایی فراتر از رقبای خود ایجاد کنید. شما می توانید عمیق تر از دیگران بروید یا زوایای مختلف یک موضوع را روشن تر کنید. برای این کار، باید روی عبارات کلیدی دم بلند تمرکز کنید. به عنوان مثال، یک عبارت کلیدی دم بلند، میتواند اینگونه باشد: چگونه یک چیزکیک کم کالری با طعم پرتقال درست کنیم. عبارات کلیدی اگر به این شکل باشد خاص تر است. و رتبه بندی برای آن آسان تر است. همچنین، برای موضوع خاص شما مناسب تر خواهد بود.

روی هدف جستجو تمرکز کنید

از نظر ما بعد از خواندن آموزش سئو سامانه حجره جو ضروری است که در مورد آنچه مخاطبان شما می خواهند با جستجوی یک عبارت خاص به دست آورند، فکر کنید. به این فرایند هدف جستجو می گویند. به عنوان مثال، آنها می توانند به دنبال پاسخ یک سوال خاص باشند و شما می توانید اطلاعات لازم را ارائه دهید. یا ممکن است بخواهند محصول خاصی را بخرند. که شما بتوانید به آنها پیشنهادی شگفت انگیز بدهید. به نیازهای بازدیدکنندگان خود فکر کنید و با ایجاد محتوایی مفید و مورد تایید، به آنها پاسخ سوالاتشان را نشان دهید.

بهترین محتوای خود را برای کاربر بنویسید

بعد از اینکه این بخش از آموزش سئو یعنی تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید و موضوعاتی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید شناختید، باید به نوشتار واقعی برسید. اغلب اوقات، گفتن این کار آسان تر از انجام دادنش میباشد. برای رسیدن از یک ایده به یک محتوای عالی و پر طرفدار، به احتمال زیاد، باید چرخه ای را که شامل پیش نویس، نوشتن، ویرایش و بازنویسی را انجام دهید.
اولین پیش نویس شما می تواند طرح کلی ساختار پروژه شما باشد. در این مرحله لازم نیست همه چیز را به نثر کامل بنویسید، اما مطمئن شوید که از یک ساختار منطقی دارید پیروی میکنید. بیشتر نوشته ها شامل یک مقدمه، نکات اصلی استدلال شما و یک نتیجه میشوند. البته، این در هر ژانر متفاوت است. و احتمال دارد ساختاری کاملاً متفاوت را به همراه داشته باشد.
میتوانید در مرحله نوشتن، جایی که سعی میکنید اولین نسخه کامل متن خود را تولید کنید، نکات را بیشتر بیان کنید. در نهایت، باید بررسی کنید که آیا محتوای شما در مرحله ویرایش جذاب و آسان است یا خیر. شما ممکن است در موضوع خود متخصص باشید، اما مخاطبان شما احتمالاً (هنوز) نیستند. بنابراین سعی کنید نوشته های خود را تا حد امکان در دسترس و ساده تولید کنید. در سئو معمولا عالی بودن نتیجه خوانایی ضروریست. تجزیه و تحلیل خوانایی در Yoast SEO به شما کمک می کند تا متن خود را به بهترین شکل بهبود ببخشید.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

برای مبتدی ها نوشتن سخت است. اما کمک در گوشه و کنار وجود دارد. هنگامی که شک دارید، همیشه بهتر است از یک دوست یا همکار بازخورد بخواهید. یکی دیگر از ترفند های مفید این است که متن خود را با صدای بلند برای خودتان بخوانید. حتی می توانید به رایانه خود اجازه دهید آن را به زبان بیاورد. این به شما ایده بهتری میدهد. که آیا همه چیز به خوبی جریان دارد یا خیر.

پست ها و صفحات فردی خود را بهینه سازی کنید

هنگام نوشتن یا ویرایش پست خود برای سایت وردپرسی خود، باید به برخی از عناصر توجه ویژهای داشته باشید تا آن را سئو کنید. این عناصر شامل عناوین فرعی، عنوان و توضیحات متا شما و… هستند. همه اینها باید موضوع یک پست خاص را منعکس کنند.
فراموش نکنید، سئو فقط به این معنا نیست که یک موتور جستجو به راحتی موضوع یک صفحه را درک کند. مهمتر از آن، این بدان معناست که بازدیدکنندگان شما می توانند با یک نگاه به محتوای صفحه شما پی ببرند.
توضیحات متا و عنوان شما ممکن است یک عامل تعیین کننده برای اینکه آیا بازدیدکنندگان در مرحله اول روی صفحه شما در نتایج جستجو کلیک می کنند یا خیر. و هنگامی که آنها از سایت شما بازدید کردند، عناصری مانند زیر عنوان ها می توانند برای بازدید کنندگان تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در سایت شما بمانند یا نمیخواهند.

تمرکز خود را بر عبارات کلیدی تنظیم کنید

یک قانون مهم در دوره آموزش سئو این است که از فوکوس عبارت کلیدی، در بیش از از یک صفحه استفاده نکنید. اغلب اوقات، شما نمی خواهید برای چندین صفحه در یک عبارت کلیدی رتبه بندی کنید. زیرا به این معنی است که خود را به عنوان رقیب خود قرار دادهاید.
همچنین ضروری است که تمرکز کنید عبارت کلیدی در عناصر مهم پست خود موجود باشد، مانند عنوان، مقدمه، عنوان های فرعی و توضیحات متا. همه این عناصر ها، سیگنال هایی هستند که برای معلوم شود پست شما در مورد چه چیزی است. از آنجایی که تمرکز عبارت کلیدی شما در واقع موضوع اصلی صفحه شماست، نتیجه منطقی است که باید مطمئن شوید که این موضوع در همه این عناصر منعکس شده است.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

همین منطق برای متن شما به طور کلی صادق است: باید مطمئن شوید که از موضوع خارج نمی شوید. اگر در موضوع بمانید، به طور طبیعی باید از عبارت کلیدی خود چندین بار در طول متن خود استفاده کنید. اما از پر کردن نوشته خود با عبارت کلیدی خودداری کنید. چون که نوعی سئو کلاه سیاه است. اگر برای شما سخت است که عبارت کلیدی خود را چند بار در متن خود تکرار کنید، ممکن است نشانه آن باشد که باید رویکرد متفاوتی نسبت به موضوع داشته باشید.
برای جلوگیری از تکرار مکرر، می توانید از مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید. مترادف ها به معنای یکسان یا کم و بیش مشابه عبارت کلید ی اصلی شما هستند.
همچنین می توانید از عبارات کلیدی مرتبط برای بهینه سازی یک صفحه برای اصطلاحات مشابه و مرتبط استفاده کنید. می توانید از آنها برای دادن زمینه به عبارت کلیدی خود استفاده کنید. برای مثال، اگر عبارت کلیدی شما [سوپ کدو تنبل] است، عبارت کلیدی مرتبط شما ممکن است [شام های شب هفته زمستانی] باشد. این اصطلاح دوم و گسترده تر اطلاعات بیشتری در مورد موضوع شما می دهد. همچنین می تواند با ایجاد پیوند به صفحات مشابه در پست شما، انسجام ایجاد کند.
تجزیه و تحلیل Yoast SEO Premium به لطف فرم های کلمه، مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط، بهینه سازی پست شما را آسان تر می کند. نه تنها این، بلکه Yoast SEO همچنین با ادغام Semrush همراه است که به شما کمک می کند عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

