برچسب های وردپرس چیست؟ و آموزش ایجاد برچسب به صورت اصولی

برچسب های وردپرس

زمانی که وارد پیشخوان وردپرس سایتتان شوید و بخواهید نوشته جدید خود را بسازید و انتشار دهید، بدون شک یک بخش مهم به نام برچسب ها نظر شما را جلب میکنند. در واقع نیازی به نگرانی نمیباشد و این موضوع پیچیده نیست. فقط یک باکس سمت چپ پنل وردپرس شما در کامپیوتر و یا یک باکس در کمی پایین تر از متن نوشته در گوشی شما قرار دارد. که باید با استفاده از دانش مورد نیاز و به اندازه، آن را پر کنید.

در غیر این صورت با مشکلات بسیار بسیار زیادی در سایت خود، نه همین حالا، بلکه در آینده مواجه خواهید شد. مشکلاتی که حتی ممکن است باعث پاکسازی سایت شما از نتایج جستجوی گوگل شود. پس به ادامه وبلاگ برچسب های وردپرس دقت کافی را به همراه داشته باشید. تا باهم از برچسب های وردپرس و نحوه استفاده مناسب از برچسب های وردپرس بپردازیم. به راستی برچسب های وردپرس چیست؟

فکر میکنم متوجه شدهاید که در این جلسه قصد داریم در مورد برچسب های وردپرس صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا نکات مهمی در مورد برچسب ها که به سئو وب سایت وردپرس شما کمک بسیاری میکند، را به شما آموزش بدهیم.

 

برچسب های وردپرس چیست؟

وقتی در حال نوشتن یک وبلاگ در وردپرس هستید، سمت چپ کامپیوتر شما و پایین گوشی شما یک‌سری باکس وجود دارد که یکی از آنها، برچسب ها است.
با تایپ یک یا چند کلمه و یا یک جمله و زدن دکمه Enter در کیبورد یا زدن دکمه افزودن، برچسب در سایت شما ایجاد می‌شوند. اما برچسب های وردپرس چه کارایی در سایت شما دارند؟

برچسب یا تگ در وردپرس، به معنای ساخت آرشیو هاییست که، به بازدیدکنندگان شما توانایی پیمایش سریع‌تر مطالب را میدهد.

 

کاربرد برچسب های وردپرس چیست؟

برچسب گذاری اصولی در وردپرس یکی از مهم ترین اقداماتی است که میتوانید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، با برچسب گذاری شما توضیحاتی جامع و کلی و کاربردی درباره نوشته ها و صفحات مورد نظر خود ارائه خواهید داد. این توضیحات نه تنها برای بازدیدکنندگان مفید خواهد بود، بلکه به موتور های جستجو کمک میکند تا به شکل بهتری محتوای صفحات مختلف وب سایت شما را بررسی و ایندکس کنند.

اما برخی اشتباهات در زمینه ایجاد برچسب های وردپرس میتواند تاثیرات بسیار منفی برای وب سایت شما داشته باشند. یکی از معمول ترین اشتباهاتی که افراد در هنگام انتخاب عنوان مناسب برای برچسب های خود مرتکب میشوند این است که عنوانی مشابه عنوان دسته بندی یا عنوان نوشته و یا… موجود را انتخاب میکنند. با این کار در واقع شما یک دسته بندی و یک تگ کاملا یکسان دارید. این امر باعث گیج شدن موتور های جستجو و تشخیص اشتباه میشود. که کدام یک از آنها را در رتبه بالاتر قرار دهد. به همین دلیل تاکید زیادی روی استفاده اصولی از این قابلیت شده است.