پیوند ثابت خود را بهینه کنید

در بیشتر موارد، URL پست شما احتمالاً باید شامل عبارت کلیدی تمرکز شما باشد تا مشخص شود که صفحه شما در مورد چیست. همیشه باید سعی کنید پیوندهای دائمی خود را کوتاه، توصیفی و تمیز نگه دارید. و کلمات غیر ضروری را به هیچ عنوان در آن قرار ندهید!
قبل از انتشار پستها یا صفحات جدید، ممکن است بخواهید ” کلمات تابع ” را از پیوند ثابت خود حذف کنید. اینها کلماتی مانند “a”، “and” و “the” هستند. این ممکن است پیوند های دائمی شما را خواناتر کند و استفاده از آنها را آسان تر کند یا در صورت دقت انجام شود. پست هایی با عناوین فوق العاده طولانی ممکن است از این رویکرد سود ببرند.
توصیه می کنیم هنگام تغییر پیوند های دائمی برای پست هایی که قبلاً منتشر کرده اید مراقب باشید. زیرا اگر افراد قبلاً به صفحات شما پیوند داده باشند، تغییر URL ها ممکن است باعث آشفتگی شود. حتی اگر وردپرس گاهی اوقات کاربران را به مکان جدید هدایت می کند (مدیر تغییر مسیر در Yoast SEO Premium این کار را به طور خودکار و قابل اعتمادتر انجام می دهد)، تغییر URL ها می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد.

از سرفصل ها به درستی استفاده کنید

در آموزش سیم از زاویه دید ما سرفصل ها برای ساختاردهی محتوای شما و کمک به خوانندگان مطلب برای پردازش اطلاعات در تکه های کوچک بسیار عالی هستند. آنها همچنین می توانند به توصیف طرح بندی صفحه و تمرکز بر روی موتور های جستجو کمک کنند.
وردپرس سرفصل هایی را که در محتوای خود قرار می دهید به تگ های HTML مربوطه (و غیره) تبدیل می کند. این باعث میشود فکر کنید که از کدام نوع سرفصلها و به ترتیب استفاده میکنید. اشتباه گرفتن آن می تواند درک محتوای شما را سخت تر کند.

اگرچه اکثر تم ها برای وردپرس اصول اولیه را به درستی دریافت می کنند، ارزش آن را دارد که مطمئن شوید که قالب شما عنوان پست شما را یک برچسب تنظیم می کند و از هیچ در جای دیگری از صفحه یا محتوای پست خود استفاده نمی کنید. محتوای پست شما باید به طور طبیعی جریان پیدا کند. برای مثال، عناوین بزرگ و مهم باید از برچسب ها استفاده کنند. بخش های فرعی باید از برچسبها استفاده کنند. و سپس بخش های جدید بعدی باید برچسب را مورد استفاده قرار دهند.

توضیحات متا خود را بهینه کنید

یکی از مهم ترین چیز ها در آموزش سئو توضیهات متا است. برخی از تم ها و افزونه ها سعی می کنند با گرفتن اولین جمله از یک پست، توضیحات را به طور خودکار تولید کنند. این یک میانبر هوشمندانه است، اما به ندرت توضیحات خوبی ارائه می دهد. اولین جمله از یک پست اغلب اطلاعات مقدماتی است که یک خلاصه عالی یا یک تبلیغ فریبنده برای جذب کاربر ارائه نمی دهد!
تنها توضیحاتی که به خوبی نوشته شده است، دست نویس است. اگر به فکر تولید خودکار توضیحات متا هستید، ممکن است کاری انجام ندهید. و به موتور های جستجو اجازه میدهید متن را انتخاب و کنترل کنند.
توجه کنید اگر موتور جستجو فکر کنند که توضیحات متا شما برای صفحه نامناسب است، ممکن است نادیده گرفته شود. یا اگر فکر کنند مناسب است، ممکن است توضیح سفارشی را از محتوا صفحه نشان دهند. هیچ راهی برای مجبور کردن آنها به استفاده از متن خاص شما وجود ندارد.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

موتور های جستجو در درجه اول از توضیحات متا برای توصیف صفحه شما در نتایج موتور جستجو استفاده می کنند. که معمولاً زیر عنوان صفحه وب شما در نتایج جستجو قرار دارد. نوشتن یک توضیح متا توصیفی می تواند کاربران را تشویق کند تا روی نتایج شما در موتور جستجو کلیک کنند. حتی اگر لزوماً در رتبه اول نباشید. این یک نوع تبلیغ و فرصت برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران است.
نوشتن توضیحات قانع کننده و آموزنده از محتوای صفحه خود برای هر صفحه در سایت شما بهترین روش است. که به شما توانایی آن را میدهد که بازدید های واقعی بیشتری را جذب کنید. در حالی که ایجاد توضیحات برای هر صفحه و پست ممکن است کار زیادی به نظر برسد. اما ارزش تلاش را دارد.
اگر توضیحات متا ارائه نکنید، موتور جستجو به طور کلی سعی می کند کلمه کلیدی جستجو شده در صفحه شما را بیابد و به طور خودکار رشته ای را در اطراف آن انتخاب کند. و عبارت جستجو شده را به صورت پررنگ در صفحه نتایج برجسته کند. در برخی موارد، گوگل توضیحات متا خود را برای شما ایجاد می کند.
تکه هایی که به طور خودکار تولید میشوند (چه توسط افزونه ها یا موتورهای جستجو) به ندرت به اندازه دست نوشته ها توصیفی یا قانع کننده هستند. بنابراین، توصیه می کنیم در قسمت توضیحات متا در افزونه Yoast SEO برای نوشتن توضیحات متای مناسب خود استفاده کنید. مطمئن شوید که خواننده را ترغیب می کند تا روی آن کلیک کند. و مطمئن باشید که حداقل یک بار حاوی کلمه کلیدی تمرکز پست یا صفحه شما میباشد.

تصاویر و رسانه های خود را بهینه کنید

بخشی از آموزش سئو وردپرس که اغلب نادیده گرفته می شود، مدیریت تصاویر، ویدیوها و محتوای رسانه ای شماست. برای اطمینان از اینکه موتور های جستجو می توانند تصاویر شما را درک کنند و در سرچ گوگل نشان دهند، باید به نحوه نامگذاری و قالب بندی فایل های خود فکر کنید.
مطمئن شوید که فرمت صحیح را انتخاب کرده و هر تصویر را بهینه کنید. همچنین، سعی کنید ببینید آیا می توانید از قالب های تصویری نسل بعدی مانند WebP استفاده کنید. که وردپرس شروع به پشتیبانی از آن ها کرده است. نوشتن توضیحات متنی قابل دسترس توصیفی به درک بیشتر تصاویر شما کمک می کند. و می تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. به عنوان یک مزیت اضافی، شما همچنین به خوانندگانی کمک می کنید که به فناوری های کمکی مانند صفحه خوان ها متکی هستند.
استفاده از ویژگی های alt مناسب برای تصاویر و رونوشت های ویدیوها نیز چیزی است که در عملکرد تجزیه و تحلیل محتوای افزونه Yoast SEO خود بررسی میکنیم.

محتوای خود را تازه و به روز نگه دارید

از آنجایی که گوگل تلاش می کند بهترین و به روزترین اطلاعات را به کاربران خود نشان دهد، ما از طریق این دوره آموزش سئو به شم می گوییم که باید محتوای خود را پیگیری کرده و مرتباً آن را اصلاح کنید. زیرا نمی خواهید اطلاعات قدیمی، اضافی یا نادرست به بازدید کنندگان وب سایت خود نمایش دهید.
اگر به طور منظم منتشر می کنید و صدها یا هزاران پست وبلاگ دارید، گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم روی دو حوزه خاص برای نگهداری محتوا تمرکز کنید: به روز رسانی بنیاد محتوا و جلوگیری از تکرار کلمات کلیدی کانونی.

بنیاد محتوا سایت خود را به روز کنید

برخی از صفحات سایت شما از سایرین اهمیت بیشتری دارند. با ارزش ترین محتوا های سایت شما بنیاد محتوا نامیده می شود. به طور خلاصه، این پست ها یا صفحات:

  • ‌حاوی اطلاعات ضروری برای مخاطبان شما باشد.
  • ‌کامل، به روز و به خوبی نوشته شده اند.
  • ‌اقتدار را نشان دهد.
  • ‌بیشترین لینک را از پست های مرتبط در سایت خود دریافت کند.
  • ‌رتبه بالاتری را نسبت به سایر مقالات شما در همان موضوع داشته باشد.
  • ‌ارگانیک ترین ترافیک در وب سایت شما را دریافت کند.
آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

هنگامی که در مورد اینکه از کجا باید به روز رسانی محتوای سایت خود را شروع کنید شک دارید. همیشه بنیاد محتوا خود را در اولویت قرار دهید. کسب و کار شما به آنها متکی است. و مهم است که آنها نباید هرگز کهنه شوند!

هیچ بنیاد محتوا قدیمی با Yoast SEO وجود ندارد

در این دوره مفید آموزش سئو با افزنه Yoast SEO کار میکنیم. و همانطور که میدانید Yoast SEO به روز نگه داشتن بنیاد محتوای شما را کمی آسان تر می کند. اگر از Yoast SEO در سایت خود استفاده می کنید، می توانید یک پست را به عنوان مقاله بنیاد محتوا علامت گذاری کنید. با انجام این کار، این مقالات تحت تجزیه و تحلیل سئو دقیق تری قرار می گیرند. علاوه بر این، آنها در یک لیست جدا در پایین پست شما ظاهر می شوند. که مرور آنها را آسان می کند.
اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید، پیگیری آنها حتی آسان تر است. فیلتر محتوای Stolestone فقط مقالات بنیاد محتوا شما را نشان می دهد. که در شش ماه گذشته به روز نشده اند. این فیلتر را در نمای کلی پست خود خواهید یافت. اگر هیچ پستی را نشان نمی دهد، شما خوب هستید و اگر یک یا چند پست در آن وجود دارد، حتما آنها را بررسی و به روز کنید.

کلمه کلیدی کانونی

کلمات کلیدی کانونی به این معنی است که با ایجاد مقاله های زیاد برای کلمات کلیدی مشابه یا مشابه، رتبه های خود را از بین می برید. به عنوان مثال، اگر ده ها مقاله در مورد یک موضوع دارید، موتور های جستجو نمی دانند که کدام یک باید بالاترین رتبه را داشته باشند. در نتیجه، شما با مقالات خود برای یک موقعیت بالا در موتورهای جستجو رقابت خواهید کرد.

در هر صورت روزی با مشکل کلمات کلیدی کانونی مواجه خواهید شد. به همین دلیل ما چارچوبی برای مقابله با کلمات کلیدی کانونی یا تکراری ایجاد کرده ایم. به طور خلاصه، شما باید:
‌پیدا کنید که برای کدام کلمات کلیدی اتفاق افتاده.
‌تجزیه و تحلیل کنید که کدام محتوا برای آن کلمات کلیدی بهترین عملکرد را دارد.
‌بهترین پست ها را حفظ کنید.
‌تصمیم بگیرید که آیا باید سایر پست ها را با عملکرد بهتر ادغام کنید یا نه.
‌یا آنها را حذف و تغییر مسیر دهید.
این راهنمای دقیق را در مورد چگونگی رفع مشکلات مربوط به حذف کلمات کلیدی در سایت خود بررسی کنید تا نحوه انجام این کار را بیاموزید.

از محتوای تکراری تصادفی خودداری کنید

محتوای تکراری چیست: مشکل محتوای تکراری زمانی ایجاد می شود که موتورهای جستجو با چندین URL با محتوای یکسان یا بسیار مشابه مواجه می شوند. در نتیجه موتور های جستجو نمی دانند چه URL هایی باید رتبه بالاتری داشته باشند و در نتیجه رتبه های پایین تری به دست می آورند.
بیشتر اوقات، ریشه محتوای تکراری فنی است و می تواند بدون اینکه شما حتی متوجه شوید اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، برخی از سیستم های مدیریت محتوا، شناسه های جلسه یا پارامترهایی را برای ردیابی URL ها اضافه می کنند. یا، ممکن است نسخه های www و غیرwww از یک صفحه خاص ایندکس شده باشد. بر این اساس، چندین URL خواهید داشت که محتوا یکسانی را نشان میدهند.
علاوه بر این دلایل فنی، مقالات شما می توانند توسط طرف های دیگر خراشیده یا کپی شوند. بنابراین، دلیل های مختلفی برای محتوای تکراری وجود دارد. که به بعضی از آنها اشاره شد.