 

چطور باید از برچسب ها درست استفاده کنیم؟

برچسب های وردپرس چیست؟ و آموزش ایجاد برچسب به صورت اصولی

قبلاً در سایت ها مشاهده میشد که برای مثال یک وب سایت در مورد آموزش استفاده از کباب زن دستی پستی را در سایت خودش منتشر می‌کرد. سپس تولید بی‌وقفه برچسب را شروع میکرد. مثلاً برچسب هایی به شکل زیر تولید می‌کرد:
کباب زن دستی | آموزش استفاده از کباب زن دستی | خرید کباب زن دستی | بهترین کباب زن | بهترین کباب ایرانی | بهترین کباب برای آشپزی و…
درواقع دنیایی از برچسب های وردپرس در سایتش که اصلاً بعضی ها به موضوع مرتبط نبودند را ایجاد میکرد.

 

برچسب ها در سئو تاثیری ندارد!

مدتی پیش گوگل اعلام کرد که برچسب ها دیگر در سئو وب سایت شما تأثیری ندارند و نخواهند داشت. اما بعد از این موضوع ما باید چه کنیم؟ تمام برچسب های وردپرس را پاکسازی و در نسخه جدید سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم خبری از برچسب ها نمیباشد؟ خیر.

 

اعلام گوگل طبق الگوریتم پاندا

اما شرکت گوگل اعلام کرد که طبق الگوریتم پاندا، شما نباید از برچسب های وردپرس به تعداد زیاد استفاده فرمائید چون معمولاً کاربران گمراه خواهند شد. موضوع باعث شد که اعلام کنیم حداکثر از تعداد ۱۰ برچسب استفاده کنید. آن‌هم برچسب هایی که مرتبط هستند. معمولاً در جلسات مشاوره اعلام می‌کردیم که بین ۵ تا ۱۰ تا از کلماتی که خود برای رسیدن به این پست استفاده میکنید را وارد کنید.

 

از برچسب های وردپرس نباید استفاده کنیم!

نه به هیچ عنوان این طور نمیباشد. شما باید از برچسب های وردپرس استفاده کنید. البته این کار را نباید برای پیدا شدن پست توسط کاربران انجام دهید. بلکه این کار را برای پیمایش بهتر و سریع‌تر در وب سایت خود باید انجام بدهید. اکنون این سؤال پیش می‌آید که چطور باید این کار را انجام دهیم؟

 

تعداد مناسب برچسب ها

اگر می خواستیم این موضوع را چند سال پیش‌تر برای شما توضیح بدهیم قطعاً به شما میگفتیم باید کلماتی که خود موقع سرچ در گوگل وارد می‌کردید را در این باکس وارد و استفاده کنید. اما اکنون موضوع به‌طور کلی تغییر کرده. اما پس اگر اینطور نیست، منظور از برچسب های وردپرس چیست؟

برچسب های وردپرس چیست؟ و آموزش ایجاد برچسب به صورت اصولی
با حذف کلمات کلیدی یا متای Keywords از موارد مؤثر بر سئو، به نتیجه دیگری رسیدیم. که این نتیجه این است:

از برچسب های وردپرس برای سازماندهی به مطالب و معماری سایتتان استفاده کنید. و این کار را برای افزایش بازدید و سئو سایتتان هم انجام ندید. زیرا معمولاً با ایجاد یک برچسب، یک آرشیو برای این برچسب در سایت وردپرس شما ساخته و تولید میشود. پس با ساخت یک وبلاگ با ۱۰ برچسب، عملاً ۱۱ صفحه در سایت شما ساخته خواهد شد. که محتوای همه صفحات باهم یکسان است! این یعنی یک فاجعه! در واقع به معنای یک سایت با صفحات زیاد و محتوای خالی میباشد.
درنتیجه باید برای همان مثال: آموزش استفاده از کباب زن دستی، تنها چند برچسب ساده اضافه کنیم.

مثلاً: آموزش آشپزی | آموزش پخت کباب | کباب

یعنی برچسب های وردپرس که حداقل چندین پست در سایت شما از آن استفاده میکنند. تا وقتی وارد صفحه آرشیو برچسب آموزش آشپزی شدیم، تنها پست آموزش استفاده از کباب زن دستی را مشاهده نکنیم. بلکه چند پست دیگر هم در این آرشیو نمایش داده شوند.
درنتیجه تعداد برچسب های کمتر و پست های بیشتر در یک برچسب بهترین کار است که مورد نظر ماست. و به سادگی میتوانید انجام دهید.
در نتیجه می‌توان در پاسخ به سوال برچسب وردپرس چیست؟ می‌توان به شما کاربر عزیز گفت: استفاده از برچسب ها راهی است برای جلوگیری از ساخت تعداد زیادی دسته‌بندی‌.