راه حل هایی برای محتوای تکراری

نحوه حل مشکل محتوای تکراری به علت مشکل بستگی دارد. به طور کلی، سه راه برای انجام این کار وجود دارد. به ترتیب اولویت:
در صورت امکان، از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید. اگر سیستم شما شناسه جلسه در URL ایجاد می کند، سعی کنید آن را خاموش کنید.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

آیا نمی توانید از ایجاد آنها اجتناب کنید؟ آن URL های دارای 301 را به نسخه اصلی هدایت کنید.
آیا نیاز به حفظ یک مقاله تکراری دارید؟ اطمینان حاصل کنید که یک پیوند متعارف به نسخه اصلی دربخش مقاله تکراری اضافه کنید. به موتورهای جستجو نشان می دهد که نسخه اصلی مقاله چیست تا پیوند را به نسخه اصلی منتقل کنند. در بخش بعدی، خواهید فهمید که این کار با Yoast SEO چقدر آسان است.

داده های ساختار یافته یا اسکیما (Schema) را به محتوایتان اضافه کنید

یکی از نکات این دوره آموزش سئو این است که داده های ساختاریافته یا اسکیما کد ها به نوعی مانند یک فرهنگ لغت برای موتورهای جستجو هستند. با توصیف محتوای خود در کد، می توانید فوراً مشخص کنید که آن قطعه خاص از محتوای چیست. به علاوه، میتوانید بگویید چه کسی آن را نوشته، منتشر کرده و چه زمانی در چه سایتی است.
همچنین، اگر این مقاله حاوی دستور العمل، پرسشهای متداول یا محتوایی بود، میتوانید موتور های جستجو را از این موضوع مطلع کنید. به این ترتیب موتور های جستجو درک بهتری از سایت شما پیدا می کنند. آنها می توانند از این برای کمک به سایت شما برای دریافت نتایج غنی استفاده کنند.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

برای اطلاعات بیشتر درمورد اسکیما کد و انواع آن وبلاگ اسکیما کد چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟ مراجعه کنید.
داده های ساخت یافته برای سئوی وردپرس ضروری است. قبلاً اضافه کردن داده های ساختاریافته به سایت شما سخت بود، اما با داده های ساختاریافته در Yoast SEO این کار را آسان است. امروزه، کدی را تولید کردهاند که موتور های جستجو به آن نیاز دارند تا به طور خودکار سایت شما و ارتباطات آن را درک کنند. شما فقط باید چند انتخاب در سئو > ظاهر جستجو داشته باشید. اگر سایت شما یک سایت شخصی است یا اگر یک سایت تجاری یا حرفه ای است، شخص را انتخاب کنید. فراموش نکنید که لوگو یا آواتار صحیح را انتخاب یا آپلود کنید.
این همه چیز نیست: همچنین می توانید به سرعت انواع خاصی از صفحات محتوا را با بلوک های اسکیما کد بسازید. این بلوک ها در ویرایشگر کار می کنند و که درحال حاضر انواع زیادی دارد. این بلوک ها به شما کمک می کنند تا به صورت بصری محتوا را بسازید و در عین حال داده های ساختاریافته معتبری را در پس زمینه تولید کنید. به علاوه، کنترل های Schema به شما امکان میدهند نوع صفحهای را که روی آن کار میکنید، مشخص کنید. بنابراین، می توانید با انتخاب آن نوع خاص، به سرعت داده های ساختار یافته را به صفحه تماس خود اضافه کنید.

محتوای خود را با پیوند های داخلی متنی مرتبط کنید

باید محتوای خود را در نسخه خود پیوند دهید. ما به این پیوند داخلی متنی می گوییم. زیرا این پیوند ها همیشه در متن یک متن ظاهر می شوند. لینک سازی داخلی یکی از مهمترین جنبه های سئو وردپرس است. پیوند های داخلی متنی شبکه ای در صفحات ارتباط را راه اندازی می کنند. و کاربران شما را به محتوایی که مرتبط است راهنمایی می کنند. به عنوان مثال، در یک پست در مورد تحقیق کلمات کلیدی، لینک دادن به مقالهای در مورد کپی رایتینگ SEO بسیار منطقی است. برای موتور های جستجو، این پیوندها بینشی در مورد چگونگی ارتباط صفحات با یکدیگر ارائه می دهند.
همیشه مطمئن شوید که تعداد لینک های یک صفحه نشان دهنده اهمیت آن صفحه است. راهنما های نهایی ما پیوند های زیادی را از پست های فردی در مورد موضوعات مرتبط دریافت می کنند. این به کاربران و موتور های جستجو کمک می کند تا درک کنند که این راهنما های نشان داده شده ستون های حیاتی سایت ما میباشد.
هنگام افزودن یک پیوند داخلی متنی، مطمئن شوید که پیوند در زمینه صفحه فعلی معنی دارد. علاوه بر این، همیشه از انکر تکست هایی استفاده کنید که به دقت صفحه ای را که به آن پیوند میدهید، توصیف میکند. این زمینه را برای کاربران و موتور های جستجو فراهم کنید. تا ارزیابی کنند که آیا پیوند معتبر است یا خیر. ابزار پیوند داخلی در Yoast SEO Premium به شما کمک می کند تا با پیشنهاد خودکار لینک های مرتبط، محتوای خود را به هم متصل کنید.

دسته ها و برچسب های خود را مدیریت کنید

وردپرس دو روش پیش فرض برای ساختار بندی محتوای شما دارد: دسته ها و برچسب ها. دسته ها سلسله مراتبی را به محتوای شما اضافه میکنند. و موضوعات را به طور گسترده گروهبندی میکنند. در یک وب سایت در مورد آشپزی، ماکارونی می تواند یک دسته باشد. برچسب ها غیر سلسله مراتبی هستند و می توان از آنها برای توضیح بیشتر پست خود استفاده کرد. به عنوان مثال، تم های مهمانی شام می تواند یک برچسب باشد.
هنگام تنظیم ساختار سایت خود، چندین دسته اصلی را انتخاب کنید. اضافه کردن آنها به منوی شما می تواند ایده خوبی باشد. به خصوص اگر فقط یک وبلاگ دارید. اگر یک وبلاگ و چندین محصول دارید، راه اندازی متفاوت ممکن است منطقی تر باشد. مطمئن شوید که دسته های شما تقریباً یک اندازه هستند. اگر دسته های شما خیلی بزرگ شدند، زیر مجموعه ها را ایجاد کنید. صفحات دستهبندی شما میتوانند صفحات فرود عالی باشند. به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

برچسب ها برای کاربرانی که موضوعات را بررسی می کنند مفید هستند. اما اغلب به اشتباه اعمال میشوند. مهم است که از تگ های زیادی استفاده نکنید و بیش از یک یا دو بار از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، شما می خواهید محتوای خود را گروه بندی کنید، نه اینکه فقط به آن محتوا توضیحات بدهید.

اگر می خواهید محتوای خود را متفاوت ساختار دهید، وردپرس به شما اجازه میدهد تا طبقه بندی های سفارشی ایجاد کنید. همیشه به دقت در نظر بگیرید که آیا طبقه بندی سفارشی شما محتوا را به گونه ای گروه بندی می کند که منطقی باشد و به بازدیدکنندگان شما کمک کند.

صفحات آرشیو خود را مدیریت کنید

در این دوره آموزش سئو باید بدانید که اگر از دسته ها و برچسب ها استفاده می کنید، به طور خودکار صفحات آرشیو ایجاد می کنید. این صفحات حاوی لیستی از پست ها و صفحات در یک دسته یا برچسب خاص هستند. علاوه بر دسته ها و برچسب ها، صفحات آرشیو مبتنی بر تاریخ و آرشیو نویسنده نیز وجود دارد. این صفحات آرشیو نیاز به مدیریت دارند زیرا اگر این کار را نکنید باعث ایجاد مشکلات سئو می شوند.

ابتدا، شما می خواهید از فهرست کردن صفحات آرشیو که در سایت شما منطقی نیستند توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید. برای این کار می توانید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید. شما این کار را در قسمت SEO → Search Appearance انجام می دهید ، جایی که گزینه های زیر را در برگه “Archives” خواهید یافت.

هر پیوند مبتنی بر تاریخ به دلیل این تنظیم به صفحه اصلی ما هدایت می شود. آرشیو نویسنده را دست نخورده رها کنید. اما صفحات فرعی که به آنها نیاز ندارید، را به صورت noindex , follow تنظیم کنید. شما توانایی آن را دارید که این حالت ها را به صورت پیش فرض هم بگذارید.

اگر وبلاگ شما یک وبلاگ تک نویسنده است یا فکر نمی کنید به آرشیو نویسنده نیاز دارید، از Yoast SEO برای غیرفعال کردن آرشیو نویسنده استفاده کنید.
یک نوع آرشیو وجود دارد. که به طور noindex و follow پیش فرض در افزونه Yoast SEO وجود دارد: صفحات نتیجه عملکرد جستجوی داخلی شما. این بهترین روش از طرف Google است.

صفحه بندی

اگر پست های زیادی در سایت وردپرسی خود دارید، ممکن است بخواهید به نحوه ظاهر و عملکرد صفحه بندی خود فکر کنید. در غیر این صورت، بهترین محتوای شما در اعماق سایت شما دفن می شود. و کاربران و موتور های جستجو ممکن است برای یافتن آن دچار مشکل شوند. صفحه بندی چگونه به نظر میرسد و کار میکند. را نیز سفارشی کنید تا برای کاربران و موتور های جستجو مفیدتر باشد.

مسیر جستجوی خود را پیکربندی کنید

احتمالاً می خواهید Breadcrumbs را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید. Breadcrumbs پیوند هایی هستند که معمولاً بالای عنوان پست قرار دارند و شبیه به « صفحه اصلی > وبلاگ > آموزش سئو » هستند. Breadcrumbs برای دو چیز مفید است:

آنها به کاربران اجازه می دهند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند.

آنها به موتور های جستجو اجازه می دهند ساختار سایت شما را راحت تر تعیین کنند.

و باید به صفحه اصلی و دسته پست پیوند داده شوند. اگر پست در چند دسته است، باید یکی را انتخاب کند.

برای اینکه پیمایش Breadcrumbs را در صفحات خود نشان دهید، ممکن است لازم باشد فایل های single.php و page.php خود را در قالب خود تطبیق دهید. و میتوانید کد Breadcrumbs ها را از افزونه Yoast SEO اضافه کنید. تنظیمات و دستورالعمل های انجام این کار را در بخش SEO → Search Appearance پیدا می کنید. همچنین، یک بلوک بردکرامب یا Breadcrumbs منحصر به فرد برای ویرایشگر بلوک موجود است. که به راحتی می توانید در هر صفحه ای بدون کد نویسی، Breadcrumbs را نشان دهید.

نقشه های XML سایت خود را مدیریت کنید

می توانید از نقشه های XML استفاده کنید تا به گوگل و سایر موتورهای جستجو بگویید که سایت شما به روز شده است. در حالی که وردپرس بالاخره نقشه های سایت XML بومی دارد. راه حل ما قدرتمندتر است. افزونه Yoast SEO وردپرس، به طور خودکار نقشه های XML  سایت شما را پیکربندی می کند. بنابراین لازم نیست نگران چیزی باشید. این افزونه کاربردی نقشه های سایت را برای انواع مختلف پست شما، از جمله تصاویر شما، ایجاد میکند. و شمارا مطمئن میکند که به سرعت تولید و بارگذاری می شوند.

این افزونه یعنی Yoast SEO به طور هوشمندانه نقشه های سایت شما را به بخش های کوچک تر تقسیم میکند، بنابراین Google فقط باید یک نقشه سایت XML جدید را هنگام انتشار یک پست دریافت کند.

سئو
آموزش سئو

ادامه…

میتوانید در تنظیمات ظاهر جستجو → SEO بررسی و مدیریت کنید که کدام نوع محتوا، بایگانی، و قالب ها باید در نقشه های سایت XML شما گنجانده شوند. و میتوان تنظیم کرد انواع محتوایی که مورد نظر شماست در نتایج جستجو نشان داده نشوند. و به طور خودکار از، نقشه XML سایت شما حذف می شوند.

در نهایت، پشتیبانی از نقشه های سایت XML شما دارای یک API کامل است. که به توسعه دهندگان این امکان را میدهد تا از طریق افزونه ها و مضامین خود، عملکرد را اضافه یا تغییر دهند. افزونه های:

سئوی محلی Yoast SEO

سئوی اخبار Yoast SEO

و سئوی ویدیویی Yoast SEO

(که نقشه های سایت خاص خود را تولید می کنند) بر روی این API ساخته شده اند. پلاگین های دیگر اغلب راه حل های خود را توسعه می دهند.

سرعت وب سایت وردپرس خود را افزایش دهید

بعد از مطالعه دوره جامع آموزش سئو در حجره جو، باید اگر وب سایت شما کند است، آن را درست کنید. اگر این کار را نکنید، سایت شامات خطر ناامید کردن کاربران خود را دارد.