 

آموزش ایجاد برچسب برای نوشته ها

اگر قصد دارید از قابلیت برچسب گذاری در وردپرس استفاده فرمایید، باید به ترتیب مراحل را پیش بروید. در گام اول به پیشخوان وردپرس بروید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پیشخوان وردپرس وب سایتتان شوید. یعنی قرار دادن wp-admin بعد از آدرس وب سایتتان، وارد صفحه ورود به پیشخوان سایتتان شوید. در ادامه باید از طریق منو «نوشته ها» ، زیر منو «برچسب ها» را انتخاب نمایید. حالا اطلاعات برچسب که به شرح زیر می‌باشد را در کادر مربوطه قرار دهید. البته با توجه به توضیحاتی که ما دادیم، در خود صفحه ساخت برچسب هم توضیحاتی داده شده است.

برچسب های وردپرس چیست؟ و آموزش ایجاد برچسب به صورت اصولی

نام:

در این قسمت کلمه‌ای که می‌خواهید به عنوان برچسب به بازدیدکنندگان و موتور های جستجو نمایش داده شود را وارد نمایید.

نامک:

این بخش نیز مربوط به کلمه‌ای است که میخواهید در لینک برچسب ایجاد شده نشان داده شود. در نظر داشته باشید که نامک انتخابی معادل انگلیسی نام برچسب باشد.
نکته: توجه داشته باشید که شما امکان تغییر نامک را دارید، اما با تغییر آن با خطای 404 مواجه میشوید که بعد باید صفحه 404 را به صفحه جدید ریدایرکت کنید. پس در انتخاب نامک مناسب دقت لازم را داشته باشید.

توضیح:

این قسمت نیز به توضیحات شما درباره برچسب ایجاد شده در وردپرس مربوط میشود. اگر تمایل دارید بازدیدکنندگان در هنگام کلیک روی هر یک از برچسب ها با آنها بیشتر آشنا شوند، می‌توانید این قسمت را با توضیحات مورد نظر خود کامل نمائید.

 

تفاوت برچسب ها و دسته ها چیست؟

استفاده از دسته ها در وردپرس برای گروه‌بندی گسترده وبلاگ های شما در نظر گرفته شده. دسته ها، موضوعات کلی و سلسله مراتبی هستند که می‌توانید زیر مجموعه هایی را برای آنها ایجاد کنید. اما باید توجه داشته باشید که از ایجاد دسته های زیاد با عناوین مشابه خودداری کنید. این موضوع در سئو سایت شما تاثیرگذار است. و اینکه موتور های جستجو برداشت میکنند سایت صفحات تکراری دارد.

برچسب‌ های وردپرس در واقع جزئیاتی از مطلب و محتوای شما را شرح میدهند. آنها را می‌توان یک دسته‌بندی کوچک و داخلی در سایت در نظر گرفت که امکان سلسله مراتبی بودن ندارند. بله. برای برچسب ها نمی‌توان زیر مجموعه ایجاد کرد.

در مقایسه دسته و برچسب های وردپرس، بزرگ‌ترین تفاوتی که به چشم می‌خورد این است که حتما باید از دسته ها استفاده کنید اما استفاده از برچسب ضروری نیست! زمانی که شما از هیچ دسته‌ای استفاده نکنید، مطلب شما با گزینه دسته‌بندی نشده مواجه می‌شود. به هر حال با این‌کار شما محتوای خود را میان آسمان و زمین رها کرده‌اید و به آن ارزشی نمی‌بخشید.