این باعث می شود که آنها کمتر درگیر مشارکت، مرور، تبدیل یا بازدید مجدد شوند. این به نوبه خود باعث می شود آنها کمتر محتوای شما را به اشتراک بگذارند. یا به صفحات شما پیوند دهند. و یا برند شما را توصیه کنند. به طور خلاصه، سرعت بخش مهمی از سئوی وردپرس و بخش بزرگی از تجربه کلی کاربر است. این بدان معنی است که اندازه گیری و مدیریت عملکرد شما بسیار مهم می‌باشد. به ویژه برای کاربرانی که دارای اتصالات تلفن همراه یا کندتر هستند!

به‌روزرسانی Google’s Page Experience، سرعت صفحه و تجربیات کاربر در اولویت قرار دارند. ارائه عملکرد برجسته روز به روز حیاتی تر خواهد شد. و سپس سرعت سایت خود را اندازه گیری کنید. در کل اندازه گیری سرعت سایت شما می تواند گیج کننده باشد. ابزارهای مختلف نمرات و نتایج متفاوتی میدهند. و حتی گاهی اطلاعات متناقضی می دهند.

وب سایت وردپرسی خود را ایمن کنید

وردپرس پر استفاده ترین پلتفرم برای مدیریت وب سایت در جهان است. تقریباً بیش از 42٪ از سیستم مدیریت محتوای وب سایت هارا در جهان در اختیار دارد. اگرچه این عالی است، اما به این معنی است که وردپرس هدفمند ترین پلتفرم برای هکرها است.

برای اطلاعات بیشتر درمورد وردپرس، وبلاگ وردپرس چیست؟ را مطالعه کنید

هنگام اجرای یک وب سایت وردپرس، امنیت اولیه توسط CMS بررسی می شود. اما کارهایی وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید تا وب سایت خود را ایمن تر کنید.

که با ورود شما شروع می شود. نام کاربری پیش فرض در وردپرس admin است. پس ابتدا آن را تغییر دهید. در غیر این صورت، اولین حدس هکر ها برای نام کاربری شما بسیار آسان است. در مورد رمز عبور شما هم همینطور است. برای مثال رمز عبور های 123456 و welcome01 کافی نیستند. از یک مدیر رمز عبور مانند 1Password یا LastPass استفاده کنید و به جای این کار رمز عبور 20+ کاراکتری انتخاب کنید. وردپرس همچنین دارای چندین پلاگین برای تأیید دو مرحله‌ای است. بنابراین افزودن آن به وب سایت شما نیز به راحتی انجام می شود. توصیه میشود این کار را انجام دهید. البته کارهای بیشتری هم می توانید انجام دهید.

تنظیمات سایت خود را سخت کنید

سخت کردن راه اندازی شما با انتخاب شرکت میزبان مناسب برای وب سایت وردپرس شما شروع می شود. این تازه شروع است. زیرا هر میزبان تمام تلاش خود را برای کمک به شما انجام می دهد. اما همچنان این مسئولیت شماست که تنظیمات خود را سخت تر کنید. همچنین، ابزارهایی مانند Cloudflare دوستان خوبی برای هر وب سایتی هستند.

اولین قدم آسان محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود به سیستم است. با محدود کردن تعداد دفعات، افراد نمی توانند بیش از حد سعی کنند به وب سایت شما وارد شوند. برای مثال، فرم ورود خود را پس از پنج بار ورود نادرست ببندند. شما نصب خود را در برابر حملات brute force و سایر اعمال مخربی که آن فرم را هدف قرار می‌دهند، سخت‌تر می‌کنید.

کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید نصب وردپرس شما، از جمله پلاگین ها و تم ها، همیشه به روز باشد. به روز رسانی ها ممکن است مشکلات امنیتی را نیز برطرف کنند. حتماً به‌روزرسانی ها را بررسی کنید و نصب وردپرس خود را مرتباً به‌روز نگه دارید.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

و نکته ضروری دیگری که باید به آن توجه کنید. این است که هر بار که کاربر یا نویسنده جدیدی را به نصب وردپرس خود اضافه می کنید، با امنیت سر و کار دارید. مقاله ای در کدکس وردپرس در مورد نقش ها و قابلیت ها وجود دارد که باید بخوانید. تنها به کسانی که به آن نیاز دارند و فقط برای زمانی که به آن نیاز دارند اجازه می دهیم. نیازی به ارائه حقوق مدیریت وبلاگ نویس مهمان برای وب سایت شما نیست.

کلید های احراز هویت و… برای محافظت از کوکی ها و گذرواژه های شما در حین انتقال بین مرورگر و سرور وب کار می کنند. هنگام نصب نمونه جدید وردپرس، حتما این کلید ها را تغییر دهید.

راه حل آسان دیگری که می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که مطمئن شوید فایل های قالب شما را نمی توان از باطن وردپرس ویرایش کرد. می توانید این کار را در Appearance → Editor انجام دهید. هنگامی که یک هکر از فرم ورود شما عبور می کند، این ساده ترین راه برای اضافه کردن کد مخرب به وب سایت شما است. سخت کردن این شامل تغییر wp-config فایل شما است.

به بازدید کنندگان تلفن همراه خود رسیدگی کنید

نگاهی به اطراف بیندازید، متوجه خواهید شد که دستگاه های تلفن همراه ما در حال تبدیل شدن به روشی واقعی برای وبگردی هستند. حتی زمانی که در خانه و در حال استراحت هستید. ما از وب سایت ها بازدید می کنیم. سایت موبایل و دسکتاپ خود را به عنوان یک موجودیت ببینید. شما به عنوان صاحب وب سایت باید به بازدید کنندگان سایت خود رسیدگی کنید.

چند سال پیش، سهم بازار موبایل از سهم بازار دسکتاپ پیشی گرفت. اگر فقط برای بازدیدکنندگان دسکتاپ سایت خود را بهینه سازی می کنید، یعنی تعداد زیادی از اکثریت بازدید کنندگان خود را از دست داده‌اید. البته، این به جایگاه خاص شما بستگی دارد زیرا آن اعداد ممکن است متفاوت باشند. گوگل آنالیتیکس می تواند اعداد دقیق سایت شما را به شما بدهد.

با چنین سهمی در بازار، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید وب سایت تلفن همراه خود را اضافی در نظر بگیرید. زمان سئوی موبایل است!.

مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است

پس از اطمینان از سریع بودن سایت خود، مطمئن شوید که وب سایت شما، یا بهتر است بگوییم موضوع شما، سازگار با موبایل باشد. ساختن وب سایت شما برای تلفن همراه با اطمینان از نزدیک نبودن لینک ها به هم و به راحتی قابل کلیک کردن دکمه ها شروع می شود. فونت شما باید ثابت باشد و خیلی کوچک نباشد و تصاویر شما چه از نظر اندازه و چه از نظر ابعاد، خیلی بزرگ نباشند.

ما می‌خواهیم دو روش بهینه سازی پوسته موبایل خاص را در توضیحات زیر برجسته کنیم.

وب سایت ریسپانسیو

در حال حاضر طراحی کردن یک وبسایت واکنش گرا بیهوده است و زمان میبرد. طراحی ریسپانسیو به این معنی است که طراحی وب سایت شما با اندازه صفحه نمایشی که بازدید کننده از آن استفاده می کند تطبیق می یابد. شما می توانید این کار را با استفاده از پرس و جوهای رسانه ای خاص CSS انجام دهید.

شما باید محدوده خاصی از عرض صفحه نمایش را بررسی کنید و برای آنها برنامه ریزی کنید. اکثر قالب هایی که در وردپرس می باشند در حال حاضر واکنش گرا هستند.

آموزش سئو
آموزش سئو

ادامه…

بستگی به قسمتی از جهان هدف شما دارد. نه، سرعت اینترنت موبایل آنها. ممکن است بخواهید چند چیز را تغییر دهید. به نحوه استفاده از تصاویر در سایت خود فکر کنید.

آیا از پیشرفت های متنی یا تغییرات فونت استفاده می کنید؟ که ممکن است عملکرد عالی وب سایت تلفن همراه را مختل کند. داشتن یک وب سایت ریسپانسیو به شما کمک می کند تا وب سایت متمرکزتری بسازید. این ما را به بهینه سازی دوم می رساند.

اولویت بندی درست

در این جمله از آموزش سئو، یک قدم به عقب بردارید و به وب سایت خود نگاه کنید. کاربران شما می خواهند در اینجا چه کاری انجام دهند. چهار تا شش وظیفه اصلی که کاربر در وب سایت شما انجام می دهد را تعریف کنید‌. و روی آنها تمرکز کنید. حتی شاید به حیاتی ترین کار یک دکمه بزرگ فراخوان برای اقدام بدهید.

یک مثال در اینجا آمده است که برای درک بهتر این موضوع است: اگر یک کسب و کار محلی دارید. دو وظیفه اصلی ممکن است تماس با شما یا یافتن مسیر های کسب و کار شما باشد. این بدان معناست که میتوانید آن ها را به عنوان یک منوی منحصربه‌فرد موبایل اضافه کنید، به‌عنوان مثال، برخی از آنها همیشه قابل مشاهده هستند. روی وظایف اصلی بازدیدکنندگان خود تمرکز کنید. و زندگی آنها را تا حد امکان آسان کنید. چگونه می توان این وظایف برتر را پیدا کرد؟ از بازدیدکنندگان خود بپرسید!

همچنین، گوگل آنالیتیکس برای صفحاتی که بیشترین بازدید را در وب سایت تلفن همراه شما دارند اطلاعاتی ارائه میدهد. که شما باید آنها را بررسی کنید.

انواع ریدایرکت

ریدایرکت 301: نوعی ریدایرکت دائم است. یعنی به ربات های گوگل اعلام می‌کنید که سئو این آدرس به صورت کامل به آدرس جدید منتقل شود.

ریدایرکت 302: ریدایرکت پیدا شد و یا Found میباشد. به این صورت که خطای 404 به شما نمی‌دهد و زمانی که ربات وارد صفحه می‌شود به آن اعلام می‌کند که آدرس واردشده درست است ولی صحیح آن این است و آدرس جدید را نمایش داده و اعلام میکند که پیدا شد و به این آدرس برو.

ریدایرکت 307: یک نوع ریدایرکت موقت است که به ربات های گوگل اعلام می‌کند این تغییر مسیر موقت است. یعنی به صورت موقت این آدرس را به آدرس جدید ریدایرکت کنند. اما ممکن است در آینده مجدداً به آدرس قدیم بازگردیم.

ریدایرکت 410: این نوع ریدایرکت، اعلام می‌کند که محتوا به‌صورت کاملاً حذف‌شده است. یعنی به ربات‌ها اعلام می‌شود دیگر این محتوا را ایندکس نکرده و از گوگل آن را حذف کنند.

ریدایرکت 451: این ریدایرکت اعلام میکند که به دلیل مسائل امنیتی این آدرس غیرقابل دسترس است. این ریدایرکت مانند خطای 403 که Forbidden است میباشد.

نمایش ریدایرکت پس از حذف نوشته سایت

یکی از قابلیت های بسیار خوبی که قسمت تغییر مسیر به شما می‌دهد این است که زمانی که شما یک نوشته را از سایت خود حذف می‌کنید یک خطا در بالای صفحه در قسمت نوشته‌ها برای شما نمایش داده می‌شود و آن هم این است که پس از حذف شما دو راه دارید.

یکی اینکه این نوشته از این آدرس حذف‌شده و به آدرس جدید منتقل شود که شما می‌توانید آدرس جدید را وارد کنید. مورد دیگر هم این است که این نوشته کاملاً از نتایج گوگل حذف شود که باید محتوای 410 بدون هدر را مشخص بکنید.

وقتی ‌که روی ریدایرکت 410 کلیک کنید، در بخش تغییر مسیرها یک ریدایرکت 410 جدید برای شما نمایش داده می‌شود. این ریدایرکت به ربات های گوگل اعلام میکند. که این پست حذف و شد و دیگر گوگل خطای 404 در سرچ کنسول شما نمایش نخواهد داد. این قابلیت در افزونه Yoast SEO حرفه‌ای دقیقاً کار همان پلاگین Redirection را برای شما انجام می‌دهد. درواقع تنها تفاوتی که این دو پلاگین باهم دارند این است که Redirection نمی‌تواند به‌صورت خودکار ریدایرکت را در سایت شما بخواند و اعمال کند.

ابزارهای وبمستر

تب بعدی که در صفحه تنظیمات  yoast seo مشاهده میکنید ابزارهای وبمستر است. که میتوانید کد تأیید سیستم های مختلف مثل Baidu، Bing یا گوگل را تعریف کنید. و سایت خود را برای ثبت کردن در گوگل یا هر جستجوگر دیگری، با استفاده از کد تأییدی که این سیستم به شما می‌دهد تأیید کنید.

در واقع کدی که به شما می دهدند را باید در این قسمت وارد کنید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. و بعد در آن پنل سرچ کنسول گوگل یا سایر موتور های جستجوگر، روی Verifay کلیک کنید تا سایت شما تأیید شود. البته ما این روش را برای تأیید سایتتان در ابزار های وبمستر تولز پیشنهاد نمیکنیم. چون ممکن است هرلحظه یواست سئو شما غیر فعال شود. یا این کد های تأییدیه پاک شوند. و سایت شما از سرچ کنسول گوگل حذف شود یا از حالت Verifay بیرون بیاید.