در تفاوت دسته و برچسب در وردپرس، تفاوت چشم‌گیر دیگری نیز وجود دارد. آن هم تفاوت در آدرس آنهاست. زمانی که از یک ساختار پیوند یکتای استاندارد در وردپرس استفاده کنید، در دسته و برچسب با پسوندی رو به رو خواهید شد که به عنوان نمونه میبینید. همان‌طور که میبینید کلمه category برای دسته و کلمه tag برای برچسب قبل از نامک اصلی می‌آید.

http://yoursite.ir/category/food/

http://yoursite.ir/tag/food/

 

سوالات متداول

تعداد درست برچسب گذاری در وبلاگ چقدر است؟

در پاسخ به این سوال میتوان گفت که وبلاگ سامانه حجره جو دقیقا به همین مضوع اشاره کرده است. اما حالا که شما میخواهید جواب این سوال را بدانید، ما به شما پیشنهاد میدهیم که برای یک نوشته یا وبلاگ حداقل 5 برچسب ایجاد کنید و این تعداد را خیلی بالا نبرید.

چرا باید از استفاده برچسب به تعداد بالا خودداری کنیم؟

زیرا شما با ایجاد تعداد بالای برچسب برای مثال ایجاد 30 برچسب در یک وبلاگ و منتشر کردن آن باعث ایجاد 31 صفحه در سایتتان میشوید. حالا به این فکر کنید که این روند را در 20 وبلاگ سایتتان ادامه دهید. که موجب ساخت انبوهی از صفحات یکسان میشود.

 

حرف آخر

امیدواریم این وبلاگ که درمورد برچسب های وردپرس بود، برای شما دوستان و همراهان حجره جو مفید بوده باشد.

جهت ثبت نام و دریافت حجره اینترنتی مجموعه کسب و کار خودتون و استفاده از خدمات ویژه مشترکین سامانه، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت حجره در صفحه اول سامانه اقدام نمایید.

و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را به واتساپ، سامانه ثبت الکترونیکی مشاغل، حجره جو ارسال نمایید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

و برای مشاهده تعرفه های سامانه هم به بخش تعرفه ها مراجعه کنید.

 

آنچه کاربران جستجو میکنند:

افزونه برچسب ساز وردپرس

افزودن برچسب به برگه در وردپرس

تفاوت دسته و برچسب در وردپرس

آموزش مدیریت سایت وردپرس

برچسب محصولات در وردپرس

آموزش وردپرس

نمایش برچسب ها در وردپرس

آشنایی با تفاوت دسته و برچسب در وردپرس

آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

آموزش استفاده درست از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

دسته ها و برچسب ها

نمایش برچسب در سایت

تفاوت دسته ها و برچسب ها

طریقه ایجاد برچسب در سایت

نحوه نوشتن برچسب در وردپرس

آموزش ویدئویی برچسب ها در وردپرس

تفاوت بین دسته ها و برچسب ها چیست؟

استفاده از برچسب‌ها به روش صحیح در وردپرس

برچسب‌ صحیح در وردپرس

تگ ها یا برچسب در وردپرس

تفاوت دسته و برچسب

آموزش بخش تنظیمات وردپرس

آیا برچسب وردپرس برای سئو خوب است یا نه؟

اهمیت دسته و برچسب برای سئو

تفاوت دسته و برچسب در وردپرس

مقایسه دسته و برچسب در وردپرس

اهمیت استفاده از برچسب و دسته ها در وردپرس

چه تعداد دسته باید در سایتتان داشته باشید

بهترین روش استفاده از برچسب و دسته در وردپرس

اهمیت استفاده از دسته در وردپرس برای پیوند‌های یکتا

آشنایی با تفاوت دسته و برچسب در وردپرس

اهمیت برچسب های وردپرس در سئو

نحوه صحیح استفاده از تگ در وردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت

با تخفیف ویژه عیدانه

تخفیف عیدانه!
طراحی سایت با بهترین امکانات
سفارش طراحی سایت در گیلان
سفارش با موفقیت ثبت شد!

کارشناسان سامانه در اولین فرصت با شما تماس میگیرند!