بهتر است از حالت های دیگر مثل آپلود فایل یا DNS استفاده بفرمائید. تا برای همیشه سایت شما در گوگل ثبت شده باشد و بتوانید همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

AMP چیست؟

Accelerated Mobile Pages یک نسخه کش شده از وب سایت شما را روی سرور های گوگل می‌سازد.

تا به ‌محض کلیک کردن روی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل، وب‌سایت شما بدون تأخیر و سریعا باز شود. و دیگر نیازی نباشد کاربر منتظر لود شدن وب سایت شما باشد. این تکنولوژی روی موبایل اتفاق می‌افتد.

بهترین پلاگین برای این تکنولوژی، افزونه AMP است. که می‌توانید آن را از مخزن وردپرس خود پیدا کنید و روی سایت خود نصب کنید. جالب است بدانید که فقط در دوره آموزش سئو سامانه حجره جو این مورد به شما گفته شد. بیشتر وب سایت ها این نکته را نمیگویند. 

حرف آخر

امیدواریم که این دوره جامع آموزش سئو برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ سامانه ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

 

پشتیبانی در واتساپ

امتیاز کاربران

مطالب مرتبط

نظرات و سوالات کاربران

  1. خب دیگه حرفی نمی‌مونه، دوستان همه نکات رو گفتن?. ممنون از وبلاگ جامعتون. و اینکه پشتیبانی واتساپ دوره?خیلی خوبه. من سوال کردم بعد چند دقیقه پاسخ داده شد?. عالی بود??.

  2. من این وبلاگ رو خیلی دوست داشتم. چون هم پشتیبانی برای سوالات ما، در واتساپ داشتند???، و هم مطلب بسیار ?? بسیار خوبی داشتن. ما برای نوشتن مقاله خوب در سایت باید از این وبلاگ ها یاد بگیریم.??

  3. از جمله مزایایی که این دوره دارد، کاربردی، مفید بودن هستش که با ساده بودن باعث جذب کاربران میشه???. (که این را از وبلاگ های قبل حجره جو یاد گرفتم?) دوره آموزشی خوبی بود.???

  4. تنظیمات سخت برای ادمین سایت خیلی مهمه. چون راحت هکر ها میتونن وارد سایت بشن و سایت ما رو خراب کنن!

  5. بله، واقعا بعضی از سایت ها باید به بازدید کنندگان تلفن همراه هم رسیدگی کنند?. تا کاربران بیشتری به سایت خودشون جذب کنند. آخه رفتم توی یک سایت دیدم سایت کلا خرابه?…. مطلبتون عالی بود??

  6. من شخصاً به رسانه ها عکس ها و ویدیو های سایتم خیلییی توجه میکنم?. چون هر وقت برای یکیشون عنوان یا متن جایگزین نمی‌زارم، دقیقا همون عکس سئو میشه??

  7. از نظر من واقعاً ریدایرکت خیلییی چیز خوبیه! ? میدونید چرا؟ مثالا ممکنه یک برچسب شما در گوگل بالا بیاد. اما شما دوست داشته باشید که خود وبلاگ بالا بیاد. که با حذف اون برچسب و ریدایرکت آدرس اون برچسب به وبلاگ مورد نظرتون میتونید این کار رو انجام بدید. ممنون از نکات عالی دوره رایگان آموزش سئو در حجره جو ✨??.

  8. خب خیلی ساده بهتون بگم ? که یکی از بهترین دوره های رایگان آموزش سئو همینه?. که حجره جو طراحی کردش. عالیییی بود✨?️

  9. همانطور که در این دوره خوب و مفید براتون توضیح داده شد. ساختار پیوند مناسب برای سایت خیلی مهمه?. حتما بهش توجه کنید! ?

  10. ممنون از آموزش دقیقی که درمورد توضیحات متا دادید. چون توضیحات متا چیزی برای جذب کردن کاربر به سایته! ? عالی بود.?

  11. واقعا ممنونم از سامانه حجره جو بابت دوره آموزش سئو. چون من قبلاً ssl سایتم فعال نبود. ولی بعد از مطالعه این دوره، رفتم فعال کردم.??

  12. عالی بود. من از طریق یک وب سایت که دوره آموزش سئو سامانه حجره جو را پیشنهاد کرده بود اومدم اینجا?. اولش بهش گفتم الکیه.? ولی بعد دیدم واقعا رایگان رایگان هستش.?

  13. یک محتوای خوب جزئیاتش مثل: رایگان بودن، زیبا بودن، تصویر های خوب، ساده بودن، سئو بالا، دسترسی راحت کاربران به آن و… هستش. مثل وبلاگ آموزش سئو سامانه حجره جو.??

  14. به نظر من بخشی که درمورد کلمه کلیدی کانونی بود، خیلی در تولید محتوای سایت ?‍? کاربردی هست. و اینکه رایگان بود خیلی خوب بود.

  15. من تا به حال ندیده بودم چنین مطلب مفیدی رو، وب سایتی رایگان گذاشته باشه. سامانه حجره جو خیلی مطالب خوبی داره.

  16. یک نکته عالی توی این وبلاگ بود که حتما شما هم دیدین. اون قسمت که درمورد وب سایت ریسپانسیو بود. خیلی مهمه? ممنون از حجره جو.

  17. چه دوره خوبی. هم رایگانِه، هم نکاتش درست. من خودم روی سایتم امتحان کردم. عالی??

  18. عالی. چون خیلی از وب سایت ها برای ارایه همین مطالب مبلغ زیادی دریافت میکنند. دیگه چیزی نمیشه گفت. ممنون از شما???

  19. به نظر من افزونه های زیادی نیستن که خیلی در سئو مؤثر باشند. فقط همین چندتا هستن. مثل یواست یا رنک مث و…

  20. چه توضیحات کامل و مفیدی دادید. واقعا از طراحی این دوره ها ازتون ممنونم.

  21. چقدر خوبه وب سایت هایی هستند که دوره رایگان سئو را ارایه می‌دهند.??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ

پشتیبانی سامانه

برای دریافت مشاوره و ارتباط با پشتیبانی سامانه ثبت مشاغل حجره جو به صورت 24 ساعته، روی آیکن رو به رو کلیک کنید.

پشتیبانی دوره

و برای ارتباط با پشتیبانی دوره و سوال درباره این دوره به صورت 24 ساعته، روی آیکن رو به رو کلیک کنید.

تبریک میگم!

شما برنده هدیه تخفیف 50 درصدی دریافت حجره اینترنتی در سامانه حجره جو شدید. با دریافت حجره اینترنتی، یعنی یک کارت ویزیت آنلاین برای کسب و کار خود دارید. پس همین حالا برای کسب و کارتان یک حجره اینترنتی دریافت کنید.

تخفیف عیدانه!
طراحی سایت با بهترین امکانات